Gå til innhold
Hundesonen.no

Eget klikkerforum?


Wheaten terrier

Recommended Posts

Det er fort gjort å få skyggelapper dersom man bare skal ta til seg råd og tips fra ett hold. Jeg vil gjerne ha alt i ett' date=' klikker eller ikke klikkere, vi deler den samme interessen og jeg er interessert i å høre flest mulige synspunkter på ting jeg spør om. Det er jo dette vi lærer av?[/quote'] =D>

Vi har jo alle samme hobbyen?Og trener den samme arten?Selv om man kanskje ikke alltid skulle tro det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Jeg er igrunnen enig med Vicki her :lol:

Ja takk til klikkerforum! Jeg tror det kunne bidratt til at det ble flere tråder som omhandler praktisk trening (lydighetøvelser, bruks osv) og ikke slik som det er nå hvor de fleste trådene er noe ala "hva er best av den og den metoden", "hvilken metode er du", hva er ...xx(ulike læringsbegreper).. , hvem er Jærverud osv osv.

Går lang tid mellom hver matnyttige tråd på lydighetsforumet syns jeg. Jeg er interessert å lære øvelsene og ikke i å krangle om hva andre mener og gjør eller diskutere basic læringsbegreper om igjen og om igjen. Tror både Nordenstamgjengen og klikkerne hadde fått mer ut av det. Ingenting i veien for at eklektikerne kan lese begge forum heller. :wink: :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo' date=' de trener en slags lydighet. Men diskusjonene blir aldri bra, for klikkerene og andre treningsmetoder kræsjer ofte for å si det mildt. Tror både jeg og andre ville lært mer om både klikker og andre metoder hvis det ble delt litt så vi ikke alltid må bruke diskusjonene til å kjempe om hva som er best. La oss heller diskutere andre ting![/quote']

Nå skal jeg lage et helt villt eksempel her.

Om feks Loke, IW, luna, Margrete, charlotte, og jeg (vi trener alle vidt forskjellig) hadde diskutert innlæring av en lydighetsøvelse tror jeg med hånden på hjertet jeg kan si det ikke hadde blitt kræsj, klinsj, rot, krangling eller noe. Krangling går på individ det også, ikke metode, det går på individets evne til å lytte, lese, tenke, begrunne, formulere og gjøre seg forstått.

Om man vil ha Järverudråd til å lære sitt så er det jo bare å merke topic med det. Så er det opp til moderatorene (som faktisk er flinke her) til å "kaste ut" folk som ikke holder seg til topic (klikkere, nordenstammere etc) E'kke verre enn det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det som hadde vært kjekt er at hvis noen ville ha klikkespørsmål kunne man spurt på et sted, og vanlig lp på et sted. Skjønner? Gjerne diskuter treningsmetodene, men hadde vært fint å diskutere andre ting, og det er for mye turbulens. Og alle er ikke deg, IW, osv osv. Folk er forskjellige, så ikke legg skylda på andre. Faste rammer og forutsigbarhet hadde man fått med et eget klikkerforum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er såpass enkelt som å skrive "PS/NF: Hvordan lære inn XXXX" i topicen dersom man ikke vil ha klikkersvar, eller omvendt.

Vipsen for eksempel kunne fint ha trenet sammen med hvem som helst av klikkere/nordenstammere/järverud osv her inne og fortsatt lært noe av det selvom hun var uenig. Det er en egenskap som er gull verdt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan også fint trene sammen med klikkertrenere. Null problem, hvorfor skulle jeg ikke kunne det? Syns du kan slutte å antyde at jeg er så ensporet, for det er jeg ikke! Slutt å vær frekk med meg. Blir ganske dumt hvis man skal skrive ff ddd ftljifhjeif fjhsk d nf ps jhks og masse fjas for å få et enkelt svar! se på meg da, skal jeg skrive kun astrid`s treningsmetode? Nei det blir for dumt altså. Jeg bare tror det ville vært greit med et eget klikkerforum siden metoden er blitt så kjent, og det er så mange som trener det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er hundesonen et klikkeforum da? Skal man lage et spes forum for en retning så må man også lage for alle de andre i og med at Hundesonen.com stiller seg nøytral til alder, metoder, rase man har osv. Det forsvinner fryktelig mye erfaring og kunnskap på veien om man skal skille noen helt ut fra resten av mengden.

Nei, du liker BigOne og alle vi andre spiser Grandiosa så derfor kan du sitte der borte for du lukter annerledes? Man kan vel diskutere pizzabunner og om det hadde vært bra med tomat på toppen uansett vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er hundesonen et klikkeforum da? Skal man lage et spes forum for en retning så må man også lage for alle de andre i og med at Hundesonen.com stiller seg nøytral til alder, metoder, rase man har osv. Det forsvinner fryktelig mye erfaring og kunnskap på veien om man skal skille noen helt ut fra resten av mengden.

Nei, du liker BigOne og alle vi andre spiser Grandiosa så derfor kan du sitte der borte for du lukter annerledes? Man kan vel diskutere pizzabunner og om det hadde vært bra med tomat på toppen uansett vel?

men klikkertrening er den metoden som er mest brukt. det er en metode som har hatt sterk vekst, og det er helt klart flertall med klikkertrenere. Det blir ingen kategorisering, kun oversikt ;)

Og dette har ikke noe med smak, men med oversikt og forutsigbarhet i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men klikkertrening er den metoden som er mest brukt. det er en metode som har hatt sterk vekst, og det er helt klart flertall med klikkertrenere. Det blir ingen kategorisering, kun oversikt ;)

Og dette har ikke noe med smak, men med oversikt og forutsigbarhet i forumet.

Järverud eller noe lignende den er det mest brukte, det finnes egentlig fryktelig, fryktelig få ekte klikkertrenere, både her inne og i resten av hundeverden. Her inne: jeg vil tippe under 10, kanskje også under 5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Järverud eller noe lignende den er det mest brukte, det finnes egentlig fryktelig, fryktelig få ekte klikkertrenere, både her inne og i resten av hundeverden. Her inne: jeg vil tippe under 10, kanskje også under 5.

men da kunne de få klikkertrenerene lært å bli ekte klikkertrenere! og det stilles mest klikkerspørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, hvor mange ekte klikkertrenere er det i Bergen? Jeg kjenner lydighetsmiljøet i Bergen ut og inn, og vi er ca 2 stykker som trener ekte klikker, helt seriøst! Det er mange som trener med klikker, men ikke uten lokking og annen påvirkning. Dette hadde ikke noe mer tema å gjøre, men ville bare si det klart:-)

Jeg vil ikke ha eget klikkerforum! Jeg har lært masse av Vipsen og Charlotte og andre som ikke trener som meg, og i et innlegg hvor jeg lurer på en øvelse skriver jeg aldri "stå under innkalling med klikker", fordi jeg like gjerne vil høre andres metoder å gjøre det på, og hvorfor/hvorfor ikke det funker for oss i vår treningssituasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom akkurat fra fellestreningen på den lokale hundeklubben.Der er det en person som klikkertrener :dvs meg.Alle de andre trener ps.nf .I den andre lokale klubben (som jeg ikke trener på lenger pga arbeidstider)vet jeg om en annen som klikkertrener og det er Kristin Gudem.Men der kan det altså være fler nå.Jeg kommer sannsynligvis til å begynne å trene i OODK som er ca1 1/2 times kjøring fra meg slik at jeg kan trene sammen med andre som også klikker nå og da.Klikkertrening er ikke særlig utbredt...

Og vi blir fortsatt sett rart på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror fremdeles ikke på noen inndeling.

Det jeg derimot håper og tror på er mer saklige diskusjoner. Hvor folk kan skrive inn metoder og tips, og når noen sier "jaha, hvorfor det, det høres dumt ut?" så svarer man med et saklig svar i stedet for å kline til hverandre med planker i hodet. Det er faktisk bare opp til oss selv å holde saklighet i stedet for krangel i forumet, og jeg syns ikke jeg ser noe stort MYE MER klikkerprat her enn annet prat. Det er vel heller det at noen må henge seg opp i det og la seg plage ;) Som noen sikkert river seg i håret av straff-pratet, hehe.. Hver sin smak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok' date=' men kan de som svarer eller skriver klikkegreier skrive klikker i parantes eller noe?[/quote']

I så fall kan alle skrive enten "klikker", "nordenstam", "målbildstrening" blabla. Jeg har ikke noe problemer med å lese innlegg hvor "nordenstammere" skal svare, eller omvendt. En diskusjon burde være åpne for alle, og selv om jeg kanskje ikke kommer til å bruke en innlæringsmetode som går på ps/nf, så er jeg like interessert i å lese om det. Og det tror jeg egentlig gjelder flere enn bare meg. Det er slik man lærer om andres metoder også, i stedet for å bare lukke seg inne med sin egen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn så tror jeg at hvis det kommer et klikkeremne i tillegg til trenings emnet som allerede er, så blir det nok ganske så dødt på trenigs emnet. ;) Og som en intern spøk blant oss ikke klikkere, så hvorfor ikke kalle forumet for klikkersonen, (ikke fyr dere opp nå, det var bare en spøk) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn så tror jeg at hvis det kommer et klikkeremne i tillegg til trenings emnet som allerede er' date=' så blir det nok ganske så dødt på trenigs emnet. ;) Og som en intern spøk blant oss ikke klikkere, så hvorfor ikke kalle forumet for klikkersonen, (ikke fyr dere opp nå, det var bare en spøk) :wink:[/quote']

Og hva med de som vil både ha svar som går etter klikkerprinsipper OG andre prinsipper? (hehe, jeg liker egentlig å si pf/ns og ps/nf, men det lar jeg ligge nå) Om det blir dødt på treningsforumet vet vi ikke - kanskje det blir dødt på klikkerforumet? Og hvor skal da de som vil ha svar fra alle pater poste innlegg?

Nei til eget klikkerforum:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn så tror jeg at hvis det kommer et klikkeremne i tillegg til trenings emnet som allerede er' date=' så blir det nok ganske så dødt på trenigs emnet. ;) Og som en intern spøk blant oss ikke klikkere, så hvorfor ikke kalle forumet for klikkersonen, (ikke fyr dere opp nå, det var bare en spøk) :wink:[/quote']

HELT ENIG!!!! =D> =D> =D> =D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier nei til delte forum.

Husker dere tråden som gikk rett før jul, ang det med å starte et eget forum for de som "kan", det ble en voldsom motstand. Dette blir noe av det samme mener jeg. Delers det opp får vi to leire og da blir vi som resten av verden... vi sitter på tuene våre å gjeiper over til den andre, men nekter å snakke sammen!

Vi har alle noe å tilføre hverandre, uannsett metode! Kanksje en nordenstammer har en god ide til en øvelse som en järveruer ikke hadde tenkt på osv.

En klok person sa i går kveld på IRC at det følger mye makt med å vite hvordan motstanderen tenker :wink: Var nesten slik, feel free til å rette opp Vipsen

Margrete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...