Gå til innhold
Hundesonen.no

Eget klikkerforum?


Wheaten terrier

Recommended Posts

Kan noen være så snill å forklare meg forskjellen? Lydighet er vel lydighet selv om man trener slik eller sånn?

kan si litt, for er egentlig lei av temaet. Men klikkertrening læres inn med masse unødvendige greier. Og man må¨sitte å høre på klikkerprat. Som kan bli kjedelig i lengda... men det er min mening. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

kan si litt, for er egentlig lei av temaet. Men klikkertrening læres inn med masse unødvendige greier. Og man må¨sitte å høre på klikkerprat. Som kan bli kjedelig i lengda... men det er min mening. :)

:D Ja det er din mening og jeg skal ikke henge meg mer opp i det. Som noen har sagt tidligere, du behøver jo ikke å lese de trådene da, så slipper du å bli iritert og oppgitt. Bare et velmenene råd :D

Margrete

ps. uannsett hvor teit du synes det er, kan det jo slumpe til at du lærer litt av det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Ja det er din mening og jeg skal ikke henge meg mer opp i det. Som noen har sagt tidligere, du behøver jo ikke å lese de trådene da, så slipper du å bli iritert og oppgitt. Bare et velmenene råd :D

Margrete

ps. uannsett hvor teit du synes det er, kan det jo slumpe til at du lærer litt av det :wink:

men man får jo mye klikkerreffs hvis man skriver noe som er feil i klikkerverdenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan si litt, for er egentlig lei av temaet. Men klikkertrening læres inn med masse unødvendige greier.

Så hopp over innlegg som har med klikkertrening å gjøre da - eller hvis du er så redd for å havne i en klikkerdiskusjon! Men klikkertrenere kan ikke drive å gjøre alt for å unngå deg - selv om du ikke liker "pjattet" vårt eller hva du enn kaller det. Det blir som å kaste oss ut av forumet. Kanskje jeg kan spørre admin om vi kan lage et forum for folk jeg sjelden er enig med, folk som tror på lederskap, folk som syns min rase er penere enn min ?? Så slipper jeg jo å diskutere med dem! Heh..

Og du kan heller prøve å sette deg inn i klikkertrening før du kommer med slike kommentarer som "men klikkertrening læres inn med masse unødvendige greier". Hadde du derimot giddet å lære om treningsmetoden, så hadde du forstått meningen med alt det "unødvendige".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En klok person sa i går kveld på IRC at det følger mye makt med å vite hvordan motstanderen tenker  :wink:  Var nesten slik, feel free til å rette opp Vipsen  

Margrete

Du tok meg nok omtrent på kornet, Margrete, selvom jeg er så søt og uskyldig at jeg aldri kunne ha sagt noe så utspekulert...

Takk forresten....... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen være så snill å forklare meg forskjellen? Lydighet er vel lydighet selv om man trener slik eller sånn?

Jeg tar meg friheten å forklare hva JEG mente ved å dele opp forumet. Jeg ville riktignok ikke sagt det på den måten ("klikker" vs. vanlig lydighet), men dersom jeg trener hunden min med pf ns, så ønsker jeg å få svar fra andre med denne treningsmetoden på konkrete treningsspørsmål. Samme om jeg trener med ps, da ville JEG altså ønsket å fått svar fra noen som trener på samme måte (eller ihvertfall svar som er tilpasset min treningsmetode, da).

Det har altså overhodet ikke noe med å skape "to leire" og fiendtlighet, og heller ikke at man ikke kan lære av andre. Men jeg kan jo uansett ikke bruke svar som går på ps dersom jeg trener ns?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar meg friheten å forklare hva JEG mente ved å dele opp forumet. Jeg ville riktignok ikke sagt det på den måten ("klikker" vs. vanlig lydighet), men dersom jeg trener hunden min med pf ns, så ønsker jeg å få svar fra andre med denne treningsmetoden på konkrete treningsspørsmål. Samme om jeg trener med ps, da ville JEG altså ønsket å fått svar fra noen som trener på samme måte (eller ihvertfall svar som er tilpasset min treningsmetode, da).  

Det har altså overhodet ikke noe med å skape "to leire" og fiendtlighet, og heller ikke at man ikke kan lære av andre. Men jeg kan jo uansett ikke bruke svar som går på ps dersom jeg trener ns?

Det er jo ikke verre enn å merke topic med "ønsker kun klikker/pf/ns-svar" så er det opp til moderatorer å holde orden i tråden, noe de er flinke til. Evt kan man spørre på canis som faktisk ER et klikkertreningsforum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere skjønner ikke poenget... sier man noe som ikke stemmer overens med klikkergreiene da får man saueflokken der med en gang.... men som sagt jeg sier bare min mening. samma for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke verre enn å merke topic med "ønsker kun klikker/pf/ns-svar" så er det opp til moderatorer å holde orden i tråden, noe de er flinke til. Evt kan man spørre på canis som faktisk ER et klikkertreningsforum?

Nei, det kan man selvfølgelig gjøre - samtidig som jeg heller ikke ser problemet med adskilte kategorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere skjønner ikke poenget... sier man noe som ikke stemmer overens med klikkergreiene da får man saueflokken der med en gang.... men som sagt jeg sier bare min mening. samma for meg.

Med all respekt, så tror jeg (som det er nevnt før her) at det kommer litt an på ens egen uttrykksform i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan man selvfølgelig gjøre - samtidig som jeg heller ikke ser problemet med adskilte kategorier.

Da vil man på en måte få et mer spørsmål-svar-forum (tror Benedicte nevnte det litt lengre opp i tråden)? Er det det man etterlyser?

Man har et konkret spørsmål og ønsker konkrete svar, ingen diskusjon.

Drikker du kaffe?

Da ønsker man svar ja eller nei og det du vil unngå er folk som sier jo, men kanskje om hvis og hvorfor gjør du og om du prøver med sukker så går det kanskje ned likevel... (?)

Eller er jeg helt på jordet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg svarer som jeg blir skrevet til :)

Du svarer som du leser det du blir skrevet til? Beklager, men jeg ser ikke alltid det du ser i svarene du får, kanskje du tillegger folk litt for mye forutintatthet og lignende de egentlig ikke har? Dette blir fryktelig OT, eod fra min side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil man på en måte få et mer spørsmål-svar-forum (tror Benedicte nevnte det litt lengre opp i tråden)? Er det det man etterlyser?

Man har et konkret spørsmål og ønsker konkrete svar, ingen diskusjon.

Drikker du kaffe?

Da ønsker man svar ja eller nei og det du vil unngå er folk som sier jo, men kanskje om hvis og hvorfor gjør du og om du prøver med sukker så går det kanskje ned likevel... (?)

Eller er jeg helt på jordet?

Hehe.

Jeg ønsker overhodet ikke en generell oppdeling av hele forumet, eller at f.eks. "klikkerne" kun skal holde seg i klikkerkategorien. Absolutt ikke!

Det jeg mener er kun en kategori som går på spørsmål/svar om konkrete problemer folk har, der tror jeg en oppdeling ville vært fint. Eller at man merker innleggene som du sier, selvfølgelig. Det er jo et alternativ.

Jeg er for det meste veldig for diskusjoner, men jeg tror ikke nødvendigvis dette vil være viktig i en slik spesiell (liten) del av forumet.

Jeg sikter altså kun til EN kategori av forumet, IKKE hele! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svarer som du leser det du blir skrevet til? Beklager, men jeg ser ikke alltid det du ser i svarene du får, kanskje du tillegger folk litt for mye forutintatthet og lignende de egentlig ikke har? Dette blir fryktelig OT, eod fra min side.

og det sier du :roll: du har jo ikke akkurat vært spesiellt hyggelig du da. Aldri skrevet noe hyggelig svar, kun negativt og kverulerende. så kom ikkje her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.

Jeg ønsker overhodet ikke en generell oppdeling av hele forumet, eller at f.eks. "klikkerne" kun skal holde seg i klikkerkategorien. Absolutt ikke!

Det jeg mener er kun en kategori som går på spørsmål/svar om konkrete problemer folk har, der tror jeg en oppdeling ville vært fint. Eller at man merker innleggene som du sier, selvfølgelig. Det er jo et alternativ.  

Jeg er for det meste veldig for diskusjoner, men jeg tror ikke nødvendigvis dette vil være viktig i en slik spesiell (liten) del av forumet.

Jeg sikter altså kun til EN kategori av forumet, IKKE hele!  :))

Da forstod du meg helt riktig :D Mente ikke at hele forumet skulle bli sånn, men at det var ønskelig med en liten, adskilt, spørsmål-svar-seksjon og at det egentlig var noe i den duren du tenkte når du kom med forslaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da forstod du meg helt riktig :) Mente ikke at hele forumet skulle bli sånn, men at det var ønskelig med en liten, adskilt, spørsmål-svar-seksjon og at det egentlig var noe i den duren du tenkte når du kom med forslaget.

Ok. Da er vi sannsynligvis bare uenige. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det sier du :roll: du har jo ikke akkurat vært spesiellt hyggelig du da. Aldri skrevet noe hyggelig svar, kun negativt og kverulerende. så kom ikkje her.

Håper du la merke til min eod i forrige innlegg, da dette er helt på siden av emner for tråden. Så da gjentar jeg meg selv: EOD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke dele opp formuet i klikkertrenere og de andre, det er ikke nødvendig å bruke en metode selv for å kunne lære noe eller plukke opp et tips eller tre allikevel.. Mener jeg, helt uten å være klikkertrener eller nordenstammer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...