Gå til innhold
Hundesonen.no

Eget klikkerforum?


Wheaten terrier

Recommended Posts

Hva med å få et eget klikkerforum her inne? Halvparten minst av spørsmålene inne på "Trening og Lydighet" handler om klikkertrening, flere og flere spør jo og lurer på spørsmål om det og leser bøker og lurer litt etterpå også...

Og siden noen her inne synes det ble litt mye "klikkerprat" her inne på "Trening og Lydighet", kunne det blitt flyttet over til det klikkerforumet...

Bare en ide.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Synes heller ikke det skal deles. Trening og Lydighet og så Klikkertrening da? Så "dere" vil liksom ikke være med der "dere" da :lol::D

Det er jo en treningsmetode som alt annet, så da må man ha Järverudforum, Nordenstamforum, målbildstreningsforum, wannabeklikkerforum, wannabenordenstammeneregentligmishandlerforum... Trodde meningen var å skape forståelse, insikt og kanskje "smitte" andre, det oppnår man vel ikke med å skille seg ut og vekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes heller ikke det skal deles. Trening og Lydighet og så Klikkertrening da? Så "dere" vil liksom ikke være med der "dere" da :lol::D

Det er jo en treningsmetode som alt annet, så da må man ha Järverudforum, Nordenstamforum, målbildstreningsforum, wannabeklikkerforum, wannabenordenstammeneregentligmishandlerforum... Trodde meningen var å skape forståelse, insikt og kanskje "smitte" andre, det oppnår man vel ikke med å skille seg ut og vekk...

Helt enig. Skal man skille forumet her på en eller annen måte så kunne det heller blitt gjort på den måten at vi f.eks. hadde hatt en kategori hvor vi kunne ha diskutert læringspsykologi med alt det innebærer, og en kategori hvor vi kunne fått praktiske tips til hvordan lære det og det liksom.

Selv om jeg syns det er greit som det er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes heller ikke det skal deles. Trening og Lydighet og så Klikkertrening da? Så "dere" vil liksom ikke være med der "dere" da :lol::D

Det er jo en treningsmetode som alt annet, så da må man ha Järverudforum, Nordenstamforum, målbildstreningsforum, wannabeklikkerforum, wannabenordenstammeneregentligmishandlerforum... Trodde meningen var å skape forståelse, insikt og kanskje "smitte" andre, det oppnår man vel ikke med å skille seg ut og vekk...

er så enig atte.... ikke at jeg skriver så mye på trening og lydighet, men klikkertrening er jo også trening eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at klikkertrening selvfølgelig også er trening, det er ikke dèt jeg mener med eget klikkerforum (jeg er fan av klikkertrening, bare så det er sagt).

Jeg synes bare det hadde vært OK med litt mer oppmerking av hvilke treningsmetoder man ønsker å diskutere, både når man gir spørsmål og svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det hadde vært fint med et eget klikkerforum. Da kan de som vil lese om vanlig lydighet lese om det uten å kun få opp klikkergreier, også kan de som trener klikkertrening ha et eget forum som kun handler om det fagområdet. På den måten tror jeg de som trener klikkertrening kunne lest om det de ville, og de som trener lydighet kunne lest om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at klikkertrening selvfølgelig også er trening, det er ikke dèt jeg mener med eget klikkerforum (jeg er fan av klikkertrening, bare så det er sagt).

Jeg synes bare det hadde vært OK med litt mer oppmerking av hvilke treningsmetoder man ønsker å diskutere, både når man gir spørsmål og svar.

enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man vil gjøre det klart hva slags var man vil ha/hva man vil diskutere så får man heller gjøre dette klart i startinnlegget. Vi deler ikke forumet i to' date=' da blir det litt "oss" og "dere" tendenser tror jeg.[/quote']

Akkurat som om det ikke er det allerede. :mrgreen:

Neida - greit nok. Men jeg forstår ikke helt hvorfor ikke folk kan diskutere normalt, uten å angripe andres metoder - men det tror jeg kanskje ville blitt lettere dersom man enten delte treningskategorien inn i underfora, eller om folk merket innleggene bedre. Da slipper man denne "kranglingen" rundt andres (med andre treningsmetoder) svar, men får kanskje mer fokus på selve problemet/spørsmålet i hovedinnlegget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den måten tror jeg de som trener klikkertrening kunne lest om det de ville' date=' og de som trener lydighet kunne lest om det.[/quote']

De som klikker trener altså ikke lydighet de da?

Syns det er kjekt med "de positives" standpunkt til mine problemstillinger (så sant de er ekte positive) og føler også jeg har noe å tilføre "dem" selvom jeg trener på en annen måte enn dem, det vil man jo ikke få til ved en deling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg forstår ikke helt hvorfor ikke folk kan diskutere normalt' date=' uten å angripe andres metoder - men det tror jeg kanskje ville blitt lettere dersom man enten delte treningskategorien inn i underfora, eller om folk merket innleggene bedre[/quote']

Det har vel mer med diskusjonsteknikk og respekt for andres ord og meninger å gjøre mer enn hvor man skriver.

Jeg har fra starten av "profilert" meg som PS/NF-trener/Nordenstam, men har aldri følt meg angrepet, mens andre (uansett hva de tilhører) bli angrepet til stadighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er unormal,men selv om jeg klikker klarer jeg helt fint å ta til meg lærdom av folk som trener ps.nf -jeg tør påstå at det er folk som trener ps.nf jeg har lært mest av.Jeg ser overhodet ikke problemet.Når jeg lurer på noe er jeg ikke bare ute etter svar fra klikkere ,så det forumet vil ikke bli hyppig besøkt av meg i tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er unormal' date='men selv om jeg klikker klarer jeg helt fint å ta til meg lærdom av folk som trener ps.nf -jeg tør påstå at det er folk som trener ps.nf jeg har lært mest av.Jeg ser overhodet ikke problemet.Når jeg lurer på noe er jeg ikke bare ute etter svar fra klikkere ,så det forumet vil ikke bli hyppig besøkt av meg i tilfelle.[/quote']

Er du ikke interessert i svar fra andre som trener samme metode som deg når du lurer på konkrete treningsråd?

Jeg for min del skjønner ikke problemet med en oppdeling - det må jo eventuelt bare gjelde treningsspørsmål, det vil jo fortsatt være fullt mulig å diskutere treningsmetoder og annet ellers i forumet.

Dette er ikke så viktig for meg som det kan virke som :lol:, jeg synes bare det virket som et OK forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, de trener en slags lydighet. Men diskusjonene blir aldri bra, for klikkerene og andre treningsmetoder kræsjer ofte for å si det mildt. Tror både jeg og andre ville lært mer om både klikker og andre metoder hvis det ble delt litt så vi ikke alltid må bruke diskusjonene til å kjempe om hva som er best. La oss heller diskutere andre ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror både jeg og andre ville lært mer om både klikker og andre metoder hvis det ble delt litt så vi ikke alltid må bruke diskusjonene til å kjempe om hva som er best. La oss heller diskutere andre ting!

Men, som vipsen påpeker, så er det ingen nødvendighet at det blir krangling ut av slikt, da. Det er det jo vi selv som eventuelt legger opp til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fort gjort å få skyggelapper dersom man bare skal ta til seg råd og tips fra ett hold. Jeg vil gjerne ha alt i ett, klikker eller ikke klikkere, vi deler den samme interessen og jeg er interessert i å høre flest mulige synspunkter på ting jeg spør om. Det er jo dette vi lærer av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fort gjort å få skyggelapper dersom man bare skal ta til seg råd og tips fra ett hold. Jeg vil gjerne ha alt i ett' date=' klikker eller ikke klikkere, vi deler den samme interessen og jeg er interessert i å høre flest mulige synspunkter på ting jeg spør om. Det er jo dette vi lærer av?[/quote']

jeg ville heller kunne diskutere øvelser med andre istedenfor at det ble til en krangel :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...