Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

07:30 Stod vi opp (Dvs. jeg våknet og dvasket i en times tid):

20140301_073853_zpsc04891a6.jpg

08:30 Var vi på vei ut døra og jeg syntes det passet å ta bilde av rotet til duene i "etasjen" over meg (og her trodde jeg at jeg hadde leilighet øverst):

20140301_084137_zps662666bc.jpg

09:30 Har jeg fått kaféfrokosten min og Kuma lurer på når han får sin.

20140301_092946_zps4f41a20c.jpg

10:30 Leser til midterm på kafé.. ikke helt feil.

IMG_20140301_104859_zps031ccbec.jpg

11:30 På vei heimatt

20140301_115642_zps615d74cf.jpg

12:30 Er jeg på Office Depot og venter på at mannen bak disken skal printe topicsa mine. Imens ser jeg på permer på tilbud - ble to stykker til totale sum av 10 kroner.

20140301_124646_zps9e55e389.jpg

13:30 Noen er glad for å se meg..

20140301_133358_zps35fc3b6c.jpg

14:30 Putte topics inn i perm - selfie

20140301_140136_zps0a425adf.jpg

15:30 Lese til midterm i epidemiology

20140301_152559_zpscb876ff3.jpg

16:30 Leser fortsatt. Kuma lufter kastanjene sine.

20140301_155211_zps2ef5964d.jpg

17:30 Konverterer ene topicet til pdf..

20140301_165349_zps13843b61.jpg

Bra jeg er effektiv mens jeg venter

20140301_165501_zps56cdf203.jpg

18:30 Inne fra en liten luftetur og Tanuki sier at nå må vi lære target!

20140301_181526_zps631bb360.jpg

19:30 Mennesket tilbake i lesing. Tanuki er snurt fordi "noen" har tatt senga hans

20140301_190230_zpsdbabdc7f.jpg

20:30 Ferdig med lesinga for i dag. Hurra :D

20140301_202635_zps5ea5ebea.jpg

21:30 Tanuki har gitt opp alt håp om å få senga si tilbake og har kapitulert ved siden av matposen

20140301_211015_zps1a34bc49.jpg

23:30 (gikk med noen timer til Big Bang Theory ja...) Mennesket er trøtt og legger seg. Kuleste nattskjorta eller?! I morgen tidlig skal vi passe en cocker fra 8-8 mens mamsen hennes er på skift. Det blir gøy!

20140301_224746_zpsd1d7f58e.jpg

• Like 8
Skrevet

Herlige hunder og flott dag :D Lykke til på eksamen når den er! :ahappy:

Litt :offtopic: men hvilken kafée er dere på? Trodde det var ulovlig med hund på kafé jeg..

Skrevet

Herlige hunder og flott dag :D Lykke til på eksamen når den er! :ahappy:

Litt :offtopic: men hvilken kafée er dere på? Trodde det var ulovlig med hund på kafé jeg..

Ikke i Ungarn ;) Starbucks prøvde seg en stund med å ikke tillate hund, men de mistet ganske mange kunder på det så nå er det lov der også.

• Like 2
Skrevet

Ååh misunnelig på kafémulighetene med hund! Og stakkas Tanuki da, han trenger jo en helt egen seng når den lille tar senga hans. :aww:

Skrevet

WTF! HUND PÅ CAFE?!?! JEG MÅ FLYTTE :| Fy flate! Jeg er så ekstremt dødsmisunnelig! Nesten så jeg tar ferie i Ungarn bare for å sitte på cafe med hundene mine!!

De kommer gjerne med vannskåler også <3 Forrige gang så kom to av servitørene bort og lurte på om de kunne gi de litt skinke :D

Skrevet

Så morsomt å kunne dra på kafe med hundene :D Absolutt et sted jeg skal vurdere hvis jeg noen gang skal flytte. Tenk å ta med kreka på kafe liksom!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Første som slår meg er parasitter eller stoffskifte. Om ikke hun har synlige parasitter av kjent type i avføringen, som kan fikses med en reseptfri markkur fra apoteket -> veterinær.  Det er antakelig stoffskifte, om hun alltid har vært sånn. Ikke sikkert at mer energirikt for løser det, for det kan hende hun instinktivt vil spise mindre av det for å holde systemet sitt i balanse. Selv har jeg alltid vært så tynn at folk blir støtt av det og skinny shamer skamløst. Det er åpenbart hormoner. Sult og apetitt regulerer seg veldig annerledes enn hos de som sliter med motsatt problem. Det er vondt for meg å "overspise" ifht eget system, hva som er passende eller utilstrekkelig for andre   Da jeg var gravid la jeg på meg "normalt" (mye, selv til gravid å være), men med hornonene ute av kroppen rant den vekten av igjen i en rasende fart selv om jeg fortsatt spiste mer enn tilstrekkelig for å skulle holde den, så hormoner, hornoner, hormoner.  Om hunden ellers virker frisk og rask.. Hvilke(n) rase(r) er hun?   
    • En dyrlegesjekk er absolutt lurt. Hun kan ha helseproblemer som gjør at hun ikke tar opp næring riktig. Hva dyrlegen sjekker kommer helt an på vurderingen av hunden, rase, vekt, hva hun spiser osv. Jeg antar du har prøvd ulike fõr og fõrtyper? Har du prøvd å gi mat til ulike tidspunkter? Det som funket best for min småspiste hund var å gi lite nok til at han alltid spiste opp. Du kan jo bare tenke deg selv om du ikke har matlyst, og stadig får servert mer mat enn du orker. Jeg fôret også en kombinasjon av rått og tørt, og varierte mellom typer og merker. Å ha litt lakseolje over maten kan også hjelpe.
    • Jeg har en tynn hund på 2 år og hun er fullvoksen for lenge siden. Hun har alltid vært tynn og spinkel sånn at ribbeina og knoklene stikker ut. Har prøvd å få henne opp i vekt. Er det noe jeg kan gjøre? Bør hun da ha en dyrlegesjekk men hva gjør dyrlegen da? Er det noen som har erfaring med en småspist hund? Har prøvd flere for og hun er like tynn. 
    • Du har ingen som vil passe hundene litt? Om du har en hund hjemme (lederen, om en av dem tydelig er det) og de andre ute, så er det antakelig mye lettere å få til, over tid. Det hender folk tilbyr gratis hundepass på Finn, bare fordi de elsker hunder, men ikke har lyst til å forplikte seg på fulltid. Om du ikke finner en annonse, så lag en. Sjansen for napp fra dyrevenner som ikke kan ha dyr selv er høy.  Jeg anskaffet en hund nr 2 fordi den første ikke var interessert i sønnen min, og han var så såret av alle avvisningene, han måtte få sin "egen" i en alder av fire år. "Itte'no problem," tenkte jeg, som hadde sett andre med flere hunder. Eldste hundens umiddelbare respons på det nusselige lille nøstet av samme art var aggressiv knurring. Hadde heldigvis en god hundepasser som hunden kjente og trivdes hos, som tillot oss en smooth tilvenningsperiode med passende mengder samvær og alenetid, og innen noen uker hadde eldste adoptert den yngre som sin egen. Den fikk henge fra ørene og jage ham bort fra matskålen sin, og han hadde ikke hjerte til å nekte den noe. Han hadde en grenseløs kjærlighet til den nye lille vennen sin. ..etter en stund, men det startet altså med høy nakkebust, stiv hale og et virkelig aggressivt knurr, og kunne potensielt blitt stygt om vi ikke hadde kunnet pæmpre den eldste med masse one on one time, favorittaktivitene hans og koblet den lille med noe positivt. Jeg antar du har servert hundene det beste de vet som belønning for ethvert tilløp til ro og avslapning ifbm kattene? 
    • Det bør nok helst foregå i et annet rom, om ikke utenfor huset eller ihvertfall på god avstand. Om du gjør det rett foran de andre hundene i bur så er du like langt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...