Gå til innhold
Hundesonen.no

Er Adaptil å regne som doping?


minstemann
 Share

Recommended Posts

  • 4 months later...

kan ikke se for meg at det regnes som doping? Det selges reseptfritt hos vetrinær og kan kjøpes i dyrebutikk. Adaptil har ikke ett spesifikt bruksområde heller, men kan hjelpe hunden på flere plan. Oftes brukt på stress og usikkerhet, men også på milde former for redsel. Oppfatter ikke hundene jeg har brukt adaptil på som dopa i alle fall, men mer happy med seg selv og en mulighet for hund og eier til å bygge opp selvtillitt, trygghet og ro. Men, hvem vet? Har i alle fall aldri hørt noe om hverken karenstid eller doping når det har vært snakk om produktet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde alt som påvirker en hund regnes som doping i forbindelse med konkurranser?
Adaptil kan gjøre en hund mindre stressa aka man påvirker hunden.

Back on track dekken regnes vel også som doping (ihvertfall i Sverige), siden den gir varme. Til tross for at varmen den gir er hundens egen varme.

Men jeg har ikke lest reglene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke se for meg at det regnes som doping? Det selges reseptfritt hos vetrinær og kan kjøpes i dyrebutikk. Adaptil har ikke ett spesifikt bruksområde heller, men kan hjelpe hunden på flere plan. Oftes brukt på stress og usikkerhet, men også på milde former for redsel. Oppfatter ikke hundene jeg har brukt adaptil på som dopa i alle fall, men mer happy med seg selv og en mulighet for hund og eier til å bygge opp selvtillitt, trygghet og ro. Men, hvem vet? Har i alle fall aldri hørt noe om hverken karenstid eller doping når det har vært snakk om produktet :)

At det er reseptfritt har ingenting med saken å gjøre. Masse kremer bla inneholder ting som står på dopinglista selvom det er reseptfritt og hunden ikke virker dopa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er reseptfritt har ingenting med saken å gjøre. Masse kremer bla inneholder ting som står på dopinglista selvom det er reseptfritt og hunden ikke virker dopa.

ah - aldri tenkt over! Men dersom adaptil regnes som doping, burde det jo stå oppført et sted. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg ikke til adaptil. Men sånn generelt så er det ikke produkter som står på dopinglister, men innhold

okei, skjønner :)

enkelt forklart er det et preparat som etterlikner feromonene til ei tispe som diier valper (evt trygg hund på boks om man vil).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde alt som påvirker en hund regnes som doping i forbindelse med konkurranser?

Adaptil kan gjøre en hund mindre stressa aka man påvirker hunden.

Back on track dekken regnes vel også som doping (ihvertfall i Sverige), siden den gir varme. Til tross for at varmen den gir er hundens egen varme.

Men jeg har ikke lest reglene. :)

ble fjernet igjen bot dekkenet vel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adaptil regnes ikke som et legemiddel, men "doping" er også "reseptfrie legemidler og ANDRE SUBSTANSER tilført i den hensikt å forbedre prestasjone eller skjule/lindre sykdom eller skade.

Naturlegemidler og homeopatiske midler har IKKE karenstid, men adaptil er jo syntetiske feromoner, dvs ikke verken naturlegemiddel eller homeopatisk middel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...