Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Sist lørdag hentet jeg og min samboer @MariusJ hjem denne søte jenta for å ha på prøve i noen dager. Hun heter Akira og er en 2 år gammel blanding av Rottweiler/Svensk Lapphund og Rottweiler/Border Collie.

post-12905-0-35109600-1392036126.jpg

post-12905-0-28978900-1392036139.jpg

Vi bestemte ganske raskt, hun var kommet for å bli :ahappy: Hun er den perfekte hunden for oss, som både går og løper ganske ofte i fjellet.

• Like 8
Skrevet

Så pen hun er! Synes hun så ganske liten ut (hvertfall på første bildet) for å ha mye Rottweiler i seg, hvor stor er hun? :) Veldig fint av dere å velge omplasseringshund også!

Skrevet

FOR et blikk :wub:

Så artig at dere er fra Bø forresten. Jeg er oppvokst i Sigerfjord og hunden min kommer fra Bø :)

Skrevet

Så pen hun er! Synes hun så ganske liten ut (hvertfall på første bildet) for å ha mye Rottweiler i seg, hvor stor er hun? :) Veldig fint av dere å velge omplasseringshund også!

Ja, hun er ganske petite, veier bare 23 kg :) Vi har rett og slett ikke mulighet å oppdra en valp nå, derfor var det enkelt å gå for en omplasseringshund. Hun er godt oppdratt, så vi var heldige som fant henne :ahappy:

Så artig at dere er fra Bø forresten. Jeg er oppvokst i Sigerfjord og hunden min kommer fra Bø :)

Så gøy! Vi har sett at det er noen whippet'er her i Bø. De er så flotte! :D

Skrevet

Whippet sto på lista over aktuelle raser vi vurderte, og da jeg så en annonse for whippet fra Bø-oppdretter på Finn i fjor, så hadde jeg veldig lyst på. Meeen.. Som @linesuhr skriver, så er vi litt i beit for tid til å gi full fokus og den tålmodighet som en liten valp trenger. Så da Akira dukket opp, og det var perfect match, var det bare å gripe sjansen og ta imot henne som nytt familiemedlem.

Hun er superskjønn, oppmerksom, snill og veldig keen på å lære(eller var det keen på godbiter kanskje...). Noe som var viktig for oss var å ta til oss en hund som også orket å bli med på lange og raske løpeturer i fjellet. Med gener fra border collie og en vekt på 23 så var det vel ikke noe å lure på, men etter dagens lange løpetur i fjellet er all tvil i alle fall borte. Akira er en perfekt "trail dog" og treningspartner! :)

• Like 1
Skrevet

post-12905-0-06638200-1392479411.jpg

Det viser seg at hun er et skikkelig "pinnedyr". Det finnes ikke noe som er morsommere enn at vi kaster pinne som hun kan rase etter å hente tilbake. Og jo større, jo bedre!

Jeg prøvde å gi henne en godbit for å avlede henne fra en diger pinne som vi rett og slett ikke orka å kaste (større enn den på bildet), men hun enset ikke godbiten :P

• Like 2
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...
Skrevet

Og nå begynner hu jaggu å føle seg skikkelig hjemme her. Vi har allerede begynt å sette opp sofaputene for at hun ikke skal ligge i sofaen om natta istedenfor på sitt nye flotte saueskinn. Men nå har hun altså funnet ut at å ligge på duken på stuebordet om natta er en kjempefin erstatning for sofaen. Ramp! :blink:

• Like 2
Skrevet

Her kommer et par bilder av valpefjeset :wub:

post-12905-0-14323700-1397075402_thumb.j

Bade heeele året!

post-12905-0-36802400-1397075501_thumb.j

På stranda for et par uker siden. Ekstremt glad i å rulle seg i sanda :P

• Like 3