tm100021 Skrevet 27. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Januar 2014 Ingen ting tror jeg. Bildene har jeg lastet opp mot en webarkiv også, så om de eksterne hardiskene dør er det ikke verdens undergang. Alt av det jordiske verdiene kan erstattes på alle måter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Castella Skrevet 27. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Januar 2014 Hmmm...hmmmm...hmmm .... jeg aner ikke! Jeg tror ikke jeg har noe kjært forhold til noe matrialistisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chako Skrevet 27. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Januar 2014 Gullringen med diamanter som jeg fikk av min mormor til konfirmasjonen. Den betyr veldig mye for meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 27. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Januar 2014 Hm. Det må bli gamle bilder av kjæledyr jeg hadde under oppveksten. De bildene er uerstattelige. I tillegg til et fotografi på lerrett som det vil være veldig vanskelig å erstatte. Og samlefigurer av mario og pokemon, og andre spill. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mardina Skrevet 27. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Januar 2014 Han her har stor sentimental verdi for meg Han heter Apan og har fulgt meg hele livet. Fikk han vel når jeg var rundt 1 år. Han er blitt spydd på, vasket i maskin, sydd sammen her og der og bærer generelt preg av å ha vært min følgesvenn i mange år. Ellers så må jeg nok si bunaden min som mamma har laget (mamma døde i 2004). 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 27. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Januar 2014 Har en hundebamse, som heter Sofus, som jeg fikk av mormor til jul da jeg var rundt 7 år. Den begynner å bli veldig sliten og godt brukt. Men den er vel det eneste jeg har, utenom noen bilder jeg ikke har digital kopi av, som jeg ikke kunne erstattet uten noe særlig om og men. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 27. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Januar 2014 Ingen ting Har enda ikke funnet mine eksterne harddisker med alle bildene mine etter flyttinga, er helt rolig. Ikke har jeg noe særlig annet som "betyr så mye for meg", absolutt nicht nada. Kjedelig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaritaS Skrevet 27. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Januar 2014 Min eksterne harddisk. Mye fint som forsvinner om den skulle bli borte/ødelagt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wednesday Skrevet 27. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Januar 2014 Kommer ikke på en eneste ting jeg. Hvis huset brenner ned kan alt erstattes. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cavalierflat Skrevet 27. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Januar 2014 Det første jeg tenkte på var faktisk Harry Potter samlingen min med den fine autografen min og alt annet Ellers er jeg veldig glad i de to LP - rosettene vi har fått! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 27. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Januar 2014 Glemte selvfølgelig helt diamanthjerte jeg fikk av bestemor! Det var gave fra bestefar til henne, et til 25års bryllupsdag og et til 50års. Til bursdagene våre fikk søsteren min og jeg hvert vårt. Jeg har det rundt halsen til enhver tid Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MissHeike Skrevet 27. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Januar 2014 Det kjæreste jeg eier er bildene av Zippo, og alle de andre bildene jeg har i album, hardisken, PC'en, Kamera, 3DS'en og sist men ikke minst; tegnebrettet som jeg har hatt i 4 år nå Ja også dåps gaven i gull fra Farmor og Farfra - smykke med tro, håp og kjærlighet <3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ida Skrevet 27. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Januar 2014 Leiligheten min! Skulle ønske alle kunne kjenne på den følelsen det er å komme hjem til sitt helt eget hjem og vite at alt der er deres 9 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malinka Skrevet 27. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Januar 2014 Bunaden min, fotoalbum med bilder som ikke finnes digitalt og duken min farmor broderte til 20 års dagen min, siste håndarbeidet hun fullførte før hun døde. Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 27. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Januar 2014 Hvordan kunne jeg glemme barndomsbamsen min, Line?! Hun er fortsatt maskoten min og sitter på en hylle på soverommet mitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aya Skrevet 27. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Januar 2014 Jeg fikk en sølvskje til konfirmasjonen min, som er over 100 år gammel og har blitt overlevert fra mor til datter nedover hele slektstreet mitt. Den kan selvsagt ikke erstattes dersom noe skulle skje med den. Alt annet jeg har er av nyere dato og kan kjøpes om igjen. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingvildoline Skrevet 27. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Januar 2014 - Et grønt bånd jeg fikk av nabokona/min "partner in crime" og kjærligste voksne venn. Brukes som armbånd, akkurat nå henger det om håndleddet på min samboer. - Klokka mi, som jeg fikk til jul av mamma og pappa. - En A3-plakat med bilde og tekster fra sentralstyret jeg satt i, den er virkelig uerstattelig (eierskapet er delt på 14 personer, men jeg har den hjemme hos meg). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 27. Januar 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27. Januar 2014 Jeg begynte å tenke på dette spørsmålet i dag ettersom jeg vurderer å selge fiolinen min og kom frem til at jeg virkelig ikke har lyst ettersom den er noe av det kjæreste jeg eier. (Men jeg må nesten selge den jeg har for å få råd til en bedre en. ) Ja, så svaret på mitt eget spørsmål må nesten bli fiolinen min i tillegg til arvesmykker fra min bestemor og oldemor. Det er forøvrig interessant å se at mye av det som nevnes har lav verdi når man måler i kroner og øre, men høy affeksjonsverdi for den enkelte. Tråden har vel egentlig fått meg til å tenke at selv om det er mye som hadde vært kjedelig å miste, så er det ikke mye som er uerstattelig, slik menneskene i livet mitt er. Hmm, det var vanskelig når du utelukket hundene Jeg kom jo inn selvfølgelig inn på denne tråden bare for å si at det er uavgjort mellom fjotten og pus, og syntes egentlig det var et litt teit spm Men med en gang dyrene ikke får være med, blir det jo litt verre å svare på. Hehehe. Hvis ikke jeg hadde utelukket hundene så ville jo denne tråden fort blitt særdeles kjedelig. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 27. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Januar 2014 *føle seg gammel når folk snakker om ekstern harddisk og jeg om fotoalbum * haha 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Annik Skrevet 27. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Januar 2014 Et smykke som jeg fikk fra bestemor i konfirmasjonen min. Arvegods fra fler ledd bak i familien Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renate A Skrevet 27. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Januar 2014 *føle seg gammel når folk snakker om ekstern harddisk og jeg om fotoalbum * haha Ha ha, jeg også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ia Skrevet 27. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Januar 2014 Må jeg velge en ting? Jeg har jo så mye fint... Jeg har Lilleingvild, bamsen som har fulgt meg nesten hele livet. Jeg har et lite sølvskrin hvor det ligger et roseblad fra hver rose kjæresten har gitt meg. Til jul smeltet mamma om gullsmykken min avdøde, elskede mormor alltid gikk med til to hjerteanheng til meg og søsteren min. Jeg har en sølvpenn fra nevnte mormor, med pikenavnet mitt inngravert i hennes håndskrift. Jeg har en plakat fra en musikal som endret livet mitt, med signaturen til alle skuespillerne på. Kan man eie kjæresten sin? Hvis ikke må jeg si uglebamsen Melvin han kjøpte til meg da jeg lå på sykehus. Melvin er babyen vår Jeg kan stoppe der, men jeg klarer ikke å ta bort noe av dette. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 27. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Januar 2014 Jeg så tråden og tenkte "Hva ER det kjæreste jeg eier egentlig?" Sånn utenom barna mine (som jeg ikke "eier", men "låner") og hundene mine. Og hvis huset mitt brenner ned, hva vil jeg savne mest? BIldene - er vel det jeg kom frem til. Av min avdøde datter, av barna som små og av mine besteforeldre da de var barn og unge (jeg har arvet en del fotoalbum etter mine besteforeldre). Men om tragedien skulle rammet, så hadde jeg nok hatt fokus på å få alle de som lever ut av huset og i god behold. Og fint fikset å gå videre i livet uten så mye jordisk gods. De gode minnene lever på innsiden av meg uansett. Og jeg er opptatt av å ikke bli eid av ting….. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 27. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Januar 2014 Jeg klarer faktisk ikke peke på en ting. Eneste tanken som slo meg er at jeg faktisk er totalt avhengig av bilen min for å både komme meg på jobb og drive med min hobby. Men den er forsikret og ikke uerstatelig. Det fins ting jeg hadde vært trist/sur/sint for å miste, men under katagorien "kjæreste jeg eier" har jeg faktisk ikke noe som jeg kommer på i farten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 27. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Januar 2014 Jeg har mistet alt i husbrann for noen år siden,og det eneste jeg nesten gråt en svett over var alle gamle LP plater,hadde en kjempesamling av masse spesielle singler og liveplater. Endel signerte fra konserter som jeg aldri får igjen. Ellers er alt mulig å erstatte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts