Gå til innhold
Hundesonen.no

Frognerparken = mareritt for unghunder i trening?


Elita2005
 Share

Recommended Posts

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hvis du tror at hunder er skapt for et liv der de skal hilse, leke og sam-eksistere med alle artsfrender så kan du kanskje joine katteinnkjøpet du også?

@Bølla Jeg tror vi har et litt ulikt syn på hva som definerer en udugelig hundeeier. I mine øyne er en hundeeier som slipper sine dyr bort til alt og alle rimelig udugelig. Mine hunder er greie de, de

Jeg er ikke kjent der, men jeg skjønner veldig godt hva du ønsker og hvorfor. Det gjør alle her. Poenget er at dersom du ikke ønsker å bli utsatt for belastningen så trener du ikke der. Ikke om de

Posted Images

 

Hvor hysterisk eieren er. 

Og det er opp til deg å bedømme om eieren er "hysterisk" fordi den er teit, eller fordi den lenge har slitt med en hund som utagerer mot andre og endelig har fått suksess så lenge andre hunder er litt på avstand, eller fordi den har en aggressiv hund som sannsynligvis flyr i strupen på din om den kommer nært nok?

Nei, det henger virkelig ikke på greip for meg. Frognerpark eller ikke. Jeg dør litt av skam de få gangene min løper bort til andre hunder uten at jeg får stoppet han i tide. Og jeg blir argende sint om noen lar sin hund løpe rett bort til min uten å bruke en halv kalori på å rope bikkja si inn, når jeg sier at jeg ikke vil at hundene skal hilse. Egoistisk, er det.

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er opp til deg å bedømme om eieren er "hysterisk" fordi den er teit, eller fordi den lenge har slitt med en hund som utagerer mot andre og endelig har fått suksess så lenge andre hunder er litt på avstand, eller fordi den har en aggressiv hund som sannsynligvis flyr i strupen på din om den kommer nært nok?

Nei, det henger virkelig ikke på greip for meg. Frognerpark eller ikke. Jeg dør litt av skam de få gangene min løper bort til andre hunder uten at jeg får stoppet han i tide. Og jeg blir argende sint om noen lar sin hund løpe rett bort til min uten å bruke en halv kalori på å rope bikkja si inn, når jeg sier at jeg ikke vil at hundene skal hilse. Egoistisk, er det.

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk

Som sagt, alle er ikke laget for hundehold og det er det beklageligvis hundene som må betale for.

Som hundeeier skal du ikke basere deg på at alle andre hunder "holder avstand". Hvis du har en hund som du skisserer først er det pga eieren - ikke hunden.

Hvis du har en unge med adhd som liker å småsloss med andre unger, skal du jage vekk alle unger som kommer nærme eller skal du lære ungen en ting eller ti?

Endret av SoppenCamilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, alle er ikke laget for hundehold og det er det beklageligvis hundene som må betale for.

Som hundeeier skal du ikke basere deg på at alle andre hunder "holder avstand". Hvis du har en hund som du skisserer først er det pga eieren - ikke hunden.

Hvis du har en unge med adhd som liker å småsloss med andre unger, skal du jage vekk alle unger som kommer nærme eller skal du lære ungen en ting eller ti?

Hva er det egentlig du mener - at alle eiere som går med hunden sin i bånd og ikke vil at "gud-og-hverhundsen" skal komme bort til sin hund, er fæle? At dersom man ber en eier med løs hund kalle inn, så er man skikkelig kjip? At dersom man har en hund som av treningsmessige årsaker (som min, f.eks.: han elsker alt og alle og får derfor ikke hilse på hunder i bånd, for jeg orker ikke at han skal stresse seg opp og dø på seg av forventninger og lykkerus når vi møter en hund langs veien) ikke skal interacte med andre hunder annet enn de man kjenner og er sikre på, så er man en dårlig hundeeier?

Hvis jeg har en unge med ADHD vil jeg forklare ungen hvordan verden fungerer, men samtidig vil jeg at andre barn ikke skal dytte og erte ungen, for det vil sannsynligvis fremprovosere en uønsket reaksjon.

Folk som ikke respekterer andre hundeeieres ønsker er ikke laget for å ha hund annet enn på isolerte steder hvor de kan utfolde sin stupidity i fred.

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det egentlig du mener - at alle eiere som går med hunden sin i bånd og ikke vil at "gud-og-hverhundsen" skal komme bort til sin hund, er fæle? At dersom man ber en eier med løs hund kalle inn, så er man skikkelig kjip? At dersom man har en hund som av treningsmessige årsaker (som min, f.eks.: han elsker alt og alle og får derfor ikke hilse på hunder i bånd, for jeg orker ikke at han skal stresse seg opp og dø på seg av forventninger og lykkerus når vi møter en hund langs veien) ikke skal interacte med andre hunder annet enn de man kjenner og er sikre på, så er man en dårlig hundeeier?

Hvis jeg har en unge med ADHD vil jeg forklare ungen hvordan verden fungerer, men samtidig vil jeg at andre barn ikke skal dytte og erte ungen, for det vil sannsynligvis fremprovosere en uønsket reaksjon.

Folk som ikke respekterer andre hundeeieres ønsker er ikke laget for å ha hund annet enn på isolerte steder hvor de kan utfolde sin stupidity i fred.

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk

Nei, men man ser veldig fort forskjell på en stabil og tilstrekkelig sosialisert hund vs alt annet. Dessuten er det dummeste en eier gjør å fortsatt holde sin hund i bånd om det kommmer fremmede hunder forbi. Første bud; slipp båndet. Mine hunder hadde aldri angrepet noen, men det finnes de som gjør det.

Jeg mener at 7 av 10 av alle hundeeiere aldri burde hatt hund, jeg har bare sett meg lei på hysteriske eiere uten kontroll på nokså gærne dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei, men man ser veldig fort forskjell på en stabil og tilstrekkelig sosialisert hund vs alt annet. Dessuten er det dummeste en eier gjør å fortsatt holde sin hund i bånd om det kommmer fremmede hunder forbi. Første bud; slipp båndet. Mine hunder hadde aldri angrepet noen, men det finnes de som gjør det. 

 

Jeg mener at 7 av 10 av alle hundeeiere aldri burde hatt hund, jeg har bare sett meg lei på hysteriske eiere uten kontroll på nokså gærne dyr. 

Hæ? Skal man slippe båndet når det kommer en fremmed hund? Sorry altså, men jeg holder et helvetes godt tak i det båndet og sleper omså den fremmede bikkja tilbake til eieren sin etter øra om eieren er idiot og ikke kaller inn hunden sin når jeg er så himla tydelig på at min IKKE skal hilse.

Om du virkelig slipper dine hunder bort til alt og alle uten å ta hensyn til andre hundeeieres ønsker, er du virkelig en av de 7. Makan til drittholdning.

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Skal man slippe båndet når det kommer en fremmed hund? Sorry altså, men jeg holder et helvetes godt tak i det båndet og sleper omså den fremmede bikkja tilbake til eieren sin etter øra om eieren er idiot og ikke kaller inn hunden sin når jeg er så himla tydelig på at min IKKE skal hilse.

Om du virkelig slipper dine hunder bort til alt og alle uten å ta hensyn til andre hundeeieres ønsker, er du virkelig en av de 7. Makan til drittholdning.

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk

Holder du din hund i bånd når den møter andre fremmede hunder tar du fra den alt som heter normalt språk. Det blir hemmet, hemmelse fører til angst, usikkerhet og forsvar. Forsvar fører til angrep. Dette er helt basic hundekunnskap. Slipp alltid båndet når en løs hund kommer bort. Du kan spørre hvilken som helst hundetrener om dette.

Hundehold A-B-C

Endret av SoppenCamilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei, men man ser veldig fort forskjell på en stabil og tilstrekkelig sosialisert hund vs alt annet. Dessuten er det dummeste en eier gjør å fortsatt holde sin hund i bånd om det kommmer fremmede hunder forbi. Første bud; slipp båndet. Mine hunder hadde aldri angrepet noen, men det finnes de som gjør det. 

 

Jeg mener at 7 av 10 av alle hundeeiere aldri burde hatt hund, jeg har bare sett meg lei på hysteriske eiere uten kontroll på nokså gærne dyr. 

Så du mener kanskje at jeg aldri skulle hatt hund? Når 1 av 4 hunder er så nervøse at den angriper om andre hunder kommer bort til han? Du kunne aldri sett på Ulf om han var tilstrekkelig sosialisert, for han var sosialisert bedre enn noen av mine andre. Men var alikevel så mentalt svak at han ikke fungerte med ukjente hunder. Han stod helt i ro ved siden av meg og virket vel som en ganske ok hund på avstand. Men når jeg som eier sier at han ikke skal hilse så er det for at jeg ikke vil risikere at han sitter i halsen på hunden din.

Blir faktisk litt irritert på sånne som deg da jeg har endt opp med å måtte løfte 40kg hund opp på armen for å unngå at "den snille hunden som eieren mener aldri gjør noe galt og kan hilse på alle" skal bli bitt.

Så er ikke alle hundeeiere som er hysteriske når de sier hunden ikke skal hilse. Noen vil bare unngå at din hund blir skadd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teskje; holder du din hund i bånd når den møter andre fremmede hunder tar du fra den alt som heter normalt språk. Det blir hemmet, hemmelse fører til angst, usikkerhet og forsvar. Forsvar fører til angrep. Dette er helt basic hundekunnskap. Slipp alltid båndet når en løs hund kommer bort. Du kan spørre hvilken som helst hundetrener om dette.

Hundehold A-B-C

En vakker dag får hunden din juling om du ikke endrer mentalitet.

Det er jammen meg mange drittale hunder som flyr i løse hunder også Bølla. Men det vet du jo sikkert. for å endre spm mitt. Din hund går bort til en hund i bånd som flyr i din. Din svarer i sinne og knerter den lille hunden fordi din veier 80 kg. Det er fortsatt din feil, men helt greit da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener kanskje at jeg aldri skulle hatt hund? Når 1 av 4 hunder er så nervøse at den angriper om andre hunder kommer bort til han? Du kunne aldri sett på Ulf om han var tilstrekkelig sosialisert, for han var sosialisert bedre enn noen av mine andre. Men var alikevel så mentalt svak at han ikke fungerte med ukjente hunder. Han stod helt i ro ved siden av meg og virket vel som en ganske ok hund på avstand. Men når jeg som eier sier at han ikke skal hilse så er det for at jeg ikke vil risikere at han sitter i halsen på hunden din.

Blir faktisk litt irritert på sånne som deg da jeg har endt opp med å måtte løfte 40kg hund opp på armen for å unngå at "den snille hunden som eieren mener aldri gjør noe galt og kan hilse på alle" skal bli bitt.

Så er ikke alle hundeeiere som er hysteriske når de sier hunden ikke skal hilse. Noen vil bare unngå at din hund blir skadd.

Hvorfor skaffer du deg slike raser da, dersom du bor i tettbygd strøk og ikke evner å ha tilstrekkelig kontroll på dem selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jammen meg mange drittale hunder som flyr i løse hunder også Bølla. Men det vet du jo sikkert. for å endre spm mitt. Din hund går bort til en hund i bånd som flyr i din. Din svarer i sinne og knerter den lille hunden fordi din veier 80 kg. Det er fortsatt din feil, men helt greit da eller?

Å nei, jeg slipper ikke båndet på mine om det kommer en hund bort. Jeg går i mellom og eventuelt forsvarer mine mot hunder som ikke kan oppføre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Teskje; holder du din hund i bånd når den møter andre fremmede hunder tar du fra den alt som heter normalt språk. Det blir hemmet, hemmelse fører til angst, usikkerhet og forsvar. Forsvar fører til angrep. Dette er helt basic hundekunnskap. Slipp alltid båndet når en løs hund kommer bort. Du kan spørre hvilken som helst hundetrener om dette. 

 

Hundehold A-B-C

 

En vakker dag får hunden din juling om du ikke endrer mentalitet. 

Så fint at min ikke er sinna, da. Og at han aldri har vist aggressivitet i bånd. Juling slipper man om folk har kontroll på bikkjene sine og ikke slipper dem bort til andre uten å bry seg om hva andre sier.

Du kan argumentere og mene så mye du vil, men i mine øyne er det uansett opplest og vedtatt at du tar fullstendig feil. Jeg håper jeg slipper å møte deg på tur :)

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jammen meg mange drittale hunder som flyr i løse hunder også Bølla. Men det vet du jo sikkert. for å endre spm mitt. Din hund går bort til en hund i bånd som flyr i din. Din svarer i sinne og knerter den lille hunden fordi din veier 80 kg. Det er fortsatt din feil, men helt greit da eller?

Nei, det er svært få som gjør. Da er det ofte enten andre bakomliggende grunner til slåsskamp (tisper, eiendomsrett osv). Lar man hundene leke uten noen form for hindring på hundejorder kan det fort barke sammen, men det er ikke det vi diskuterer her.. Bitt som kommer "uanmeldt" (dvs eieren skjønte ingenting) når to hunder passerer i bånd skjer derimot hele tiden.

Hvis en annen hund flyr på min i bånd er det den hunden som er skyld i det, men gitt fordømmelsen mot store raser og hundeeieres inkompetanse, forventer jeg ingenting annet enn å bli den store syndebukken nei.

Endret av SoppenCamilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skaffer du deg slike raser da, dersom du bor i tettbygd strøk og ikke evner å ha tilstrekkelig kontroll på dem selv?

Kan du fortelle meg hvor jeg skal bo dersom jeg aldri skal møte på løse hunder? Så tar jeg gjerne imot tips:)

Og med Ulf hadde det ingenting med rasen å gjøre. Her gikk det på individ og uheldig avl.

Endret av SoppenCamilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at min ikke er sinna, da. Og at han aldri har vist aggressivitet i bånd. Juling slipper man om folk har kontroll på bikkjene sine og ikke slipper dem bort til andre uten å bry seg om hva andre sier.

Du kan argumentere og mene så mye du vil, men i mine øyne er det uansett opplest og vedtatt at du tar fullstendig feil. Jeg håper jeg slipper å møte deg på tur :)

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk

Han trenger ikke å vise aggresjon, viser han usikkerhet kan en annen hund finne på å angripe han. Jeg kommer med velmente råd her, men du går gjentakende i forsvarsposisjon. Den dagen du møter en usikker bikkje og striholder på din egen vil den bli angrepet, det kan jeg love deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du fortelle meg hvor jeg skal bo dersom jeg aldri skal møte på løse hunder? Så tar jeg gjerne imot tips:)

Og med Ulf hadde det ingenting med rasen å gjøre. Her gikk det på individ og uheldig avl.

Men kjenner at du er den type bedreviter det ikke nytter seg å diskutere med, men håper virkelig du får deg en nervøs hund selv så kan du se hvor lett der er å ha kontroll;)

Jeg skaffer meg ikke en nervøs hund. Skal jeg kjøpe meg en hund observerer jeg kullet så tidlig jeg kan og velger kun om jeg er nmr 1 eller 2 i køen. Da vet jeg hva jeg får. En hund er aldri bare en hund. Og jeg kjøper da vitterlig aldri fra uansvarlige oppdrettere som avler på dårlig gemytt.

Bygda er alltid bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg skaffer meg ikke en nervøs hund. Skal jeg kjøpe meg en hund observerer jeg kullet så tidlig jeg kan og velger kun om jeg er nmr 1 eller 2 i køen. Da vet jeg hva jeg får. En hund er aldri bare en hund. Og jeg kjøper da vitterlig aldri fra uansvarlige oppdrettere som avler på dårlig gemytt. 

 

Bygda er alltid bra. 

Det første gidder jeg faktisk ikke kommentere engang.

Men, hva kaller du bygda?

Han bodde det siste året i Gausdal, faktisk ganske langt fra "sentrum", men vet du hva? Folk har bikkjene løse der også, eller enda bedre, bare slipper bikkjene ut døra så de slipper å gå tur.

I oslo sentrum har iallefall de fleste ett ønske om at hunden ikke skal bli påkjørt og holder den derfor i bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er svært få som gjør. Da er det ofte enten andre bakomliggende grunner til slåsskamp (tisper, eiendomsrett osv). Lar man hundene leke uten noen form for hindring på hundejorder kan det fort barke sammen, men det er ikke det vi diskuterer her.. Bitt som kommer "uanmeldt" (dvs eieren skjønte ingenting) når to hunder passerer i bånd skjer derimot hele tiden.

Hvis en annen hund flyr på min i bånd er det den hunden som er skyld i det, men gitt fordømmelsen mot store raser og hundeeieres inkompetanse (som er synlig i denne tråden) forventer jeg ingenting annet enn å bli den store syndebukken nei.

Har selv eid stor hund om det er det du hinter til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teskje; holder du din hund i bånd når den møter andre fremmede hunder tar du fra den alt som heter normalt språk. Det blir hemmet, hemmelse fører til angst, usikkerhet og forsvar. Forsvar fører til angrep. Dette er helt basic hundekunnskap. Slipp alltid båndet når en løs hund kommer bort. Du kan spørre hvilken som helst hundetrener om dette.

Hundehold A-B-C

En vakker dag får hunden din juling om du ikke endrer mentalitet.

Tror måten du formulerer deg på gjør at du møter de reaksjonene du gjør. Jeg skjønner hva du vil frem til. Kommer det ei løs drittbikkje i bånd bånn gass mot min hund så slakker jeg på båndet til min. Selvfølgelig! Og er det absolutt nødvendig så slipper man. I tilegg går jeg vekk fra drittbikkja slik at min hund ikke skal føle seg låst i situasjonen når båndet er på.

Er det ei lita drittbikkje, kan det hende min legger den i bakken om eier ikke dukker opp kjapt nok og den ikke gir seg selv om vi går videre/prøvd skremt/jagd bort, og om ikke jeg får tak i den og får holdt den vekke. For han får rett og slett nok han av slike små fillebikkjer han, heldigvis er han 100% fair med dem. Legger dem i bakken og står over dem til deg roer seg eller gir seg.

Er det derimot en veldig stor hund og min viser tydelig at DEG liker jeg ikke, og om slike ikke gir seg, ikke kan holdes og eier ikke er i nærheten. Vel... de blir forsøkt skremt vekk, sparka etter eller lignende. Slike blir jeg gjerne skeptisk til selv, for store bikkjer er skumlere enn små. Det potensielle skadeomfanget blir så utrolig mye større. En slik hund er f.eks schäferen til hun vi leier hos. Mi bikkje er tydelig svært skeptisk til denne, og det har han grunn til. Er ikke mer enn en måned siden den sendte nabobikkja til veterinæren med bittskader. (En som var på besøk som vanligvis har stålkontroll på den som plutselig ikke hadde det alikevell lenger og hadde den løs fra hundegården og inn, han som eide den tidligere og hovedsaklig har dressert den) Ikke helt rett skrudd sammen i knolten den bikkja der. Hadde jeg møtt en slik en, ukjent og løs på vei mot oss... Jeg hadde blitt redd selv.

Heldigvis har ingen av delen skjedd med oss på tur.

Og ja, jeg er en av "båndmafiaen". Jeg har en hund med ikke fungerende innkalling fordi jeg ikke har klart å finne en forsterker som er god nok. Og straff bryr han seg døyten om, og skal jeg straffe så hardt at han hører ville jeg gått rundt med en pissredd hund og det ønsker jeg ikke. (Flere instruktører som har klødd seg i hodet over hva vi skal finne på ifb innkalling på den der) Selv om jeg har båndhund får vi det til å fungere, langline er et fint verktøy og innegjerdete områder er flotte til løsslipp med kjente hunder. Sykkel bruker vi også ofte slik at han får løpe.

Ikke alt er sort hvitt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker som så: En hund i bånd, de vil sikkert ikke ha oss på besøk, kaller inn. Uannsett hvor jeg er, men jeg ser ikke på de med bikkja i bånd som udugelige hundeeiere som burde hatt frimerker i stedet. Langt derifra! Ytterst få har bikkjene sine i bånd bare fordi de er hysteriske!

----

@Bølla: Det er alltid hyggelig med nye folk her :) Men du har litt feil innfallsvinkel, slik du oppfører deg hører hjemme i debattkjelleren og begynner gjerne ikke før på s 10 når man føler man ikke får frem argumentene sine. Vi er rett og slett ett veldig hyggelig forum der deltagerne er greie med hverandre. At du kanskje mener noe annet i denne diskusjonen har du nok rett i, for du startet direkte uten diplomati og fortsatte uten diplomati og pakker slettes ikke ting, eller språk, inn i bomull. Lurt å gjøre til du blir kjent med forumet ;)

279_Kardemommeloven_II_3.jpg

Endret av SoppenCamilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har redigert flere innlegg, og fjernet noen. Det er ikke aktuelt å kalle hverandre verken inkompetente, hysteriske, udugelige eller troll.

Dersom dere har problemer med å diskutere på et ålreit grunnlag, uten å kalle hverandre ting, og slenge dårlig skjulte personangrep til hverandre, så kan dere si ifra nå, så skal jeg stenge tråden. Dette gjelder både nye og gamle brukere. Heretter blir advarsler delt ut ved behov.

Minner om at kommentering på moderering tas på PM, ikke i tråden.

Moderator SoppenCamilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...