Gå til innhold
Hundesonen.no

Sy?


Tonje
 Share

Recommended Posts

post-155-1390585264,5208_thumb.jpgpost-155-1390585277,7836_thumb.jpg

Felix har vært på farta igjen.. Så det først når vi kom hjem fra tur. Ringte veterinærvakta som mente at det sikkert ville gro av seg selv. Skal jeg ha han sydd må jeg gjøre det innen et døgn. Tar en tur innom veterinær i morgen for å høre og jeg regner med de vil sy det. Noen som har tatt sårstell på slike sår selv, uten å sy?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sårflaten er vel for stor til at de får sydd det? Og det er ikke så veldig dypt?

Jeg ville bare renset det og passet på å holde det rent, men det er meg personlig altså, jeg vil ikke anbefale deg det 100% uten at dyrlegen har sett på det ;)

Å neida, han hadde et som var tidobbelt så stort en gang :P Det ble sydd, den er veldig fleksibel den huden der så jeg kan fint klemme det helt sammen.

Sånn umiddelbart ser såret relativt overflatisk ut - ei skinnfille som er revet vekk?

I så tilfelle ville jeg nok bare holdt såret reint og fulgt med på evt infeksjonsutvikling. Men som Renate A sier; få en vurdering av veterinæren så er du helt sikker.

Ja, det er kun skinnet som er borte. Tror nok det skal gro greit jeg også, selv om det blir "penere" om det blir sydd. Akkurat det spiller ingen rolle for meg da, et arr fra eller til på han der gjør ikke stort :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nesten helt sikker på at hvertfall min veterinær bare ville ha gitt meg beskjed om å rense det ofte, holde øye med det og la det gro av seg selv, men komme tilbake om det virket infisert på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke sydd.

Jeg ville ev satt på en våt mot tørr bandasje der de første dagene for å stimulere til ny og myk hudvekst istedenfor skorpe, da blir det penere og mer fleksibelt. Dra på apoteket og kjøp en vaselin-/våtkompress, legg den over såret og surr to ganske løse runder med gasbind rundt. Bruk så selvklebende bandasje over der igjen, start et godt stykke under gasbindet og surr jevnt og fast oppover, og ikke stopp før albuen. De to siste rundene fester du stramt, da har du større sjans for at den ikke glir ned. Ha den på to-tre dager før du tar den av og lar såret gro i friluft.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bakteriedrepende salve, noe a la bacimycin, men var på resept. Og en "støttebandasje", selvlimende, for at det ikke skulle komme bakterier i, og han ikke skulle slikke. Den skulle jeg skifte, hver kveld, for å smøre på salven. Det er noe med hvordan de har fått såret. Hvis et slikt sår er åpent, fikk jeg vite, er det mindre sjans for at det setter seg bakterier i. Men at såret kunne lappes, han kunne settes på antibiotika, noe som ikke var aktuelt, det hadde i så fall vært av hensyn til utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...