jaktlykke Skrevet 20. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 20. Januar 2014 Her er en liten historie om min avdøde hund Aika (blanding av akita inu og alaskan malamute) Som pelshunder flest så røytet også hun noe helt vanvittig to ganger om året og jeg som i grunnen HATER husarbeid holdt på å tørne gæern av alle hybelkaninene hun etterlot seg. Så i stedet for å la kaninene gjemme seg under sofaen og i alle krinkler og kroker så bestemte jeg meg for å gjøre noe med det. Bildet skulle vel tale for seg selv...? Dette er forøvrig resultatet etter to minutter med stålbørsten.... jihaaaaaaa så gøy det er med pelsdyr! Nå syntes jeg jo ulla var veldig deilig å ta i der den lå i en diger haug (naboen trodde forøvrig at det var katta som var tygget i filler som lå der når han så bildet...). Så jeg bestemte meg for å spare den. Man vet jo aldri hva man kan få bruk for som Øystein Sunde sier i sangen. Hver vår og høst ble ulla tatt vare på og stappet i en striesekk og gjemt nede i kjellerstua og glemt. Det ene året etter det andre gikk og til slutt var sekken full. Hva nå? Ei dame jeg kjenner fikk overta ulla og etter noen uker fikk jeg den tilbake... ... en smule forvandlet!! Saueull og hundeull i skjønn forening og verdens mykeste å ta i Nå er hybelkaninene som Aika etterlot seg på vei til å forvandles til en genser Min skjønne Aika døde for 3 1/2 år siden i en alder av nesten 11 år. Jeg savner henne kjempemasse men hun lever liksom videre i de varme myke plaggene som kommer fra henne - jeg gleder meg veldig til genseren er ferdig Snipp snapp snute - kanskje flere med pelshunder som kan gjøre det samme? 28 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 20. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 20. Januar 2014 Er endel som gjør dette i lapphundmiljøet faktisk Mange fine plagg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 20. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 20. Januar 2014 Så stilig, og for et fint minne. Håper du deler det ferdige resultatet med oss! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sjurelv Skrevet 20. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 20. Januar 2014 >> Nå er hybelkaninene som Aika etterlot seg på vei til å forvandles til en genser Artig historie, takk for at du delte dette, utrolig flott hund du hadde! Skulle tro man kunne lage en slags varm vinterdyne av ulla også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ganzie Skrevet 20. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 20. Januar 2014 Dette har jeg faktisk vurdert mange ganger En stund samlet jeg pels i en stor papirpose, men det gikk i glemmeboka da jeg innså at jeg ikke kjenner noen som spinner Håper du deler resultatet med oss Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 20. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 20. Januar 2014 Snipp snapp snute - kanskje flere med pelshunder som kan gjøre det samme? Så gøy å se Spinner og strikker av hundeull selv, men får ganske mange kommentarer på det, ikke alltid av den hyggelige typen... Holder på å spare opp ull av gronnisen nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 20. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 20. Januar 2014 Så gøy å se Spinner og strikker av hundeull selv, men får ganske mange kommentarer på det, ikke alltid av den hyggelige typen... Holder på å spare opp ull av gronnisen nå Hvorfor i all verden skulle folk ha negative kommentarer til det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingridhw Skrevet 20. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 20. Januar 2014 Jeg hadde sokker fra hundepels da jeg var liten. Var fra en leonberger. De samlet ull fra den, men fikk også hele hunden klippet da den døde. Det er de beste sokkene jeg noen gang har hatt. De ble helt utrolig myke! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 20. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 20. Januar 2014 Hvorfor i all verden skulle folk ha negative kommentarer til det? Uvant og "ekkelt" for de fleste vil eg tro. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHC Skrevet 20. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 20. Januar 2014 Hun var så fin 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cavalierflat Skrevet 20. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 20. Januar 2014 Så morsomt Det er jo ett veldig fint minne å ha! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bård Skrevet 21. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 21. Januar 2014 Og jeg som synest at Kuma har mye pels. :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 21. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 21. Januar 2014 Jeg sparer på ulla til mine malamuter og til det formålet! Kjenner igjen bildet.. Håpløst Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 21. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 21. Januar 2014 Så koselig Moro å kunne gjøre sånt da! Går nok ikke for min del. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnnChristin Skrevet 21. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 21. Januar 2014 Når minste blir større tenker jeg gjøre det! Eldstemann røyter ikke nok alene til at det blir noe selv over lang tid pga dårlig pelset, men når minstemann får voksenpels tror jeg ikke det blir noe problem! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 21. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 21. Januar 2014 Hmmm! Kanskje jeg må ha en Colliegenser Kan jo ikke ta sååå lang tid med 4 langhår. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 21. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 21. Januar 2014 Åh, jeg vil ha Angusgenser! Eller Anguslue. Eller kanskje Angussokker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 21. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 21. Januar 2014 Er det bare jeg som synes det er litt creepy, altså? Hundeklubben her skulle gjøre det og tove sitteunderlag. Jeg kjenner at jeg (spesielt etter at hunden er død) definitivt ikke vil kle meg i eller sitte på hundens pels. Kanskje jeg er sær Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 21. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 21. Januar 2014 Er det bare jeg som synes det er litt creepy, altså? Niks, viste til samboer og reaksjonen hans var: "Æsj!" Jeg tror ikke jeg heller hadde gjort noe sånt Årsak uvisst, men bare.. nei. Men koselig historie var det da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 21. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 21. Januar 2014 Er det bare jeg som synes det er litt creepy, altså? Hundeklubben her skulle gjøre det og tove sitteunderlag. Jeg kjenner at jeg (spesielt etter at hunden er død) definitivt ikke vil kle meg i eller sitte på hundens pels. Kanskje jeg er sær Jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være creepy jeg. Man pleier jo ikke å synes at det er creepy å ha få seg en ullgenser laget av sau, alpakka eller angorakanin? God utnyttelse av tilgjengelige ressurser. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest LXT Skrevet 21. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 21. Januar 2014 Jeg kjenner noen som har hatt nuffer og laget genser av deres pels Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 21. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 21. Januar 2014 Jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være creepy jeg. Man pleier jo ikke å synes at det er creepy å ha få seg en ullgenser laget av sau, alpakka eller angorakanin? God utnyttelse av tilgjengelige ressurser. For min del ville jeg heller ikke hatt på meg plagg av sau eller angorakanin om jeg hadde et like personlig forhold til de som til hunden min. Like ekkelt det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sofie & Aska Skrevet 21. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 21. Januar 2014 Så fin historie!! Ang ekkelt: jeg synes ikke det er det, men å barbere/flå (ikke vet jeg..) og bruke pelsen ETTER at hunden er død hadde jeg ikke orka! Å spare på pelsen mens hunden fortsatt lever synes jeg blir noe annet. Hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jaktlykke Skrevet 25. Januar 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2014 ... og her er det ferdige resultatet! Det er plenty med garn tilovers så det kommer nok flere plagg etterhvert tenker jeg 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 25. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2014 Niks, viste til samboer og reaksjonen hans var: "Æsj!" Jeg tror ikke jeg heller hadde gjort noe sånt Årsak uvisst, men bare.. nei. Men koselig historie var det da Samboer også sa "æsj, hvorfor i all verden skulle man gjøre det?" Litt kult, men ville ikke gjort det selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts