Gå til innhold
Hundesonen.no

Forslag til gjesteseng?


Kiyomi
 Share

Recommended Posts

Vi har kjøpt en stor tykk oppblåsbar madsrass i dobbelseng størrelse. Den har motor så den blåser seg opp selv. Synes den er helt ok å sove på og tar liten plass :)

 

Tror vi har denne: http://jysk.no/uterom/luftmadrasser/luftmadrasser/gjesteseng-velour-comfort-152x203x47cm

En sånn har jeg, men den siger litt i løpet av natten?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftmadrassene er noe herk.

De sammenleggbare til IKEA er ok, man kan evt legge på en ekstra overmadrass elns. Vi brukte de mye da vi hadde leilighet.

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80017389/

Litt avhengig av hvem som kommer til å sove mest på dem, så er jeg også veldig glad i feltseng! Fåes i 90 cm bredde, og tar null plass sammenlagt. Men egner seg ikke for spesielt brede mennesker, og type gamle foreldre/besteforeldre kan slite. Det skal sies at jeg er/var nærmere 90 kg og sliter tidvis med ryggen, men hadde ingen problemer med en uke på feltseng sist sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftmadrassene er noe herk.

De sammenleggbare til IKEA er ok, man kan evt legge på en ekstra overmadrass elns. Vi brukte de mye da vi hadde leilighet.

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80017389/

Litt avhengig av hvem som kommer til å sove mest på dem, så er jeg også veldig glad i feltseng! Fåes i 90 cm bredde, og tar null plass sammenlagt. Men egner seg ikke for spesielt brede mennesker, og type gamle foreldre/besteforeldre kan slite. Det skal sies at jeg er/var nærmere 90 kg og sliter tidvis med ryggen, men hadde ingen problemer med en uke på feltseng sist sommer.

Har ikke noe sted å oppbevare den. Den tar for stor plass rett og slett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe sted å oppbevare den. Den tar for stor plass rett og slett. :)

Regner med du snakker om IKEA-sengen? Kan legges sammen og legges under en seng elns?

Men om ikke så tar som sagt en feltseng ikke nevneverdig mer plass enn en sovepose (eller luftmadrass, for den del).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en puff som kan slås ut. Det er en tredelt madrass stablet oppå hverandre med et trekk over. Det finnas mange forskjellige stoff og mønstre. Man kan sitte på den til vanlig og da tar den ca 70 cm x 70 cm plass.

Når du får gjester tar du trekket av og åpner øverste delen opp og svinger ut hode- og ben-delen før du svinger midtdelen ned igjen, er jort på et minutt. Madrassen virker litt hard med det samme, men den er veldig god syns jeg og mine gjester (viss de har vært ærlig da..). Jeg måtte vente et par måneder viss jeg husker rett.

http://www.boconcept.com/nn-no/furniture/living/footstools/1519/xtra-fotskammel-med-sovefunksjon

Kan sende deg et bilde senere viss du ønsker å se hvordan det ser ut i det naturlige element, viss du ønsker?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en puff som kan slås ut. Det er en tredelt madrass stablet oppå hverandre med et trekk over. Det finnas mange forskjellige stoff og mønstre. Man kan sitte på den til vanlig og da tar den ca 70 cm x 70 cm plass.

Når du får gjester tar du trekket av og åpner øverste delen opp og svinger ut hode- og ben-delen før du svinger midtdelen ned igjen, er jort på et minutt. Madrassen virker litt hard med det samme, men den er veldig god syns jeg og mine gjester (viss de har vært ærlig da..). Jeg måtte vente et par måneder viss jeg husker rett.

http://www.boconcept.com/nn-no/furniture/living/footstools/1519/xtra-fotskammel-med-sovefunksjon

Kan sende deg et bilde senere viss du ønsker å se hvordan det ser ut i det naturlige element, viss du ønsker?

Den så lekker ut! Men det ser ut som gjestene mine får ta til takke med den oppblåsbare. Det finnes vel lite som er like plassvennlig som den og er vel lite annet i den prisklassen også..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jeg har en puff som kan slås ut. Det er en tredelt madrass stablet oppå hverandre med et trekk over. Det finnas mange forskjellige stoff og mønstre. Man kan sitte på den til vanlig og da tar den ca 70 cm x 70 cm plass.

Når du får gjester tar du trekket av og åpner øverste delen opp og svinger ut hode- og ben-delen før du svinger midtdelen ned igjen, er jort på et minutt. Madrassen virker litt hard med det samme, men den er veldig god syns jeg og mine gjester (viss de har vært ærlig da..). Jeg måtte vente et par måneder viss jeg husker rett.

http://www.boconcept.com/nn-no/furniture/living/footstools/1519/xtra-fotskammel-med-sovefunksjon

Kan sende deg et bilde senere viss du ønsker å se hvordan det ser ut i det naturlige element, viss du ønsker?

Den ønsker ejg meg i hvertfal :) Den var fin og praktisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger jo jeg på denne madrassen innimellom, og jeg synes den er helt strålende for et menneske og to hunder, alternativt to mennesker (mulig Marianne og jeg har prøvd det, husker ikke?), så jeg skjønner ikke helt hva du skal bytte den ut med, iogm at du ikke har noe sted å ha noe større. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger jo jeg på denne madrassen innimellom, og jeg synes den er helt strålende for et menneske og to hunder, alternativt to mennesker (mulig Marianne og jeg har prøvd det, husker ikke?), så jeg skjønner ikke helt hva du skal bytte den ut med, iogm at du ikke har noe sted å ha noe større. :P

Jeg tenkte jeg skulle sjekke da, om det fantes noe helt fantastisk som jeg ikke hadde oppdaget. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så lekker ut! Men det ser ut som gjestene mine får ta til takke med den oppblåsbare. Det finnes vel lite som er like plassvennlig som den og er vel lite annet i den prisklassen også..

Ja, tar helt klart mer plass enn en opplåsbar. Den kan være lurt for de som kan bruke det til et vanlig møbel også, viss man vil ha den i stuen eller noe. Det var planen min helt til jeg falt for en sofa som ble litt mer dominernde enn jeg hadde regnet med, he he.

Så nå står på høykant på soverommet :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn har jeg, men den siger litt i løpet av natten?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja den lekker ut litt luft, sant det.

De skal ikke lekke da? Har ligget på Intex dobbel oppblåsbarmadrass flere ferier uten at den har lekket, har prøvd den enkle versjonen også, lekker ikke den heller. Sikker på det ikke er hull en plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...