Gå til innhold
Hundesonen.no

Når det virkelig er vinter


Guest Klematis
 Share

Recommended Posts

Guest Klematis

Når det blåser, føyker, og det er snø overalt, det er kun brøyta på hovedveien, og der er det 80-sone, og bilene har nok med å se veien foran seg. Risikosport å gå tur der. Mørkt er det også.

Hva gjør man da?

Bikkja er lei av å være inne, og vil ut, jeg er redd vi blir påkjørt om vi går ut nå (Refleksvest har vi begge to), og ut å kjøre bil er heller ingen god opplevelser i dette været. Dette er tredje dagen vi igrunn ikke kommer noen vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur i dypsnøen er jo bra trim da, så trenger dere ikke være ute så lenge, og hunden får virkelig brukt seg?

Med små hunder så hender det jo faktisk at det ikke går, da, når snøen er fryktelig høy. Har opplevd å måtte bære tinka til tider, jeg, enda hun er 3x rasen sin i størrelse, og helst baser seg frem flodhest-style :lol: Men er snøen 15 ganger høyere enn hunden, og for løs til å gå oppå slik den iallefall er her nå, er det ikke alltid det funker :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur i dypsnøen er jo bra trim da, så trenger dere ikke være ute så lenge, og hunden får virkelig brukt seg?

Han skal ikke gå i så høy snø siden han er kneoperert for en liten stund siden.

Det er greit at de går i såpass høy snø at de må løfte beina skikkelig og jobbe litt, men skal ikke "kjempe" seg igjennom snøen ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med små hunder så hender det jo faktisk at det ikke går, da, når snøen er fryktelig høy. Har opplevd å måtte bære tinka til tider, jeg, enda hun er 3x rasen sin i størrelse, og helst baser seg frem flodhest-style :lol: Men er snøen 15 ganger høyere enn hunden, og for løs til å gå oppå slik den iallefall er her nå, er det ikke alltid det funker :)

sant det, kommer an på hvor mye snø det er.... her er det helt sinnsykt nå, så hadde ikke gått å gå med en liten hund her utenfor de måkte veiene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant det, kommer an på hvor mye snø det er.... her er det helt sinnsykt nå, så hadde ikke gått å gå med en liten hund her utenfor de måkte veiene...

Her og.. Like greit at Tinka er i Oslo nå, kjenner jeg.

Eller har jeg ingen andre råd til TS enn å la hunden på noen "kjedelige" uker. En liten hund går neppe på veggen av å holdes i bånd lit langs veien. Bruk refleks på dere begge, og få heller ut overskuddet ved innendørs hjernetrim! Kanskje dette er tiden for å lære et nytt triks? :)

EDIT: Eyh, Lola! Bor ikke du på Lillehammer?? Eller har jeg drømt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor heldigvis sånn til at det både er lysløype, plener og oppmåkte turstier i gangavstand vekke fra bilvei. Går vi i dypsnø pleier jeg å lage gode fotspor, liksom slepe beina fremfor å løfte dem og tråkke ned, slik at det blir okei for dvergpinscheren og følge etter også, hun er ikke av dem som brøyter seg ivei gjennom dyp snø. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her og.. Like greit at Tinka er i Oslo nå, kjenner jeg.

Eller har jeg ingen andre råd til TS enn å la hunden på noen "kjedelige" uker. En liten hund går neppe på veggen av å holdes i bånd lit langs veien. Bruk refleks på dere begge, og få heller ut overskuddet ved innendørs hjernetrim! Kanskje dette er tiden for å lære et nytt triks? :)

EDIT: Eyh, Lola! Bor ikke du på Lillehammer?? Eller har jeg drømt det?

Sanndrømt isåfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Nei,han kan ikke løpe løs utenfor her, 80-sona går rett nedenfor huset. I hagen er det så mye snø at han ikke kommer seg fram.

Selv om han er liten, blir han også lei av å være for mye inne.

Han er hjemme alene hele dagen når jeg er på jobb, og når det ikke er så kaldt, så er det viktig for han å få brukt den lille kroppen sin også.

la: Refleksvest bruker vi begge, men når det er slik føre at det er ubehagelig å kjøre pga dårlig sikt og brøytebilen kjører fram og tilbake hele tiden, er det ikke veldig okey å gå tur langs en vei med høy hastighet:)

Vi måtte droppe det i dag, får håpe det blåser og føyker mindre i morgen, så kanskje jeg kan få kjørt han et sted hvor vi kan gå i litt tryggere omgivelser enn rett utafor her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måker en labyrint i hagen slik at Sølve får beveget på seg nå i snøhavet. På den måten får han en del å løpe på og jeg gjemmer leker og godbiter i snøen for han. Det skal ikke mye snø til før han ikke klarer å gå tur så det er lettest å tilrettelegge for aktivitet i hagen for han. :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Prøvde å gå en tur på jordet til naboen hvor han som brøyter kjørte for noen timer siden, men det har allerede blåst så mye og snødd såpass at vi måtte snu etter få meter igjen.

Så da får vi gi opp det prosjektet nå i mørket.

Han kan løpe rundt i snøen på verandaen da, da har han 40 kvadrat å løpe på, men han kom til verandadøra, kikket ut, bråsnudde og løp inn igjen. Jeg kan jo måke en liten sti for han der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Chihuahua.

Han kan ikke være med på jobb.

Akkurat nå burde man ikke kjøre bil hvis man kan la være, så vi får droppe det for i kveld.

I morgen reiser vi bort, håper det er bedre muligheter der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også jeg hadde gått for å tråkke/måke en "labyrint" i hhagesnøen, det hørtes egentlig ganske gøy ut :)

For å ikke snakke om hvor god trim det er! Man finner ikke mye bedre "naturlig" trening enn måking (eller seagulling som det heter på engelsk). :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...