Gjest Skrevet 15. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2014 Hva sjekker man på halvtårskontroll med hund/valp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 15. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2014 Hva sjekker man på halvtårskontroll med hund/valp? jeg aner ikke, jeg ser ikke poenget en på jobben skulle på unghundkontroll, ingen vaksiner, ingenting, bare en sjekk av valpen, men det står ikke hva de skal da. og etter timen hadde bare veterinæren gått over og sagt at hunden var i fin form og han betalte.. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 15. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2014 Ser heller ikke noe poeng med dette, med mindre man som førstegangseier er usikker og ønsker det da selvsagt. Veterinær oppsøker jeg for vaksiner, helsetester, eller etter behov Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 15. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2014 Aldri vært på halvtårskontroll. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 15. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2014 Aha! Jeg trodde det var både vanlig og viktig, jeg Det skal dog nevnes at jeg er en nervøs førstegangs hundeeier, men hunden virker nå frisk og hel for meg Det viktigste ved det er kanskje at man får sett at det står rett til med tennene? Men det kan jeg kanskje like greit få en mer hundekyndig kjenning til å sjekke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 15. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2014 Var innom med en venninnes unghund på 7mnd for halvårs-/unghundskontroll da hun ikke kunne selv. De sjekket tenner og ledd spesielt, øyne, øre, muskler, hold, labber/poter, bevegelighet, testikler/kjønnsorgan samt at vi måtte gå, jogge og løpe litt i gangen, ergo bare en litt grundigere fysisk sjekk enn årssjekken Det er sikkert ikke nødvendig, men vi kommer også til å gjennomføre en liten sjekk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 15. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2014 Jeg var og sjekket baller og tenner hos min veterinær, fordi det mangler en balle og tennene vokste/vokser skjevt. Men dette ble gjort mer som en slags minisjekk og kostet meg ingenting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Snusmumrikk Skrevet 15. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2014 Det er vel kanskje det veterinærene satser på. At folk skal tro det er vanlig og viktig. Jeg har aldri dratt på det, men har fått innkalling. Jeg ser ingen grunn til å dra til veterinær med en helt frisk hund. Du skal jo uansett inn til veterinær for vaksine når den blir ett år, og var der bare tre mnd tidligere for vaksine. Å sjekke baller og tenner kan man gjøre selv, og er det noe som ikke virker rett er det jo bare å bestille en veterinærtime da, alle trenger jo ikke å kalles inn forde. Når det er misstanke om noe galt. Nei, generell halvtårskontroll tror jeg bare er for at veterinærene skal tjene penger på noe helt unødvendig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 15. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2014 I alle dager, blir man innkalt til halvtårskontroll? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 15. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2014 I alle dager, blir man innkalt til halvtårskontroll? Vi blir. Men reiser aldri, bare tull. Hadde dog noen på valpekurs som insisterte på at de tok vaksine på halvtårskontrollen.. Det har jeg aldri hørt om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 15. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2014 Aldri vært på. Her har det vært revaksinering ved 3 mnds alder og deretter er det 1 gang i året for vaksinering (og da tar de gjerne en liten sjekk med det samme), ellers kun ved behov. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 15. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2014 Vi fikk ikke innkalling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 15. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2014 Aldri vært på halvtårskontroll. Samme her! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 15. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2014 Det er først nå nylig jeg i det hele tatt har hørt om halvtårskontroll. Synes også det høres ut som et forsøk på å tjene raske penger fra veterinærenes side. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 15. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2014 Det er først nå nylig jeg i det hele tatt har hørt om halvtårskontroll. Synes også det høres ut som et forsøk på å tjene raske penger fra veterinærenes side. Vi ble kalt inn til det med Fanta også, husker jeg. Det var i 2010, så her har de holdt på med det en stund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 15. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2014 Aldri vært på det. Var på siste valpe vaksineringen og skal ikke før neste igjen. Men er man helt ny som hundeeier, kan en tur til vetten være ganske greit for da får de sjekket tenner, klør, pels etc. om alt er bra, og de kan gi tips og råd. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 15. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2014 Iom at dette er min første valp og første gang med rasen så kommer iallefall vi til å ta turen innom til kontroll straks, bare for å være på den sikre siden, koster ikke stort mtp at man kan oppdage evt problemer tidlig. Veldig greit om man er litt hønemor i tillegg Det er et sjekkskjema for unghundkontroll i helseboka iallefall. Vi har dog ikke fått innkalling 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonicaT Skrevet 15. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2014 Aldri vært på halvtårskontroll. Samme her. Ante ikke hva det var før jeg leste her. Valpen vår er et år og nettopp fått den årlige vaksinen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sham Skrevet 15. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2014 Jeg fikk også beskjed om at jeg kunne sette opp en halvtårs kontroll for å sjekke tenner osv, men jeg gidder ikke da jeg syntes det er bare for at vet. Skal få ekstra penger Jeg klarer fint å se selv om tennene er plass og riktig. Pluss at jeg har vært så mye hos vet i det siste med min andre hund så de får nok penger av meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 15. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2014 Ikke vært på og ikke fått innkalling, men hun som har kullbror til min fikk innkalling og dro på det også, var som en vanlig helsesjekk om jeg husker rett av det hun fortalte. Tenker jo at det kan være greit om det er noe, f.eks. tenner eller testikler, men ellers var ikke det noe jeg hadde behov for Selv om jeg er førstegangseier Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 15. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2014 Jeg har ikke gjort det på de jeg har hatt. Bare tull syns jeg. En valpekjøper fra samme oppdretter som meg var på det. Han fikk beskjed av vet at han burde forhåndsrøntge hunden for HD, burde ta ormekur, ville ha han til og øyelyse og litt annet rart jeg ikke husker. Dette var en frisk og fin malamute på 6 mnd.. Han, som fersk hundeeier, trodde alt veterinæren sa var greit, så han gjorde alt. Betalte neste 3000 kr for å finne ut at det ikke var noe galt med hunden... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 15. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2014 Vi var på med Nora, fordi det var med i en valpepakke med 12 ukers vaksine og chip Synes det var veldig greit jeg De sjekke over henne, spurte om alt gikk greit med hun osv. Tull synes jeg ikke det er. Man velger det jo selv Jeg synes som sagt det var greit! Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 15. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2014 Dobbeltpost Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M&M Skrevet 15. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2014 Aldri vært på halvtårskontroll. Samme her. Aldri fått innkalling heller. Da jeg var hos vet. ved 3 mnd, sa hun at vi snakkes når hunden er 1 år, med mindre det er noe spesielt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 15. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2014 Har aldri vert på 6 mnswera kontroll og kommer vel helelr ikke til å reise å noe sant. Men reise til vet vis det feiler valpen noe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts