Gå til innhold
Hundesonen.no

Aggressiv mot små hunder


CharlotteP
 Share

Recommended Posts

Ca fem minutter unna min utgangsdør bor det en sjefer som ikke er spesielt glad i små hunder. Dem som bodde her før havnet blant annet på legevakten når hun kom imellom sin egen hund og sjeferen.

Eieren vet han ikke liker små hunder, men løser dette med og sperre han inne i gangen.

Jeg er faktisk redd for og lufte alene, tilfelle denne hunden kommer. Det er flere i nabolaget som har hatt problemer med denne hunden, men fortsatt er han der. Når de glemmer og låse døren kommer sjeferen seg ut.

Hva gjør man når man treffer på en sånn hund? Jeg kan ikke gå å se meg selv over skulderen vær gang det blåser litt kraftig og bladene på trærna beveger på seg. Eller det knirker litt i en busk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det har du to valg, enten la være og gå i nærheten av akkurat der, dvs gå rundt om du skal på tur i den retningen. Putt hunden din i jakken akkurat der (om den er liten nok). Eller så får dere gå sammen og anmelde det så det blir slutt på problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det har du to valg, enten la være og gå i nærheten av akkurat der, dvs gå rundt om du skal på tur i den retningen. Putt hunden din i jakken akkurat der (om den er liten nok). Eller så får dere gå sammen og anmelde det så det blir slutt på problemet.

Det er snakk om rett utenfor døren, jeg har sett hunden snuse rundt på verandaen vår. Folk har snakket med eier og med politiet, men pga at det enda (takk gud) ikke er kommet skade på en hund siden folk har vært rask i reaksjonen skjer det lite.

Men føler dere at det er lov og slå/spenne for og beskytte sin egen hund, om en annen hund er agressiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om rett utenfor døren, jeg har sett hunden snuse rundt på verandaen vår. Folk har snakket med eier og med politiet, men pga at det enda (takk gud) ikke er kommet skade på en hund siden folk har vært rask i reaksjonen skjer det lite.

Men føler dere at det er lov og slå/spenne for og beskytte sin egen hund, om en annen hund er agressiv?

Men den har bitt et menneske, sa du ikke det?

Spenn i vei om du må, det hadde jeg gjort. Problemet med stor hund kontra liten hund er jo at du i verste fall irriterer den store hunden mer om du spenner på den, og vektforskjellen i seg selv kan være et stort problem, mtp skadeomfang osv. Så selv om jeg forstår motvilje mot og stikke fingrene borti så er det ikke sikkert sparking er noe bedre sånn for utfallet. Men putt hunden din innefor jakken når du går ut, la den sitte der til du er kommet et stykke bort og det samme på tur tilbake. Eller i verste fall, pepperspray.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hunden har vist bitt et menneske. Men de anmeldte det ikke. Sånn som jeg forsto det lovet eieren og få "skikk" på hunden. Men dette har ikke skjedd. Jeg er ikke for vold mot dyr (eller mennesker) på noen som helst måte, men å forsvare dyret sitt føler jeg må være lov!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 - Snakk med hundeeier

2 - Legg igjen en bekymringsmelding hos politiet

Hvis du er skeptisk for å gjøre det alene og der er så stor bekymring i nabolaget vil det sikkert ikke være vanskelig å finne noen til å støtte deg :) Snakk med eieren om hvilke tiltak h*n har tenkt til å gjøre for å unngå skumle situasjoner (låse døren, sikre eiendommen osv), noter dere tilfeller hvis h*n ikke har overholdt disse.

Hvis politiet mottar bekymringsmelding har de bedre grunnlag om uhellet skulle være ute, dere føler dere utrygge i deres eget bo-område, det burde være mer enn nok for dem til å kontakte eieren.

Gå utenom huset om du har mulighet, evt finn deg en annen turrute i motsatt vei hvis du enda føler deg utrygg. Jeg har en venninne på knappe 60kg som fint klarte å holde to schäfere fra hverandre i en slåsskamp uten skade, det trenger ikke alltid å gå galt. Ikke at det er til mye hjelp, men bare en tanke å ha i bakhodet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...