Gå til innhold
Hundesonen.no

Tromsø: tur uten bånd


tamadaba
 Share

Recommended Posts

Guest Snusmumrikk

Hvor som helst opp på fjellet hvor det ikke går løyper? Tromsø har jo enorme turmuligheter utover de oppkjørte løypene. Fjellski er sikkert lurt da. Jeg er veldig glad i Kvaløya :) Der er det lett å gå rett ut i fint turterreng fra bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Er ikke fra Tromsø, så vet ikke helt hvordan man kommer seg til gode steder. :/

Kanger gav mange gode tips:

Kattfjordeidet, Finnvikdalen, håkøya, finnvika, skulsfjord, sommarøy, simavik, slettaelva (opp utenfor løypene), rødtind og dalen nedenfor - det meste er kanon bra nå på skara :)

Kjør til et av stedene, se deg ut et sted det ser fint ut, og så går du og utforsker området :) Det er mitt beste tips. Jeg er heller ikke fra Tromsø, men bodde der noen år, og det er veldig lett tilgjengelig turterreng der om du vil gå utenfor sti/løyper :) Er det skare nå, så er jo alt dette veldig lett tilgjengelige steder (litt bratt noen steder da, så om det er forhold for det bør du passe på ras). Jeg syns det er veldig fint utover på øyene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå i Ramfjorden er veldig greit om du vil ha løs hund. Det er vel nesten ikke andre enn hundefolk som går der, samt noen hester, så man får fint gå i fred. Er elg der, så det får man passe på, men ellers har man området mest for seg selv :)

Om du ikke har bil, er det en del småstier på Tromsøya som er fin å bruke. Man trenger ikke gå i hovedløypene og spesielt på dagtid er det lite folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har en ung BC som gjeter biler og skiløypere. Vi vil gjerne finne et sted hvor vi kan gå tur og løpe løs. Anbefalinger?

Er ikke spes kjent i tromsø, men om jeg vil gå i fred så bruker jeg gjerne turløyper som utgangspunkt også går jeg bare av løypa og vaser rundt i skogen/på fjellet, det er som regel kjempefint, og gøy og utforske litt og se hva man finner :)

For og finne turterreng plasser man ikke er kjent er ut.no kjempefint, har også en grei app til smart tlf. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du følger skispor/skuterspor så må du nok være forberedt på å møte skiløpere og/eller hundekjørere, bare til opplysning - også inne på moan, håkøybottn osv. Hvis du vil være sikker på å ikke møte folk/hvis du ikke har god innkalling så bør du få deg ski og komme deg ut av løypene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...