Gå til innhold
Hundesonen.no

Bucket list


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

- Flytte til Australia

- Få meg en jobb jeg trives 100% i

- Eie en Malle/Hollender

- Eie en Cifra Mudi

- NM i LP

- Reise til Afrika og jobbe med løver og tigre (skjer i sommer :D)

- Klappe/kose med løve og tiger (skjer i sommer :D)

- Få eget foto på trykk i magasin/reklame

- Få valper på hunden min minst en gang

Det er det jeg kommer på nå. Australia er den desidert største drømmen. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til regnskogen i Peru eller noe å ta Ayahuasca hos en flink shaman.

Få med seg Ozora-festivalen.

Tomorrowland før jeg blir for gammel!

Dra til Egypt å se pyramidene. Og dykke i det blåååå havet med korallrev. :wub:

Få et eget hus man kan fikse opp akkurat som man vil ha det.

Dra til en sånn løve-kennel i Afrika hvor de "avler" opp løvebabyer som de slipper ut i det fri når de blir gamle nok... Sove på rommet med løvebabyene, mate dem, kose med dem noen dager... Være en løvebabyen ser opp til :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til en sånn løve-kennel i Afrika hvor de "avler" opp løvebabyer som de slipper ut i det fri når de blir gamle nok... Sove på rommet med løvebabyene, mate dem, kose med dem noen dager... Være en løvebabyen ser opp til :wub:

Bare sånn OT: Vær veldig forsiktig med å dra frivillig til sånne kenneler i Afrika. Canned hunting er en stor industri der, og det er sinnsykt mange som avler opp løvebabyer bare for å selge dem til canned hunting-fasiliteter når de ikke er søte og små lenger. Babyer trekker folk -> penger. Store løver er ikke like interessante for utlendinger med penger.

Du må nok gi opp drømmen om å kose med løvebabyer hvis du vil dra til et sted som slipper løvene ut i det fri.. De løvene man koser med blir tamme, og da kan de ikke slippes ut. Men voksne dyr kan man kose med noen steder, fordi det ikke er mulighet å slippe dem ut (pga. at de allerede er tamme, sykdom, skader etc.).

De seriøse stedene som driver med oppdrett for å slippe dem fri vil ikke la folk kose med dem. Man skal jobbe for dyrene, ikke med dem.

Har nettopp gått gjennom den prosessen. Klarte å bestille et sted som solgte løvene sine til canned hunting, men fikk avbestilt og bestilt på et annet sted som ikke driver med oppdrett av løver. Der er det bare skadede og dyr som er reddet ut av ulike ting som bor. Men kose med løve, det skal jeg :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant aldri fram til noe i den tråden jeg opprinnelig laget, så jeg forsøker igjen - og har lagt bort litt grenser og negativitet, så får vi se hvor langt en kommer:

  • Spise sushi for første gang
  • Starte eget AS
  • Stille oppdretterklasse på rasespesial
  • Reise på ferie alene, uten hund
  • Få skrevet ut et av bokmanusene som svirrer i hodet, og sende inn til forlag
  • Tørre å synge solo med koret
  • Lære meg å spille gitar
  • Kunne bake et-eller-annet uten oppskrift - og at det smaker godt
  • Få opprykk til spor C med en berner
  • Starte i klasse 2 LP med en berner
  • Få egenoppdrettet berner fram til championatet
  • Treffe en av mine beste venner, som bor i USA
  • Få flere bilder på veggen, og ikke bare på ekstern harddisk

Jupp, jeg tror det var det jeg kan komme på nå, som virker realistisk innenfor en tiårsperiode.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn OT: Vær veldig forsiktig med å dra frivillig til sånne kenneler i Afrika. Canned hunting er en stor industri der, og det er sinnsykt mange som avler opp løvebabyer bare for å selge dem til canned hunting-fasiliteter når de ikke er søte og små lenger. Babyer trekker folk -> penger. Store løver er ikke like interessante for utlendinger med penger.

Du må nok gi opp drømmen om å kose med løvebabyer hvis du vil dra til et sted som slipper løvene ut i det fri.. De løvene man koser med blir tamme, og da kan de ikke slippes ut. Men voksne dyr kan man kose med noen steder, fordi det ikke er mulighet å slippe dem ut (pga. at de allerede er tamme, sykdom, skader etc.).

De seriøse stedene som driver med oppdrett for å slippe dem fri vil ikke la folk kose med dem. Man skal jobbe for dyrene, ikke med dem.

Har nettopp gått gjennom den prosessen. Klarte å bestille et sted som solgte løvene sine til canned hunting, men fikk avbestilt og bestilt på et annet sted som ikke driver med oppdrett av løver. Der er det bare skadede og dyr som er reddet ut av ulike ting som bor. Men kose med løve, det skal jeg :wub:

Ja helt klart, har hørt om dette også og vil være nøye med research før jeg bestemmer meg for hvor man drar.

På de videoene jeg har sett, så er ikke kos forbudt; men det er liksom bare de yngste bebisene som får koses noe særlig med. De eldre cubsene går det mest på (jakt)lek med gjenstander, lufting etc. siden de allerede i den alderen begynnes å "vennes av" menneskekontakt. De skal visst bare akkurat takle menneskene, slik at de kan holde dem til de blir selvstendige nok til å bli sluppet ut i løve-terrengene.

Det trenger ikke være løver forøvrig, det kan godt være leoparder, geopard, puma eller whatever... Bare det er store kattedyr. ^^

Har alltid hatt lyst til å dra til den dyreparken her i Norge hvor de har de ulvene man kan komme inn til, men... Hva er det man støtter opp da? Hvordan fungerer disse ulveparkene vi har? Hvordan har egentlig ulvene det der? Har jo lest det koster en god del, så jeg håper liksom at det går til at ulvene skal kunne leve mest mulig likt som de gjør i det fri... Men man er jo naturlig skeptisk til om det går an i en dyrepark.

Jeg fant aldri fram til noe i den tråden jeg opprinnelig laget, så jeg forsøker igjen - og har lagt bort litt grenser og negativitet, så får vi se hvor langt en kommer:

  • Spise sushi for første gang
  • Starte eget AS
  • Stille oppdretterklasse på rasespesial
  • Reise på ferie alene, uten hund
  • Få skrevet ut et av bokmanusene som svirrer i hodet, og sende inn til forlag
  • Tørre å synge solo med koret
  • Lære meg å spille gitar
  • Kunne bake et-eller-annet uten oppskrift - og at det smaker godt
  • Få opprykk til spor C med en berner
  • Starte i klasse 2 LP med en berner
  • Få egenoppdrettet berner fram til championatet
  • Treffe en av mine beste venner, som bor i USA
  • Få flere bilder på veggen, og ikke bare på ekstern harddisk

Jupp, jeg tror det var det jeg kan komme på nå, som virker realistisk innenfor en tiårsperiode.

Takk for inspirasjonen :D kom på flere for meg selv:

  • Dra til regnskogen i Peru eller noe å ta Ayahuasca hos en flink shaman.
  • Få med seg Ozora-festivalen.
  • Tomorrowland før jeg blir for gammel!
  • Dra til Egypt å se pyramidene. Og dykke i det blåååå havet med korallrev. :wub:
  • Få et eget hus man kan fikse opp akkurat som man vil ha det.
  • Dra til en sånn løve-kennel i Afrika hvor de "avler" opp løvebabyer som de slipper ut i det fri når de blir gamle nok... Sove på rommet med løvebabyene, mate dem, kose med dem noen dager... Være en løvebabyen ser opp til :wub:

    Mer:

  • Forlove eller gifte seg... Trodde aldri jeg skulle skrive noe slikt ned som noe man faktisk vil! Men jeg vil det! :o Men bare om det blir med han selveste. <3
  • Føle at man mestrer wordpress-design, lære seg å lage ting fra scratch i Photoshop uten å sette seg fast hele tiden.
  • Lese seg opp på PHP, mer komplisert CSS
  • Utvikle en workflow som faktisk funker...
  • Bli spurt om å lage flere band-design (webdesign, logo, grafikk til merch osv)
  • Fotografere flere kjente band (helst de man selv liker, da blir bildene best!)
  • Få konsert-bilder publisert og få betalt for det minst en gang før jeg dør...
  • Reise til syden (har aldri vært lengre enn til Sverige)
  • Få seg superPC som duger til alt det man trenger (check :D)
  • Melde seg på en LP konkurranse en gang for alle
  • Få kontroll på angsten så den ikke stopper en fra å gjøre ting man har lyst til. Ikke la den kontrollere en så mye rett og slett.
  • Få bedre selvbilde.
  • Slutte å røyke de forbanna sigarettene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske kjedelig i mine ønsker, men etter en lang og tung periode tok jeg ifjor noen grep og har sakte begynt å jobbe meg gjennom lista mi.

Se veggmaleriene i Belfast (check, var på alenetur i Belfast og Irland mai ifjor)

Reisen rundt i Nord - Irland (må tilbake og se resten av dette vakre landet)

Få mastergrad (gjort)

Se Iran

Fortsette å reise rundt i verden alene, et sted om gangen eller på rundtur

Få doktorgrad

Jobbe frivillig i utlandet i et halvt år

Ha et hus som er stort nok til å huse enda flere bøker (tenk dere biblioteket i Skjønnheten og udyret)

Cottage i Storbritannia

Se Norge

Eie irsk ulvehund

Oppleve New York

Full sleeve tatovering (check, nesten, siste delen tas 09.mai)

Spise middag på finere restaurant alene (gjort, men skal gjentas, se punkt om reise alene)

Lære meg cello (egentlig det som mest uoppnåelig)

Lære meg flere språk

Få en jobb hvor jeg gj, r en forskjell (check, anno 10.03)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Slutte å røyke de forbanna sigarettene.

Da starter du å dampe. Kjøp deg et godt startsett så kan jeg love deg at du legger vekk sigarettene. For eksempel dette: http://www.friskedrag.no/products/e-sigarett-ego-ce-4-1100-mah-twist-variabel-volt

Væske med nikotin kan jeg gi deg en privat lenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid hatt lyst til å dra til den dyreparken her i Norge hvor de har de ulvene man kan komme inn til, men... Hva er det man støtter opp da? Hvordan fungerer disse ulveparkene vi har? Hvordan har egentlig ulvene det der? Har jo lest det koster en god del, så jeg håper liksom at det går til at ulvene skal kunne leve mest mulig likt som de gjør i det fri... Men man er jo naturlig skeptisk til om det går an i en dyrepark.

Her i Norge støtter du ihvertfall ikke skyting av dyr for penger, fordi de ikke lenger er små og søte, og dermed ikke trekker folk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Fullføre vgs

Ta bil-lappen

Sitte på med helikopter

Sitte på med småfly

Hoppe i strikk

Hoppe i fallskjerm

Dykke i underjordisk grotte/cenote - Har på en måte dykket, men vil gjøre det "ordentlig"

Dra til Australia

Dykke ved Great Barrier Reef

Dra på safari i Afrika

Dra til Island

Bestige Eiffeltårnet

Besøke alle kontinenter

Designe (og lage) et plagg

De de syv (8) nye underverker:

- Den kinesiske muren

- Petra, Jordan

- Kristussatuen, Brasil

- Machu Picchu, Peru

- Chichen Itza, Mexico

- Colosseum, Italia

- Taj Mahal, India

(- Pyramidene i Giza, Egypt)

Ta surfetimer

Ta jegerprøven

Ta dykkerlappen

Telttur i det fri

Feire nyttårsaften i en storby

Gjøre en forskjell for noen

Få eget foto på trykk

Sove på et slott

Listen er oppdatert. Petra i Jordan er besøkt, dykkelappen er i boks, og siste punktet er ført på og også blitt gjort :)

Endret av Monica
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ikke store greier, og det forandrer seg stadig, men dette er vel det jeg kommer tilbake til gang på gang.

- ta master- akkurat hvilken er usikkert, men det blir noe ala psykososialt arbeid m barn/ungdom eller psykisk helse

- få til en terapihund med fokus på barn og ungdom, og få ha denne med på jobb :heart:

- kjøpe padlebrett og ta med rotta på det :D (blir relativt enkelt å få til bare man får ut fingern og kjøper padlebrettet.. :P)

- hoppe i fallskjerm

- skrive en bok (skjønnlitteratur)

- ta med rotta på utenlands (lengre enn Sverige, Danmark, finland...) ferietur. Kanskje til Frankrike eller Spania eller noe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ ] Se delfiner i det fri

[ ] Snorkle i great barrier reef

[ ] Besøke alle kontinentene

[check] Bli vegeterianer

[ ] Bli veganer

[ ] Fullføre vidergående

[ ] Lære å surfe på Hawaii

[ ] Jobbe som frivillig på dyresenter

[ ] Jobbe som frivillig og/eller veterinær i Afrika på et dyreredningssenter for ville dyr

[ ] Ta veterinærutdannelse

[ ] Flytte på gården, pusse den opp og redde slakte dyr

[ ] Hoppe i fallskjerm

[ ] Hoppe i strikk

[ ] Kjøpe min første egne hund

[ ] Kjøpe min første egne hest

[ ] Kjøpe min første egne katt

[ ] Eie en Basenji

[ ] Bli samboer med en jeg er glad i

[ ] Ta en tatovering eller fler

[ ] Ta bil-lappen

[check] Ta moped-lappen

[ ] Ta henger-lappen

Har ikke komt så langt enda :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Ta lappen (check)

- Få min egen hund og utdanne den terapihund (får valpis om 4 uker, iiiih)

- Få barn

- Dra til Victoria Falls

- Dra til Machu pichu

- Reise rundt i Asia

- Safari i Afrika (check)

- Kjøpe mitt eget småbruk

- Se ville delfiner (check)

- Ta videreutdanning innen psykisk helse

- Jobbe frivillig med dyr i Afrika

- Ta dykkerlappen

Det jeg kom på nå i farten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et virkelig høyt ønske å dra til New York, det passer veldig bra også siden jeg ikke kan vaksinere meg (kroppen klapper sammen og jeg blir liggende en evighet på sykehus).

Har så lyst til å oppleve den flotte energien det virker som byen har, også alle butikkene...lyst til å være der noen uker :)

Dette SKAL jeg oppleve en gang ;)

Gammel tråd, men shit au.... :P

Jeg håper at du virkelig får mulighet til å dra til New York en dag. Jeg var der for 14 år siden og ble helst forelsket i byen :heart: Den er magisk og alt det man kan forestille seg! Jeg SKAL tilbake dit en dag :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Oppdatert list:

Fullføre vgs

Ta bil-lappen

Sitte på med helikopter

Sitte på med småfly

Hoppe i strikk (Hoppet fra broen i Vic.Falls på 111m)

Hoppe i fallskjerm

Dykke i underjordisk grotte/cenote - Dykket i tre ulike cenoter i Mexico i Oktober.

Dra til Australia

Dykke ved Great Barrier Reef

Dra på safari i Afrika - Check! Men mangler å se Leopard av the big five, så må reise tilbake :P

Dra til Island

Bestige Eiffeltårnet

Besøke alle kontinenter (mangler to)

Designe (og lage) et plagg

De de syv (8) nye underverker:

- Den kinesiske muren

- Petra, Jordan

- Kristussatuen, Brasil

- Machu Picchu, Peru

- Chichen Itza, Mexico

- Colosseum, Italia

- Taj Mahal, India

(- Pyramidene i Giza, Egypt)

Ta surfetimer

Ta jegerprøven

Ta dykkerlappen

Telttur i det fri (nå både i Australia og Botswana)

Feire nyttårsaften i en storby

Gjøre en forskjell for noen

Få eget foto på trykk

Sove på et slott

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid tenkt at sånn bucket list greier er litt rart eller påtvunget - gjøre ting bare for å gjøre det liksom... Føler meg litt mer som en "ta livet som det kommer" person. Men så gikk det plutselig opp for meg at det jo egentlig bare er real life achievements :o Plutselig våknet gameren i meg :lol: Kanskje jeg også må ha en bucket list... :sleep::whistle:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid tenkt at sånn bucket list greier er litt rart eller påtvunget - gjøre ting bare for å gjøre det liksom... Føler meg litt mer som en "ta livet som det kommer" person. Men så gikk det plutselig opp for meg at det jo egentlig bare er real life achievements :o Plutselig våknet gameren i meg :lol: Kanskje jeg også må ha en bucket list... :sleep::whistle:

Det er jo ikke å gjøre det bare for å gjøre det :ahappy: Det er jo bare en oppramsing av ting man har fryktelig lyst til å oppleve, så man ikke går glipp av det :D

Min bucketlist er lang... Men de fleste tingene involverer dyr, spesielt dyr under vann som er min største lidenskap.

- Dykke/ snorkle med: hvalhai, manta ray, knølhval, spekkhogger og andre delfiner, dwarf minke whale, hvithai, hammerhai, tareskog, seler, brugde og andre haier

- Reisemålene for å se dyrene ovenfor inngår derfor i bucketlisten; Maldivene, Australia (har vært der men vil tilbake), Mexico, andre steder i Asia, osv

- Dra på skikkelig safari i Afrika og få fotografert alle de ikoniske dyrene selv

- En skikkelig fin ferie i Italia, drikke vin og gå på fine restauranter og spise ekte italenske pastaretter og pizza

- Rideferie på ranch i USA

- Rideferie med Cumbrian Heavy Horses (rideleir hvor de kun har hester som clydesdale og shire :drool: )

- Rideferie andre steder i Storbritannia, drømmer om ridetur gjennom vakre landskap

- Ordentlig norsk ridetur med overnatting fra hytte til hytte eller i telt

- Få kjæreste og et eget hjem (flytte sammen i leilighet, og ha bil og hunder)

- Ha hest på for igjen. Tvilsomt om jeg noen gang får tid til å eie egen...

- Ri barbak gjennom skogen eller på stranden

- Bade med hesten

- Reise til: Island, Galapagos, Maldivene, Egypt, New Zealand, Australia, Svalbard

- Konkurrere i lydiget med hunden min

- Eie en dalmatiner

- Eie en field spaniel

- Bli flink til å male

- Bli flinkere til å spise vegetarisk

Av ting jeg har gjort som har vært på bucketlist:

- Ta dykkerlappen

- Bo i Australia

- Dykke på Great Barrier Reef

- Dykke med hai (sandtigerhai, black tip reef shark, wobbegong, leopard shark, whaler, )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...