Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Noen som har et stor stålbur til salgs for en forholdsvis billig penge? Skal stå hjemme i en kjeller, så litt skavanker utseendemessig er ikke noe problem, men det bør være helt - skal brukes til en utbryterkonge ;)

Grenland og omegn.

Skrevet

Ja! Bullmastiffstørrelse. Ordentlig stålbur, ikke sånt sort. Ser nok ikke så strøkent ut, for det står i garasjen til pappa.

Mener det skal stå der, ihvertfall.

Trenger du det fort? For jeg skal ikke til Sandefjord igjen nå før etter jul, men det går evt an å hente det der selv?

Edit: Monica, gå og legg deg.

Skrevet

Jeg har et sånn sort et. Skal til Porsgrunn på søndag, kunne isåfall tatt det med. Si ifra om du vil jeg skal måle det.

edit; 60x90, H70.

Skrevet

Sandefjord for langt unna?

En dør foran og en på langsiden, pakkes sammen og transporteres enkelt.
Lengde: 92,5 cm
Høyde: 65,5 cm
Bredde: 57,5 cm

500 kr

Skrevet

Ja! Bullmastiffstørrelse. Ordentlig stålbur, ikke sånt sort. Ser nok ikke så strøkent ut, for det står i garasjen til pappa.

Mener det skal stå der, ihvertfall.

Trenger du det fort? For jeg skal ikke til Sandefjord igjen nå før etter jul, men det går evt an å hente det der selv?

Edit: Monica, gå og legg deg.

Hva legger du i stort? :P Er det litt boltreplass for Ace der?

Skal faktisk til Sdfj i morgen :)

Sandefjord for langt unna?

En dør foran og en på langsiden, pakkes sammen og transporteres enkelt.

Lengde: 92,5 cm

Høyde: 65,5 cm

Bredde: 57,5 cm

500 kr

For lite :( Har kikket på 102 på førstemål og vil ikke ha noe mindre...

Jeg har et sånn sort et. Skal til Porsgrunn på søndag, kunne isåfall tatt det med. Si ifra om du vil jeg skal måle det.

edit; 60x90, H70.

For lite det også :(

Jeg har et stort sammenleggbart stålbur til salgs. Men er kanskje litt langt unna? Lillestrøm-omr.

I utgangspunktet ikke intr, men pendler jo opp og ned med jevne mellomrom da ;)

Skrevet

Buret er 114x86. Så vet du det hvertfall :)

Hvilken pris ser du for deg? :)

Med forbehold om at buret til Monica faktisk går inn i bilen min, så kunne jeg sikkert tatt det med om det skulle være aktuelt :)

Åh, det var snilt. Men med tanke på at alt skal matche ene og andre veien (ikke jeg som skal ha det, mine foreldre) så er det kanskje greiest å kjøre innom selv :)

• Like 1
Skrevet

Hvilken pris ser du for deg? :)

Tja, det var det da... Det kostet litt som nytt, og virker litt mer solid enn de typisk europrisburene. Men 400 kanskje?
Skrevet

strips er også kjekt å bruke på utbryter kongers bur

Han spiser strips, så litt usikker på hvorvidt det er kjekt ;) (Ja, selv om tråden er klipt av)

Vel, det var stort og fint for Baghera? :P

Har ikke noen nøyaktige mål, da. :/

Hmm, er han tilfeldigvis hjemme i dag? Skal til Sdfj og klippe avkom

Skrevet

Tja, det var det da... Det kostet litt som nytt, og virker litt mer solid enn de typisk europrisburene. Men 400 kanskje?

Veldig intr, men vil gjerne sjekke sdfj først pga avstanden :)

Skrevet

Veldig intr, men vil gjerne sjekke sdfj først pga avstanden :)

Den er grei :) Bare å si ifra! Det ligger hjemme hos foreldrene mine i Fetsund, men jeg bor bare 10 min unna (par min unna Lillestrøm).

Skrevet

Han spiser strips, så litt usikker på hvorvidt det er kjekt ;) (Ja, selv om tråden er klipt av)

Hmm, er han tilfeldigvis hjemme i dag? Skal til Sdfj og klippe avkom

ojsan, den har jeg ikke hørt før og heller ikke lurt å spise så klart

Skrevet

Æsj! Sorry! Jeg var innom tråden her da jeg var på jobb, men da var det ingen nye svar, også glemte jeg det, og det har gått i ett, og jeg har ikke vært på nett igjen før nå.

Ingen fare, ikke sååå langt til den byen om det blir litt senere :)

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...