Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Noen som har et stor stålbur til salgs for en forholdsvis billig penge? Skal stå hjemme i en kjeller, så litt skavanker utseendemessig er ikke noe problem, men det bør være helt - skal brukes til en utbryterkonge ;)

Grenland og omegn.

Skrevet

Ja! Bullmastiffstørrelse. Ordentlig stålbur, ikke sånt sort. Ser nok ikke så strøkent ut, for det står i garasjen til pappa.

Mener det skal stå der, ihvertfall.

Trenger du det fort? For jeg skal ikke til Sandefjord igjen nå før etter jul, men det går evt an å hente det der selv?

Edit: Monica, gå og legg deg.

Skrevet

Jeg har et sånn sort et. Skal til Porsgrunn på søndag, kunne isåfall tatt det med. Si ifra om du vil jeg skal måle det.

edit; 60x90, H70.

Skrevet

Sandefjord for langt unna?

En dør foran og en på langsiden, pakkes sammen og transporteres enkelt.
Lengde: 92,5 cm
Høyde: 65,5 cm
Bredde: 57,5 cm

500 kr

Skrevet

Ja! Bullmastiffstørrelse. Ordentlig stålbur, ikke sånt sort. Ser nok ikke så strøkent ut, for det står i garasjen til pappa.

Mener det skal stå der, ihvertfall.

Trenger du det fort? For jeg skal ikke til Sandefjord igjen nå før etter jul, men det går evt an å hente det der selv?

Edit: Monica, gå og legg deg.

Hva legger du i stort? :P Er det litt boltreplass for Ace der?

Skal faktisk til Sdfj i morgen :)

Sandefjord for langt unna?

En dør foran og en på langsiden, pakkes sammen og transporteres enkelt.

Lengde: 92,5 cm

Høyde: 65,5 cm

Bredde: 57,5 cm

500 kr

For lite :( Har kikket på 102 på førstemål og vil ikke ha noe mindre...

Jeg har et sånn sort et. Skal til Porsgrunn på søndag, kunne isåfall tatt det med. Si ifra om du vil jeg skal måle det.

edit; 60x90, H70.

For lite det også :(

Jeg har et stort sammenleggbart stålbur til salgs. Men er kanskje litt langt unna? Lillestrøm-omr.

I utgangspunktet ikke intr, men pendler jo opp og ned med jevne mellomrom da ;)

Skrevet

Buret er 114x86. Så vet du det hvertfall :)

Hvilken pris ser du for deg? :)

Med forbehold om at buret til Monica faktisk går inn i bilen min, så kunne jeg sikkert tatt det med om det skulle være aktuelt :)

Åh, det var snilt. Men med tanke på at alt skal matche ene og andre veien (ikke jeg som skal ha det, mine foreldre) så er det kanskje greiest å kjøre innom selv :)

• Like 1
Skrevet

Hvilken pris ser du for deg? :)

Tja, det var det da... Det kostet litt som nytt, og virker litt mer solid enn de typisk europrisburene. Men 400 kanskje?
Skrevet

strips er også kjekt å bruke på utbryter kongers bur

Han spiser strips, så litt usikker på hvorvidt det er kjekt ;) (Ja, selv om tråden er klipt av)

Vel, det var stort og fint for Baghera? :P

Har ikke noen nøyaktige mål, da. :/

Hmm, er han tilfeldigvis hjemme i dag? Skal til Sdfj og klippe avkom

Skrevet

Tja, det var det da... Det kostet litt som nytt, og virker litt mer solid enn de typisk europrisburene. Men 400 kanskje?

Veldig intr, men vil gjerne sjekke sdfj først pga avstanden :)

Skrevet

Veldig intr, men vil gjerne sjekke sdfj først pga avstanden :)

Den er grei :) Bare å si ifra! Det ligger hjemme hos foreldrene mine i Fetsund, men jeg bor bare 10 min unna (par min unna Lillestrøm).

Skrevet

Han spiser strips, så litt usikker på hvorvidt det er kjekt ;) (Ja, selv om tråden er klipt av)

Hmm, er han tilfeldigvis hjemme i dag? Skal til Sdfj og klippe avkom

ojsan, den har jeg ikke hørt før og heller ikke lurt å spise så klart

Skrevet

Æsj! Sorry! Jeg var innom tråden her da jeg var på jobb, men da var det ingen nye svar, også glemte jeg det, og det har gått i ett, og jeg har ikke vært på nett igjen før nå.

Ingen fare, ikke sååå langt til den byen om det blir litt senere :)

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. En 12-ukersvalp skal ikke alene en hel arbeidsdag. Start på sekunder og gå tilbake før den piper. Når dere senere faktisk går ut: spør en nabo, eller la en gammel iPhone ligge i gangen med skjermen på, så dere vet om det er 20 sekunder eller 20 minutter. Jeg har laget en liten iPhone-app for akkurat det: BarkPing. Varsel når den bjeffer. Ingen kamera. Den får ikke bjeffingen til å slutte — den gjør bare at du vet. https://apps.apple.com/se/app/barkping-dog-monitor/id6798404076
    • Første spørsmål er jo om du har bilder av hunden og om hunden faktisk er undervektig eller bare en slank, men frisk og helt funksjonsbeskrivelse type. Det er jo ikke til å stikke under en stol at de aller fleste hunder er tjukke i varierende grad og at de aller fleste som synes hunden sin er tynn egentlig har en helt frisk hund i ok vekt, om enn på den slanke enden av skalaen.  Så er det noen som har en bygning/kroppsholdning som kanskje fremhever bein osv litt mer enn andre også. Karperygg, hoftebein som stikker ut litt selv når hunden ikke er påfallende de tynn osv. I tillegg er jo hunden din relativt ung enda og det tar litt tid å få på plass skikkelig muskelmasse osv på en del hunder. Det er sjeldent hunder sulter foran matskålen , men er man urolig så er selvsagt veterinær en grei plass å starte.  Utover det. 1. Avklare om hunden faktisk er undervektig eller om det bare er utenfor din preferanse eller hva du er vant til. 2 bygge muskler. Både gjennom målrettet trening/aktivisering og ved å sørge for at hunden får i seg ett godt for med nok proteiner osv. 3. Om hunden faktisk er for tynn, få i den mer kalorier. Det kan være å gå over på feks høyenergi fôr, mer kalorier, mer fett, mer proteiner uten å øke mengde mat fysisk.altså enklere å få i hunden mer. I verste fall kan man tilsette rent fett. Har hunden god matlyst så er det selvsagt bare å øke mengde også.  Er det en hund som har tendenser til å stresse litt så kan det hjelpe mye å trene litt på å stresse ned også. Stress brenner mange kalorier 
    • Tilvenn munnkurv, ha halsbånd og ett litt kort bånd hengende på hunden om det kan hjelpe deg å få lettere kontroll uten å bli fysisk med hunden. Bur, grind og gitter kan også brukes når man trenger det. Evt ha en plass å binde fadt hunden i bånd på plassen sin.  Her trengs det nok også en del rotrening, lydighetstrening og grensesetting for å hjelpe hunden å skru av litt å roe ned. Kanskje er det også nødvendig å se litt på mengde aktivitet, om hunden får nok positivt outlet samt type aktivitet, om det er aktivitet som bygger oppunder en godsliten og fornøyd hund eller om det er aktivitet som bygger opp stress og uro.  Mange unghunder kan streve med ganske mye stress i perioder gjennom pubertet,  så det kan "bare" være derfor, noen hunder er generelt mer stresset og er litt sånn hele livet også. Men ofte kan det jo påvirkes delvis av oss iallefall.   Uansett så er det nok på tide å få "tatt noen kamper" og ikke bare prøve å unngå det. Tren der det er vanskelig og der reaksjonene kommer litt. Bruk hjelpemidler (bånd, munnkurv), vær tålmodig. Jobb med impulskontroll, lydighet og generell kontroll. Er du usikker på hvordan så ville jeg tatt kontakt med noen kompetente hundetrenere og fått hjelp i hjemmemiljø   
    • Nå er Zelda rett nok bare valp enda, men jeg opplever rasen som mer som en varsler enn vokter, og foreløpig er det igrunn lite varsling og på min iallefall.  Lite alvor.. Helt sikkert noen individuelle forskjeller selvsagt,  men generelt sett. Virker som hyggelige hunder, glad i folk, mye lyd dog (i lek osv når de blir ivrige). Min oppfatning av rasen er at det er ganske moderate og relativt enkle hunder med passelig aktivitetsnivå for folk som liker å være ute og kanskje trene litt hundesport, men uten å bli ekstremt liksom.  Litt avhengig av hvordan man definerer ting og hva man sammenligner med. Veldig fysiske og sprettne hunder med mye humor og tøys. 😄 
    • Velkommen tilbake!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...