Gå til innhold
Hundesonen.no

Ditt beste valpetips!


CharlotteP
 Share

Recommended Posts

Har du et godt tips eller triks som du vil dele med oss andre?

Fortell gjerne tipset/trikset ditt, og hvilken rase du har. Artig og se om det er noen triks som funker bedre på enkelte raser.

Ha to-fire ukers ferie når du får valpen, og ta den med på alt , når den er våken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på at valpen skal bli voksen!

Det er søtt med valpebjeffing, det er koselig å ha en liten valp i senga, og en syns det er morsomt når en valp gjør rampestreker, men husk på at den blir voksen og at disse tingene kanskje ikke er like sjarmerende da, og uvaner er mye vanskeligere å bli kvitt enn om man trener på det fra valpen er liten! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lær alt du syntes er greit og ikke alt den burde kunne gjøre fordi andre syntes det er greit å lære! Her f-eks bruker vi veldig mye opp/ned, inn/ut i hverdagen. Mye mer praktisk for meg at bikkja kan det enn gi labb f.eks :)

Heldigvis har jeg en eldre som han snapper mye opp av, uvaner også desverre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min herlige lille krabat er blitt 4 mnd nå. Blitt så stor! Sliter med og klippe klør, det er det som er minst gøy av alt! Men unner han snop når han er flink :D

Men han har en sånn rampete periode nå, før gikk han fint uten bånd men nå stikker han av. Ikke så veldig lagt, men lagt nok til at jeg får panikk. Så bånd trening for fult her nå :P Har funnet et stord jorde som vi skal trene på innkalling på :D

folk har rett, det du forventer, skjer ikke :P Lille babyen min blir så fort stor :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Et av mine beste tips er å legge opp til at valpen skal meste de situasjonene / det miljøet den er i. F.eks. med busstrening. Da tok jeg i begynnelsen bussen kun 1 stopp (samtidig som jeg gidde masse godis) og gikk så av. I begynnelsen da vi skulle ta bybanen startet jeg bare med å sitte ved bybanestoppet når den kom slik at hun fikk se dørene åpne seg og at folk kom ut. Så gikk vi vekk. Små intrykk av gangen :) Noen ganger har det blitt for mange inntrykk på en gang slik at hun har blitt stresset eller overtrøtt, da går jeg tilbake noen steg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...