Gå til innhold
Hundesonen.no

Spørsmål, tips og triks til oss med allergihund


tm100017
 Share

Recommended Posts

Hei:)

Tenkte å opprette et emne for oss med allergihunder. Selv har jeg min 3'årige staffe som ble påvist alle slags typer allergier nå i sommer. Husmidd, lagermidd (som er i maten osv), gress, pollen osv. Den siste måneden har hun fått ørebetennelse som følge av allergien, og var senest idag for behandling.

Listen med tips og triks til forbedringer er heldigvis lang, og vi kommer mest sannsynlig til å prøve sprøyte/vaksine-behandlingen av allergi til sommeren. Noen som har gjort dette før?

Frem til vi venter på sommeren og vaksine-kuren fryser jeg ned tørfôret for å bli kvitt lagermidden + at jeg selvfølgelig har fjernet mine megadyre gulvtepper (typisk), men må man så må man =P

Som sagt er vi ganske nybegynnere når det kommer til allergi, og lurer om noen vet om måter for å minske midd i sofa, dyner og seng. Bella er superglad i å ligge i senga, hun har gjort det hele livet, og jeg ønsker ikke at hun på grunn av allergier har nødt til å ligge på superkaldt gulv. Noen som kan noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en tråd om min hunds allergi her. Der har det kommet en del bra tips og efaringer. I tillegg til en tråd om vaksinering her.

Men det finnes sengetrekk som er beregnet på middallergikere. Mennesker kan som kjent ikke ligge i Bia bedder, og de er jo også allergiske mot midd. Du finner de her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en tråd om min hunds allergi her. Der har det kommet en del bra tips og efaringer. I tillegg til en tråd om vaksinering her.

Men det finnes sengetrekk som er beregnet på middallergikere. Mennesker kan som kjent ikke ligge i Bia bedder, og de er jo også allergiske mot midd. Du finner de her.

Så fantastisk:D Tusen takk:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk:D Tusen takk:D

Bare hyggelig. :)

Håper du finner løsninger som hjelper for din hund. Og spør rundt om det er ting du lurer på, for vi sitter inne med masse kunnskap (for å ikke være beskjedne, men sånn er det når flere av oss har hatt allergihunder... ). Og er det ting du ikke ønsker å skrive om i forumet, så bare send en PM. Med allergihund i hus over år nå, har jeg kjent på de fleste frustrasjoner, og jeg er veldig glad jeg har hatt folk å plage litt når ting er litt tungt.

Dersom du ikke er god på å huske alle små detaljer, så ha en liten notisbok ang hunden dins allergi. Særlig dette med medisiner, sånn at du også kan få ført inn i journaler at den evt ikke tåler et bestemt øredråpemerke. Jeg følger også litt med på pollenvarselet om jeg ser endringer i hunden min, for å prøve å få det bekreftet via observasjon (blodprøver er en ting, observasjon, eliminering og slikt er like viktig). En del hunder reagerer eksempel på Epi-Soothe shampoen (Noomi klør sinnsykt av den), men hun har god effekt av Optima pH. Det er heller ikke unormalt å få reaksjoner på Malacetic øredråpene eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...