Gå til innhold
Hundesonen.no

Skal røntge i morgen

Monab88

Recommended Posts

Åååh, så spent jeg er nå!! I morgen skal bernergutten min røntges for HD/AA. Jeg håper så inderlig at han er fri =D> 3 av søstrene hans er røntget fri for HD og 2 av brødrene så fine ut, men har ikke fått resultatet ennda. Det var 9 valper i kullet. Har tatt meg fri fra skolen i morgen for å bli med han :P

Dette var kanskje en meningsløs tråd, men.. Jeg gleder meg sånn! :P

Er det tirsdager og torsdager de leser av?

balbin.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen uker?? :-o Men jeg får vel vite det før det kommer på dogweben? Det tok bare 1-2 dager før søstrene hans fikk svar.

Takk Lazita :P

Når jeg tok røntgen av Elwira kom resultatet på dogweben 2 uker senere. Jeg fikk først resultatet i posten en uke etter at det kom ut på dogweben. Men det er vel forskellig.

Lykke til :P Håper virkelig han er HD/AA fri :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk brev i posten ca 2uker etterpå, min hund er jo ikke på dogweb siden hun er blanding.

Men du kan få vetrinærene til å si sitt synspungt, vet der er mange som ikke vil, for det er jo ikke sikkert det dem sier.

Min gjorde det og jeg fikk jo bekreftet misstanken min om HD (min har middels)

Lykke til imorgen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden oppdretteren hans jobber på klinikken der vi skal røntge han så få vi nok høre deres synspunkt ja, enten vi vil eller ikke :wink:

Tusen takk for alle lykkeønskningene :P

Har time klokka halv 12 i morgen.

Vi skal ringe inn til NKK på torsdag å få vite resultatet da.

*Krysser fingrene for gode resultater* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen uker?? :-o Men jeg får vel vite det før det kommer på dogweben? Det tok bare 1-2 dager før søstrene hans fikk svar.

Takk Lazita :P

Lykke til! Du kan ringe NKK og få vite resultatet og. Om du ringer på fredag så får du sikkert vite resultatet. (eg ringer alltid inn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Tror ikke noen husker dette, men jeg skriver her alikavel. ;)

På grunn av at databasen til NKK har vert nede(Selvfølgelig akkurat i dette tidsrommet.. <_< ) så tok det over 2 uker før de fikk lest av HD bildene, og AA bildene har de ikke sett på enda..

Men Albin er i allefall HD fri(A) :P Fire av hans 8 søsken har også fått HD resultater og alle er fri så langt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ikke bare du som var syk i jula. Det var også han med den andre hunden, som jeg ikke vil at min hund skal omgås. Så da fikk junior være med på juleselskap. Herlig 🎄❤️
    • Min første hund ble angrepet av naboens store aggressive hund. De betalte veterinæren, og jeg valgte å ikke anmelde. Tror bare det å få en ekstra-regning på denne måten, fikk de til å passe bedre på hunden sin. For det gjorde de 👍 Jeg tenker at en anmeldelse vil bli henlagt uansett. De har kanskje tatt lærdom av denne hendelsen?
    • For å starte med det siste. Nei, de bør ikke ligge i samme bilbur. Uansett hvor godt de går overens så er det en fare for at de kan skade hverandre dersom det skjer en ulykke. Eller bare en bråstopp for den del, der den ene blir dyttet inn i veggen av den andre, tråkket på etc. Da har du i tillegg til en potensiell ulykke kanskje to redde hunder som sloss innestengt i et lite bur. Det med kjønn er litt smakssak. Selv tror jeg aldri jeg kunne tenkt meg å ha en av hvert kjønn, med tanke på faren for tyvparing. Uansett hvor nøye man er så kan uhell skje, og hunder kan være kreative. For ikke å snakke om potensialet for høyt stress i lengre perioder for hannhunden som bor med løpetid, om man ikke har mulighet for å sette bort en av hundene noen dager i den verste ståtiden. Våre hunder var adskilte fram til begge var voksne nok til å ikke finne på noe tull. Da hadde vi et åpent bur eller en kompostgrind i en døråpning, og en hund på hver side, så de kunne se hverandre, men ikke styre hverandre opp. Så fort begge var voksne og rolige hjemme alene var de bare løse sammen på stua. Nå skal det sies at det var vesentlig størrelsesforskjell der (ridgeback og gårdshund), men jeg tror jeg uansett ville gjort det, så det ikke oppstår noe konflikt uten at noen er der.  
    • Åh godt den er fjernet og hun er symptomfri❤️💜Får håpe du får ha hun med deg lengere enn forventer og hun har virkelig hatt et fantastiskt,aktivt liv🥰
    • Vi lurer på å skaffe hund nr to. Hvordan gjør dere som har to hunder det når de er alene hjemme? Må jeg holde de adskilt, eller kan de være i samme rom?  Bør vi velge samme eller motsatt kjønn?  Kan to hunder ligge i samme bilbur? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...