Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

I romjulen arrangerer jeg to kurs i Drammen hundepark (oppvarmet hall med kunstgress)

Påmelding og mer info finner du ved å følge linken. Håper på å få noen påmeldinger selv om det er kort varsel og midt i romjula for dette tror jeg kan bli veldig gøy :)

kurs4.jpg

Overtrening og forstyrrelser

På dette kurset ligger fokus på å "overtrene" øvelsene. Det betyr at vi trener på å avansere øvelsene/gjøre øvelsene enda vanskeligere enn normalt. Hunden skal lykkes og sitte igjen med god konsentrasjon og enorm selvtillit! Med denne typen trening sikrer du også hundens forståelse for lydighetsøvelsene. Her er det bare å slippe kreativiteten løs! Ingen krav til nivå. Momenter vi kommer til å gå innom er:

• Forstyrrelser
  • Avansere øvelser
  • Jobbe mot press
  • Skikkelige selvtillitt boost!

Trene mot lydighetskonkurranser

I dette kurset trenes det målrettet mot å finne teknikker som kan hjelpe deg i å lykkes på konkurranser. Krav til nivå: startet klasse 1. Vi ser på momenter som:

• Oppvarming
  • "Innganger" i konkurranseringen
  • Transportetapper: vilje til å følge fra en øvelse til neste
  • Forberede hunden på øvelser underveis i konkurransen
  • Sette sammen lydighetsprogrammet
  • Holde motivasjonen gjennom hele lydighetsprogrammet
  • Hva er lov/ikke lov i konkurranser?
  • Sikre øvelser og unngå dobbeltkommandoer - en hårfin balanse
  • Konkurransenerver

Ved være bevisst på teknikker for disse momentene vil du med stor sannsynlighet samtidig få bedre kontroll på konkurransenervene.

Fine treningsforhold i hallen:
IMG_2136.jpg
Skrevet

Feil dag :( Da er vi på romjulsutstillinga. Ville veldig gjerne vært med på søndagen, nemlig.

Å, fillern! Det tenkte jeg ikke på! Dit skal jo "alle". Kanskje jeg skal bytte dag. Ser det an ut morgendagen.

Skrevet

Ville gjerne vært med på det første kurset, men viljen er større enn "evnen." Men hvis det ikke blir fullt med en gang så kan jeg jo tenke på det. :)

Skrevet

Å, fillern! Det tenkte jeg ikke på! Dit skal jo "alle". Kanskje jeg skal bytte dag. Ser det an ut morgendagen.

er samme for meg også :( er på romjulutstillingen begge dager.

Skrevet

Åååhåååh er jo på østlandet da, men har bare en helg og det er jo på gærne sida av byen.. Hvis du sliter veeeldig med å fylle konkurranse-kurset så, eh, ikke si ifra :P

Skrevet

Åhhh da må jeg jo bestemme meg fort da jo hvilken av de to jeg skal melde meg på..Gruble litt på det i natt vi trenger egentlig begge,men har kun råd til et..Det gjelder isåfall lille Tindra :innocent:

• Like 1
Skrevet

:banana-santa: jeg er jo faktisk i nærheten i den tiden! Måtte sjekke eg er bare 20-30min i fra og Ivo skal faktisk være med i utgangspunktet. Skal oppover for å feire nyttår hos far av min samboer. Skal snakke med samboer nå og med far hans i morgen siden han kommer her så får vi avtale når vi egentlig skal oppover. Har ikke bestemt når vi skal oppover men tror nok at vi er velkommen når som helst så kanskje jeg vi skulle reist opp allerede 27 sånn at jeg får gå på kurs! :innocent:

• Like 1
Skrevet

åh, jeg har så lyst til å være med på det overtreningskurset! Men er jo i tr.heim :P Blir litt drøyt å toge ned og opp.
Nei, jeg får heller ta sommerferien min på ukeskurs hos deg til sommern :)

Skrevet

Kurset "Overtrening/forstyrrelser" på lørdag er fullt, men på grunn av veldig stor pågang på dette tema kjøres samme tema på søndagskurset. På søndagskurset blir det altså BÅDE konkurransetrening OG overtrening/forstyrrelser.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Fine puddelen som var min, for å få litt farge inn her 💚
    • Det er sikkert mer enn nok folk som stiller slike spørsmål, men den som intet våger intet vinner 😇 Jeg skal i løpet av de neste par årene få meg en ny hund, men sitter veldig fast når det kommer til valg av rase.. tidligere har jeg hatt Cardigan Welsh Corgi (fikk henne da hun var nesten 10, så ikke full erfaring her) og Storpuddel fra en oppdretter jeg ikke var helt fornøyd med (jeg ba om en rolig og stabil hund jeg kanskje kunne bruke som besøksvenn, fikk en stresset type som hun ville jeg skulle bruke til agility. Da det viste seg at jeg ikke kunne tilby ham en rik nok hverdag som enslig person i leilighet var hennes råd "legg ham ut på Finn). Jeg har noen ønsker til hund:  * Ikke en utpreget varsler. Vi blir to som er relativt sensitiv for lyd, så mye piping og bjeffing inne orker vi ikke.  * Lettrent hund som jeg kan trene lydighet med. Storkoste meg med puddelen og han ga meg mye suksess og mestring, dette vil jeg ha mer av.  * Stabil mentalitet med mulighet til å sitte i ro ute. Dette hadde ikke puddelen. Han er nå snart 6 år gammel og i nytt hjem, men kan fremdeles ikke stå i ro ute uten å få meltdown. Inne var han helt nydelig.  * Energi til trening, men tåler noen dager innimellom med mindre aktivitet. * Ok størrelse, helst rundt medium/"normal" størrelse et sted. Ønsker lydighet og kanskje sykling innimellom, men ikke så stor at den ikke kan være med overalt ellers (som ut i kajakk, kanskje). * Mulighet for å bo med katt uten at det skal være en reell risiko for at jaktinstinkt tar over.. Har vurdert å gå over til tispe etter dramaet med puddelen. Det virket som det slettes ikke var uvanlig med disse litt høyspente guttene som endte opp med å omplasseres fordi de ble "for mye" og jeg har ikke lyst til å gi gjennom det igjen. Har vurdert puddeltispe, feks. Corgien min elsket jeg, men de beina var utrolig upraktisk innimellom..
    • Ingen av dem. Oslo Hundeskole har veldig mange instruktører, og de velger selv metode. Det betyr at du ikke vet på forhånd om de bruker straff og gammeldagse metoder eller 100% positivt med bare belønning. Norges Hundeskole har jeg ikke noen nyere erfaring eller kunnskap med. De har pleid å være helt ok, men også hatt bruk av straff og korreksjon. Hvis du er på den siden av byen kan jeg anbefale Smarthund som har kurs på Fornebu, eller Din Beste Venn på Høvik. De har flinke instruktører og bruker bare positive metoder.
    • Heisann!  Vi venter på valp og jeg har veldig lyst til å gå valpekurs (potensielt også flere kurs) - vi holder til på Østlandet, like utenfor Oslo. Av de som dukker opp når jeg googler er Oslo Hundeskole og Norges Hundeskole. Begge har avdelinger ved Asker og Bærum som er det som blir mest aktuelt for vår del. Vil noen komme med tips til hvilken vi bør velge? Har du personlig erfaring eller preferanser? 😊 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...