Gå til innhold
Hundesonen.no

Skriking i bil


yurij
 Share

Recommended Posts

Skriking i bil

Gir det seg noen gang sånn helt av seg selv? smiley-undecided.gif Terkel skriker non stop mer eller mindre så lenge bilen er i bevegelse. Har alltid gjort,han blir 4 år. Han ligger rolig og hviler når bilen står stille (med og uten motoren igang) men så fort jeg starter å kjøre er det vill jubel,med mindre han er gørr sliten. Da er han stille. Jeg kjører med musikk i ørene for å slippe høre på ham men det hadde vært nydelig om han klarte koble av litt de gangene jeg kjører til prøver her i Norge,for da drar jeg som regel hjemmefra midt på natten (om vetsjekk er kl 08 feks). Men det er kanskje ikke noe håp om det? Han kom hit 6 mnd gammel og hadde kjørt alt av offentlig transport,båt,fly,buss og tog men var ikke vant med bilkjøring. Vet ikke om det har hatt noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører med musikk i ørene så jeg slipper å høre på ham så for min del må han gjerne skrike :) Kjenner bare på det når jeg kjører hjemmefra klokka 4 på morgenen (til prøver)så skulle jeg ønske han kunne sove og spare energi. Han er for stor til å ha foran. Han er stille i Korandoen til venninnehunden men den er åpen mellom personer og last = ulovlig og farlig. Så de gir seg ikke noen sinne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det blir å gi seg når det har pågått så lenge, dessverre. Hvis du klarer å koble ut med musikk er jo det kjempebra for din del. Jeg måtte ha hørselskade nivå på musikken for å blokkere ut hylingen. Men vi brukte munnkurv (sånn tett stoff) på hunden når vi skulle på litt kortere turer fra A-B. For hvis ikke var turen ødelagt før den startet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Forventning jo :).

Jeg har vel i grunnen ikke noe annet tips enn at du dekker til buret, alternativt, putter han i bilen og har han der hele tiden UTEN at han får komme ut å løpe hver gang du stopper :). Leeeeenge - tar nok tid å bryte mønsteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke helt om det blir det samme men tassen her ulte en del når vi ikke var hjemme, han gikk bare å stressa rundt i leiligheten (så det på video). Han roa seg veldig ned med thundershirt, med den ligger han bare å sover. Kanskje det kunne vært en løsning?

I dyrebutikken vår var det 100% fornøyd garanti, så vi kunne levere den tilbake hvis det ikke funka.

http://www.thundershirt.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får få gubben til å kjøre mens du sitter baki sammen med krapylet? Belønne så fort han holder kjeft? Evnt. kjøre til masse til steder som ikke er antydning til gøy, så han ikke har så store forventninger? Drita hylte noen-stop den første måneden, nå hyler hun bare når vi parkerer :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører dere kun når dere skal på løp? For da ville jeg begynt å hatt bikkja med i bilen tre ganger om dagen og bare kjørt rundt omkring - av og til ut på "kjedelig" plass og av og til bare kjøre en runde og så hjem igjen. Unghunden hadde helt viiiiiilt mye lyd når vi begynte med bilkjøring men det ble heldigvis stille etter en stund :P Men han piper litt når han vet vi skal kjøre og ut på tur og han har mye energi, skjønner han at det er bare en tur på butikken er han stille. Så jeg tenker og at det har med forventing å gjøre? Kjører han mye bil sånn ellers eller blir det unngått fordi det er slitsomt å ha han med? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

For meg ble løsningen å ta med hunden på butikken og gjerne med de tingene som utløste pipingen forventingnen i bilen. Så vente der og dra hjem uten at han hadde vrt ute av bilen. Da fikk jeg forventningene en god del ned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører dere kun når dere skal på løp? For da ville jeg begynt å hatt bikkja med i bilen tre ganger om dagen og bare kjørt rundt omkring - av og til ut på "kjedelig" plass og av og til bare kjøre en runde og så hjem igjen. Unghunden hadde helt viiiiiilt mye lyd når vi begynte med bilkjøring men det ble heldigvis stille etter en stund :P Men han piper litt når han vet vi skal kjøre og ut på tur og han har mye energi, skjønner han at det er bare en tur på butikken er han stille. Så jeg tenker og at det har med forventing å gjøre? Kjører han mye bil sånn ellers eller blir det unngått fordi det er slitsomt å ha han med? :)

Kjører bil med ham hver dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen hunder trenger ett lite "pirk" for å holde munn. Desverre ikke enkelt imens man kjører.

Så jeg endte en gang med langline fra fører sete og helt bak i buret, det rakk at den hørte stemmen min med beskjed om å holde munn og samtidig fikk noen små napp i halslenken (nei jeg snakker ikke om å kveistre hunden inn i burveggen om noen skulle velge å oppfatte det slik).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg hadde en schäfer engang som hadde helt hinsides med forventninger til å kjøre bil. En dag klikket det for meg når hun startet med vrælinga si, så jeg tok det jeg hadde for hånden en 1 1/2 liters vannflaske halvfull med vann og kylte i burveggen mens jeg brølte "tyst". Etter det trengte jeg bare si tyst, så kneppet hun igjen. Fantastisk timing uten hensikt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde problemer med dette. Jeg prøvde noe som for meg virket som alt... griseøre i bilen, kjøre masse uten spenning (hjalp til en viss grad), teppe over, gi bedre utsyn... jah...

For meg så ble løsningen på problemet bjeffebånd - sånn som spruter. Jeg hater å sette det på, men hun tok det veldig fort og det er bedre for både meg og henne å kjøre bil nå. Når hun ikke bjeffer så girer hun ikke seg selv så mye opp som tidligere heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars lille trille :) Det er jo for han sin egen skyld jeg hadde ønsket at han slappet av litt,ikke for min :) Jeg lever med lyden jeg. Får vel bare slå meg til ro med at han ikke kommer til å holde opp av seg selv,om ingen har opplevd det :) Evt thundershirt,høres jo ut som det er verdt å prøve?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ene hylte tidligere. Hun sluttet ikke før hun fikk sitte fremme, og i sele, ikke bur. Nå er hun 8, og sitte i bur. Hun kan også sitte baki, men ikke alene. Hun tolket hver minste bevegelse i bilen, som at vi skulle stoppe, altså funket det for henne å skrike. Nyttet ikke å bare kjøre til hun sluttet, for man kan umulig holde jevn fart i flere timer liksom, i alle fall på veiene i Norge... Så glad den perioden er forbi :ermm:

Kanskje ikke så aktuelt å ha en borzoi i sele i forsetet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HA :) Jeg tror jeg har det! Vi holder på å lete etter ny bil,for nå er garantien ute på den vi har. Og det blir igjen en Partner eller Expert. OG,det geniale er at de kan leveres med denne : peugeot-partner-electric-6.jpg

løsningen. Han er jo faktisk stille i Korandoen der han har kontakt med oss,så kanskje med åpning frem at det løser seg? Hadde vært moro :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en "It`s me or the dog" episode som tok opp dette temaet, vet ikke om det kan hjelpe deg? Er ca 4 minutter ut i videoen man viser at hundene bjeffer når de kjører og løsningen på problemet i dèt tilfelle kommer ca 13 minutter uti i videoen. Kanskje verdt å prøve?

http://www.youtube.com/watch?v=gVDt2t684KA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...