Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan klarer folk å klage på samme ting hver dag?


SoppenCamilla
 Share

Recommended Posts

Jeg mener.. Hver eneste dag! Været er for vått/tørt/lyst/mørkt, bussen er for sen, rushen er til samme tid igjen, kaffen er for varm, dusjen er for kald, bilen har is på seg.

Blir man ikke lei av å være så himla irritert hele tiden?

Hilsen irriterer meg ikke over irriteringen, jeg bare lurer. :whistle:

  • Like 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur ikke alle er klar over at de irriterer seg så mye over alt. Det er blitt en vane og en vond sirkel. For andre så er det nok andre underforliggende årsaker til at man irriterer seg over fillete ting.

Jeg irriterer meg sabla mye over folk rundt meg når jeg har perioder jeg ikke har det like bra, fordi at folk sliter på meg da. Og det er så mye lettere å irritere seg over andre mennesker da, enn å innrømme at man selv har stressa seg i senk... :P

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke de irriterer seg så veldig over det jeg. Tror det bare er blitt en (u)vane å klage på det. "Alle" andre gjør det jo, og man har for lite å snakke med folk om, da er det lettere å klage på noe.

På de "rette" dagene irriterer jeg meg over alt jeg. Folk og fe, vær og vind, bilder, kaffe, vannet i dusjen og i springen. You name it - jeg irriterer meg over det! Folk som kjenner meg pleier ramse opp ting jeg har glemt å irritere meg over, og etter hvert blir humøret mitt bedre.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner jo at man kan ha dårlige dager, jeg har det selv, også. Men, jeg har lagt merke til en "trend", kanskje spesielt på sosiale medier, der det virker som om det er VM i syting de fleste dagene i uka. Jeg. ikke. forstå.

Man må jo bli helt utrolig lei av seg selv? :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi jo forskjellige og det må man få være. Men jeg for min del tenker at det må være litt slitsomt. Og så blir det jo en negativ tankegang hver eneste dag. Det hjelper liksom ikke på, hverken for en selv eller de rundt seg.

Jeg irriterer meg ikke over slike ting som for meg er bittesmå ubetydelige bagateller i livet mitt. Kø på veien, kø i kassa, kald kaffe fordi man glemte den, is på bilen fordi det er vinteren, og været er som det er uansett om jeg får ønsket mitt oppfylt eller ikke... Det er faktisk sånn livet er, og det er helt greit. Jeg er av natur positivt innstilt, men når ting kan være litt crap innimellom, så husker jeg på å være bevisst på det også. (Selv om jeg synes det er lov til å være lei når det er kjipe ting som skjer en. Men faller for meg ikke innunder dette som jeg anser som bagateller). Jeg liker ikke å klage, jeg vil heller fokusere på hva som er bra, for det er alltid mye bra rundt en hele tiden. Bare man kjenner etter.

Jeg irriterer meg heller ikke over andre som irriterer seg over de samme små tingene hele tiden, jeg bare registrerer det og lukker ørene :P

Jeg irriterer meg svært lite over ting når jeg tenker meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg sabla mye over folk rundt meg når jeg har perioder jeg ikke har det like bra, fordi at folk sliter på meg da. Og det er så mye lettere å irritere seg over andre mennesker da, enn å innrømme at man selv har stressa seg i senk... :P

Jeg er som Nirm. Har jeg en dårlig dag, så irriterer jeg meg mye lettere over "småting". Jeg har en jobb som lett kan irritere meg, og alle går å irriterer seg over ting som skjer der. Da har jeg lett for å bli påvirket, ihvertfall om jeg har en dårlig dag. Og noen steder må man jo få ut irritasjonen, og jeg får den ut på jobb og når jeg kjører bil :aww: Jeg blir veldig fort irritert når jeg kjører bil.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at biler er utstyrt med horn. :aww:

Men man ser jo av og til at det er nesten konkurranse om å ha det verst eller være sykest. Om noen klager over at de har en dårlig dag eller har vondt et sted, så er jo ikke det sammenlignbart med hva andre opplever... For DE har jo det mye verre, opplevd verre, mer smerter etc etc.

Og noen mennesker har nok sklidd så lett gjennom livet at det som er små bagateller for noen, er verdensproblemer for andre...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at biler er utstyrt med horn. :aww:

Men man ser jo av og til at det er nesten konkurranse om å ha det verst eller være sykest. Om noen klager over at de har en dårlig dag eller har vondt et sted, så er jo ikke det sammenlignbart med hva andre opplever... For DE har jo det mye verre, opplevd verre, mer smerter etc etc.

Og noen mennesker har nok sklidd så lett gjennom livet at det som er små bagateller for noen, er verdensproblemer for andre...

For noen kanskje. Men det er mange som ikke har sklidd på noe som helst, og fortsatt klarer å jobbe med seg selv slik at de har en positiv instilling til hverdagslige ting og livet i seg selv altså :)

Edit: hvis jeg forstod deg rett nå da :P

Endret av LXT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen kanskje. Men det er mange som ikke har sklidd på noe som helst, og fortsatt klarer å jobbe med seg selv slik at de har en positiv instilling til hverdagslige ting og livet i seg selv altså :)

Edit: hvis jeg forstod deg rett nå da :P

Selvfølgelig. Det er forskjell på hva vi tåler, takler, har opplevd, hjelp man har fått, hva man har klart å bearbeide etc. Og noen er mer positive enn andre generelt.

Men det ikke å komme bort fra at noen har hatt superlette liv. Og aldri opplevd motstand, og enkelte av de har en (litt stygt sagt) fascinere evne å lage verdensproblemer av det som for andre er bagateller... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterte meg mye over mye da jeg var yngre. Sånn i tenårene, tjueårene og kanskje et stykke ut i tredveårene. Nå er jeg midt i førti-årene, og de siste tolv-tretten årene har det skjedd en endring. Omtrent samtidig med at jeg fikk barn og samtidig med at jeg ble kronisk syk. Begynte å skjønne at det er rett og slett ikke verdt det, og skulle drive å irritere seg over bagateller eller ting man uansett ikke får gjort noe med. Bortkastet tid og energi. Tror kanskje man begynner å se litt mer på helheten og ikke henge seg opp i bagateller når man blir godt voksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror folk blir "avhengige" av oppmerksomheten - spesielt på FB. At dersom de klager over ditt og datt hver dag, så får de sympatien, og oppmerksomheten gjør at man gjør det mer. Likes og kommentarer er seriøst avhengighetsskapende på fb. Og man gjør jo det som skaper mest respons, som på alt annet.

Klage over snøvær i desember blir litt... teit :lol: Hvertfall om man bor som meg. Blir som å klage på vinden på vestlandet.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får til slutt nok jeg og spør hvorfor de ikke bare slutter i jobben, går fra mannen sin etc etc når folk sutrer hele tiden.

Slike som klager på helsa hele tiden har ofte daglig "migrene" og da spør jeg pent om hvorfor de ikke har kuttet ut kaffe o.l. i et forsøk på å bli bedre. Jeg har hatt migrene selv, og det var ikke noe problem å kutte ut sukker liksom.

Ikke at det hjelper å spørre, men da får jeg ut litt irritasjon i det minste :lol:

Også begynner jeg å unngå de..

Jeg kan også ha en dårlig dag, men veldig mange har en dårlig dag hver eneste dag. .. Jeg fatter feks ikke hvorfor folk går på jobb hver dag hvis de alltid skal klage. Det er lav arbeidsledighet liksom, BYTT JOBB!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er morsomt at så mange irriterer seg over at folk irriterer seg :lol:

Sånn utover det. Nei, det koster meg ikke mange kalorier å irritere meg, egentlig. Føler at det ligger ganske naturlig for meg, jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er morsomt at så mange irriterer seg over at folk irriterer seg :lol:

Forskjellen er at man irriterer seg over det i en tråd her på sonen også er man ferdig med det for en stund. Man går ikke å klager over negative mennesker hver dag, slik de som sutrer over været hele tiden gjør.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på sonen irriterer jeg meg fint lite. På FB derimot hvor det er fritt frem for spontane sutreinnlegg, da kjenner jeg at jeg blir litt matt. NSB er forsinket stort sett hver dag. Vi VET det! Skriv heller om dagene de ikke er det. Mye artigere for det er kommer så sjeldent *flir* Ellers må jeg si jeg er velsignet fri for FB medlemmer som sutrer over alt, de som sutrer eller har klissemelding flere ganger hver eneste dag, blir dessverre blokkert. Orker ikke og vil ikke ha dem der, for de drar meg ned. Jeg liker ikke å bli irritert hver dag :P Jeg sutrer ikke over det på FB da, jeg tar det ut i denne tråden *flir*

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er at man irriterer seg over det i en tråd her på sonen også er man ferdig med det for en stund. Man går ikke å klager over negative mennesker hver dag, slik de som sutrer over været hele tiden gjør.

Vel, jeg liker ikke vinteren og kan ikke fordra at det snør. Jeg skriver det på facebook, så er jeg ferdig med det for den dagen :P

Her på sonen irriterer jeg meg fint lite. På FB derimot hvor det er fritt frem for spontane sutreinnlegg, da kjenner jeg at jeg blir litt matt. NSB er forsinket stort sett hver dag. Vi VET det! Skriv heller om dagene de ikke er det. Mye artigere for det er kommer så sjeldent *flir* Ellers må jeg si jeg er velsignet fri for FB medlemmer som sutrer over alt, de som sutrer eller har klissemelding flere ganger hver eneste dag, blir dessverre blokkert. Orker ikke og vil ikke ha dem der, for de drar meg ned. Jeg liker ikke å bli irritert hver dag :P Jeg sutrer ikke over det på FB da, jeg tar det ut i denne tråden *flir*

Jeg tror NSB har en 95 % avganger som er presise jeg, men de hører vi aldri om. Hvis folk syns det er så ****** å måtte vente på toget, så kan de jo heller ta bilen - så kan de få klage over kø på motorveiene i stedet for :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Vel, jeg liker ikke vinteren og kan ikke fordra at det snør. Jeg skriver det på facebook, så er jeg ferdig med det for den dagen :P

Jeg tror NSB har en 95 % avganger som er presise jeg, men de hører vi aldri om. Hvis folk syns det er så ****** å måtte vente på toget, så kan de jo heller ta bilen - så kan de få klage over kø på motorveiene i stedet for :P

Heyyyy....... seriøst - jeg bruker å dra fram det positive når NSB faktisk gjør noe som overrasker i positiv retning også. At det går presis, vel - det burde det gjøre - det er jobben deres så nei, jeg ser ikke noen grunn til å rope hurra hver gang toget er i rute - det blir som om noen skulle rope hurra hver gang jeg godkjenner en championatsøknad, det er ingen som gjør det - det er forventet at jeg godkjenner de liksom, det er jobben min - men tro meg, jeg får høre det om man ikke gjør det NÅR det er forventet at det gjøres. (gjelder vel alle jobber her inne tror jeg *ler*).

Dog vil jeg poengtere at da NSB i forrige uke forlot plattformen på Kråkstad 11 minutter etter rutetiden så hadde jeg ingen forventning om at de skulle komme i rute til Oslo S - men de gjorde det - nesten, da fikk vi kjøre foran alt og det ble kjørt det remmer og tøy holdt det var så vidt vi stoppet på Holmlia før vi suste videre og ankom Oslo kun ett par minutter etter ruta. DA skrev jeg det på FB faktisk - for selvsagt skal man ha ros når man faktisk gjør noe som er veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...