Gå til innhold
Hundesonen.no

Yasmine Dalido - en bepelset blomst...


Siri
 Share

Recommended Posts

  • Svar 636
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, da var det liksom klart da - jeg blir tohundseier i starten av neste år om Mattilsynet ikke krøller det til med andre importregler igjen. Allerede i sommer så jeg denne annonsen og tenkte at s

Har vokst litt til...

Det skjer jo ikke stort hos oss liksom, jeg er lat og gidder ikke å finne på så mye annet enn å dra på turer i området rundt her. MEN - på fredag tikket det inn albueresultater på den lille blomsten,

Posted Images

  • 2 weeks later...

Siden sist har Yasmine fått vært med på to valpeshow til - og hun oppfører seg så fint, selv om hun i dag var litt preget av ett eller annet. Hun var vel ikke direkte sprudlende i ringen, kan man si.... Litt annerledes å stille ut enn det Willy har vært, men jeg får være flink til å gi henne gode opplevelser, så håper jeg at hun tør opp litt mer etterhvert igjen :).

Forrige helg var vi i Sverige på Svensk Briardvinnerutstilling, og Yasmine vant sin klasse og ble 2. BTK der. I dag stilte vi på AGNs utstilling - og Yasmine ble BIR, 1. BIG og 3. BIS :). Jeg er kjempehappy for så fine plasseringer - og på bildet som ble tatt etterpå så ser hun mye bedre ut enn det jeg føler at hun er når jeg stiller henne opp - heldigvis *ler*.

Bildet er tatt av Miriam - med Yodel sitt kamera :)

983667_10152018355052693_817958947951987

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal hun komme i den stygge alderen?.

Hun vokser jo så pent synes jeg!

:lol:... hadde du sett henne hjemme - i fri utfoldelse, så hadde du antakelig sett at ups - den så ikke helt pen ut :lol: :lol:

Jeg synes stort sett bare hun ser litt rar ut hele tida jeg, men når jeg ser henne på bilder, så er hun jo ikke det like vel :lol:

Så det var dere ja ;) Nydelig er hun, var ganske sikker på at hun kom til å ta gruppen! Gratulerer med fint resultat :)

Det ante meg at det var dere vi hilste på ja, men så husket jeg ikke nicket ditt *ler*. Tusen takk - gikk jo ikke dårlig med dere heller liksom :D. Kuleste bulledyret :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Oida - skikkelig dårlig på oppdateringer her, ser jeg :).
Siden mai har frøken Fryd fått med seg noen flere valpeshow, dog ikke veldig mange, da det ikke var så mange å melde på, og noen gikk vi glipp av pga at jeg brakk ankelen sånn uti juli en gang.

Yasmine ble BIR-valp for finsk spesialdommer på briardklubbens egen spesialutstilling, hun ble BIR-valp og 4. BIG på NKK i Trondheim og avsluttet valpeshowkarrieren sin med å bli BIS-valp på Vålerbanen :).

2014-07-13-yasmine08-b.jpg?w=770&h=548

Etter dette ble det en stille periode siden jeg gikk på krykker i 6 uker (og haltet rundt ei uke på brukken ankel før den krykkeperioden), men jeg synes hun utviklet seg veldig mentalt i løpet av denne perioden selv om hun ikke fikk noe som helst miljøtrening eller omgang med verken folk eller dyr.

Eksteriørt synes jeg hun var litt sagkrakk veldig lenge. Hun var høy bak og så litt rar ut - men så, da hun nærmet seg 9 mnd alder var plutselig proporsjonene på plass igjen og hun var forvandlet til en riktig så lovende skjønnhet :). Noen bilder som viser utviklingen i sommer:

10003624_928434403850436_115692924899894

Snart 9 mnd.

10623570_947485765278633_400159548826029

9,5 mnd

10537212_956697271024149_329993966377808

10 mnd og 1 uke :D.

Jeg har endelig tatt meg sammen og begynt å trene i hundeklubben igjen også. Forrige uke var første trening på klubben siden Yasmine var på valpekurs der i vår - for ca 6 mnd siden :). Det var åpenbart at hun kjente seg igjen da hun kom ut av bilen, for hun virket så kjent og bråkjekk, og hun var så glad for å få trene igjen :). Det var herlig å se at hun virket trygg på de andre hundene og ikke hadde problemer med verken å leke eller spise godbiter når vi trente :). Dette lover godt for treningen framover i hvert fall :).

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

I helgen fikk Yasmine sin debut på offisiell utstilling i Letohallen, knapt 11 mnd gammel :).
Resultatet ble som følger:
Lørdag 25/10-14, dommer Gert Christensen: EXC, 1 JKK, CK, 3 BTK, res. CERT

Søndag 26/10-14, dommer Hanne Laine Jensen: EXC, 1 JKK, CK, 1 BTK, CERT, BIR og 3. BIG :).

En riktig så bra debut, synes jeg :).

10356395_10154741096460072_9686139944036

10678843_971684866192056_499756857876277

10435070_971684892858720_278913623836231

Bildene er tatt av @JeanetteH :)

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er bare rålekker Siri! Kjempefin!

Hvor tung er hun? På noen bilder synes jeg ikke hun ser så stor ut men på andre ser hun plutselig mye større ut! Har aldri møtt en briard så vet ikke hvor store de er? :P

Takk for det :).

Da jeg veide henne for noen uker siden, var hun litt over 30 kg, og dette med størrelse blir jeg egentlig ikke helt klok på *ler*.

Jeg synes jo også hun er så liten og yndig ved siden av Willy (han er 40 kg og mellom 63-65 cm et sted, målt offisielt på MH, KORNING og fransk seleksjon), men når jeg har henne med meg uten ham, så kan hun av og til virke kjempestor, andre ganger liten og nett *ler*.

@Caroline Målte henne for meg nå i helgen, og da kom hun ut med sånn ca 65 cm på toppen av skulderbladet (var det ikke det, Caroline?:D). Nå er hun litt steil og framskutt i skuldra, så hun gir ikke inntrykk av å være så høy egentlig. Tispene skal være mellom 58 og 64 cm (-1 cm og + 2 cm er akseptabelt).

Vakreste pelsblomsten :ahappy:

Gratulerer med en brakdebut på "ordentlig " utstilling :D

Takk :). Det kan gjerne fortsette slik, egentlig :D.

Gratulere med resultatene på utstillingen og en vakker blomst har hun blitt

Takker takker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...