Gå til innhold
Hundesonen.no

Ulv i Skien

Recommended Posts

Skrevet

Ser da ut som den har en ganske fluffy hale til å være schæfer? Når jeg zooma så ser ikke jeg schæfer, vet ikke om jeg ser hund heller.

Skrevet

Det er ikke en schæfer i hvertfall. Har aldri sett en så lys grå schæfer. De er stort sett mye mørkere. Denne har i tillegg mye fluff i pelsen. Men om vi VIL det skal være hund, så ser det mer ut som en polarhund

Skrevet

Ser da ut som den har en ganske fluffy hale til å være schæfer? Når jeg zooma så ser ikke jeg schæfer, vet ikke om jeg ser hund heller.

Helt OT,men schäferen min har mye mer fluffy hale enn den der :Grin:

Skrevet

Helt OT,men schäferen min har mye mer fluffy hale enn den der :Grin:

Med "fluffy" mener jeg slik som ulv/noen polarhunder har. Og en slik hale har ikke en schæfer! :P

Guest lijenta
Skrevet

Espen Marker bruker å være forsiktig i sine uttalelser så ja jeg tror det er en ulv. De fleste gatene er i nærheten av dyrket mark selv om sentrum er rett i nærheten og hee gjerpesdalen er kjent for å ha mye rådyr

Skrevet

Det er nok en ulv, den er observert av flere, og det er sporet ulv i både Luksefjell og Siljan som ligger rett ved.
Den er observert bare en liten km fra sentrum, og midt i bebyggelsen.

Skrevet

Nei jeg skal ikke være påståelig jeg altså :P Tidligere ulver jeg har sett har vært mye mer pjuskete i pelsen.

Skrevet

Kunne lignet en siberian husky eller malamute :P men jeg synes den ligner en ulv! Pene ulven :-) Har vell dødsdommen over seg :-/

Er det stor forskjell på ulvespor og hundespor??

Skrevet

Jeg synes det ser mer ut som en blandingshund av et eller annet slag jeg, kanskje blanding av schäfer og et eller annet som er litt fluffy. Ulven er vel mer grå og mørkere enn det der? Men det kan jo også være lyset på bildet som gjør at fargen ser litt rar ut :P

Guest Belgerpia
Skrevet

Men har ulv virkelig sabelformet hale og så lavt halefeste?

Jeg trodde ett godt kjennetegn på ulv var at den har RETT hale og sabelformet - dyret på bilde har VELDIG sabelformet hale.

Skrevet

Jeg syns nesten han så litt smålubben ut. Til å være ulv iallefall. Og pelsen var også litt for bra etter det jeg har sett tidligere. Men for all del, jeg er langt i fra en ulveekspert, og i og med at en rekke eksperter har vært inne her, så er det nok ulv. Sikkert en overklasseulv som går med canada goose store deler av året for å ikke møkke til pelsen.

• 2 weeks later...
Skrevet

Så fra denne posten ble starta til ulven(e?) var dødsdømte gikk det 11 dager. Ikke engang to uker.

Nå er jeg langt fra en ekspert i ulveoppførsel, men hvorfor går det ikke an å fysisk jage de vekk fra området, skyte litt i lufta etter de for å skremme de, etc? Å plaffe de ned kan da umulig være eneste løsninga? Billigste og morsomste kanskje, men eneste?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...