Gå til innhold
Hundesonen.no

Kaisa (7) var som ei filledokke i munnen til ulven


Margrete
 Share

Recommended Posts

Jeg tviler ikke på at det er mulig. Men alt i denne saken blir rene spekulasjoner sålenge man ikke har håndfaste bevis.

Hva slags bevis skal man ha/er bra nok?

At flere enn de 3 så ulven? At hunden fikk skader som kunne påvises at var fra ulv? Spor etter ulv på stedet? Videofilm?

Bare nysgjerrige på hva som er håndfaste bevis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det hadde det nok ikke. Ulven har alltid vært en syndebukk, og at folk er unaturlig redd for ulv stammer fra lang tilbake i vår kultur. Ulven er ikke det dyret som tar livet av flest husdyr i Norg

Hunden ble tatt 20-25 m fra eier, som attpåtil hadde med seg flere løpekompiser. 20-25 m er IKKE langt fra eier altså. Noen burde skyte litt salt på den ulven så den lærer å holde seg unna.

Ulvheysteri <3 Nei jeg kommer nok fortsatt til å farte laaangt inne i østmarka. Skjer det noe med Mana er det helt og holdent MIN feil.... Og jeg kommer aldri til å klandre ulven.

Hva slags bevis skal man ha/er bra nok?

At flere enn de 3 så ulven? At hunden fikk skader som kunne påvises at var fra ulv? Spor etter ulv på stedet? Videofilm?

Bare nysgjerrige på hva som er håndfaste bevis

Spor og bittskader f eks. Om ulven angrep hunden og trakk den med seg ville det kanskje vært noe som kunne bekreftet hendelsen? Pr nå er det vel ingen ting som gjør det?

Jeg skriver ikke at hendelsen er oppspinn, men at det ikke finns konkrete bevis som kan stadfeste den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Men da fikk den skader som kunne bekrefte at det var ulv/stor hund. Setteren var vel helt uskadd?

Det ble gjort et poeng ut av at Kajsa ikke hadde synlige skader, så mitt poeng var at en ulv kan græbbe tak i et dyr uten at det nødvendigvis må bli hull eller blod. Kajsa var heldig å hadde eieren rett ved seg da angrepet skjedde. Lambi var mer uheldig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble gjort et poeng ut av at Kajsa ikke hadde synlige skader, så mitt poeng var at en ulv kan græbbe tak i et dyr uten at det nødvendigvis må bli hull eller blod. Kajsa var heldig å hadde eieren rett ved seg da angrepet skjedde. Lambi var mer uheldig.

Noen hunder er så kraftige i kjevene at det kan påføre andre hunder usynlige skader om de blir bitt. I noen tilfeller kan slike skader være dødelige om ikke hunden som blir angrepet får behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda,er klar over det,men setterfyren tok vel sannsynligvis bikkja til veterinær etter noe sånt. Som igjen sjekket for indre skader? Uten å finne da tydeligvis. I og med at vi snakket om bevis for ulveangrepet.

Det står ingen ting i artikkelen om at setteren ble undersøkt i ettertid, bare at den var forslått elns?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...