Gå til innhold
Hundesonen.no

One-piece til whippet


Zitka
 Share

Recommended Posts

Ser for meg at disse er stivere å løpe med enn fleecedressen og ikke like varm :P Men skal vurderes hvis jeg ikke finner noe annet :P

De er så absolutt ikke stive i det hele tatt! Enya kan være litt kresen noen ganger og synes klær er ekkelt å ha på seg, men jeg har ikke opplevd det med denne. Den er veldig tynn og bevegelig i stoffet og foret med er slags silkestoff. Men du ser jo hva du vil ;) vet at de med små pudler som fryser lett bruker disse uten noe under i kaldt vintervær og da fryser ikke hundene ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er så absolutt ikke stive i det hele tatt! Enya kan være litt kresen noen ganger og synes klær er ekkelt å ha på seg, men jeg har ikke opplevd det med denne. Den er veldig tynn og bevegelig i stoffet og foret med er slags silkestoff. Men du ser jo hva du vil ;) vet at de med små pudler som fryser lett bruker disse uten noe under i kaldt vintervær og da fryser ikke hundene ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

hmm.. da skal jeg defintivt vurdere disse ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krutt, jeg ville fått noen til å sy pysj på mål i fleece, og så vasker du de med impregnering fra feks XXL. Varmt, tørrt og akkurat passe til den hunden.

Jeg kan jo sy selv , bare latskapen er litt stor ;)

Men jeg synes slik vaskeimpregnering funker noe særlig til tross for at jeg følger bruksanvisningen til punkt og prikke.. Men det skal jo ikke mye til heller da for dette bruket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo sy selv , bare latskapen er litt stor ;)

Men jeg synes slik vaskeimpregnering funker noe særlig til tross for at jeg følger bruksanvisningen til punkt og prikke.. Men det skal jo ikke mye til heller da for dette bruket..

Om det ikke funker, er det som regel fordi at såpebeholderen i maskina ikke er gullende ren. Den må taes ut og vaskes skikkelig, slik at det ikke finnes såperester igjen.

Jeg impregnerer alt av mine egne fleeceklær, og kan gå ut i pøsregn med de tykkeste uten å bli våt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke funker, er det som regel fordi at såpebeholderen i maskina ikke er gullende ren. Den må taes ut og vaskes skikkelig, slik at det ikke finnes såperester igjen. Jeg impregnerer alt av mine egne fleeceklær, og kan gå ut i pøsregn med de tykkeste uten å bli våt.
:o kan jeg impregneres fleece jakkene mine? Isåfall falt du ned fra himmelen og ble helt fantastisk :-D vil de da evnt slutte å puste slik de gjør nå? Krutsi du har sjekket at divine dog ikke har igjen den du skal ha?
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o kan jeg impregneres fleece jakkene mine? Isåfall falt du ned fra himmelen og ble helt fantastisk :-D vil de da evnt slutte å puste slik de gjør nå? Krutsi du har sjekket at divine dog ikke har igjen den du skal ha?

Jada, det finnes egen impregnering for fleecestoff :) Og nei, de slutter ikke å puste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke funker, er det som regel fordi at såpebeholderen i maskina ikke er gullende ren. Den må taes ut og vaskes skikkelig, slik at det ikke finnes såperester igjen.

Jeg impregnerer alt av mine egne fleeceklær, og kan gå ut i pøsregn med de tykkeste uten å bli våt.

hum jah.. Det sjekket jeg ikke :P Det er jo veldig logiskt :P Og du har jo veldig rett.. Kanskje jeg trenger å bli streng me meg selv og bare sy til udyra :P

:o kan jeg impregneres fleece jakkene mine? Isåfall falt du ned fra himmelen og ble helt fantastisk :-D vil de da evnt slutte å puste slik de gjør nå? Krutsi du har sjekket at divine dog ikke har igjen den du skal ha?

Mener jeg har sjekket de fleste ja og de var tom.. Men det er som Marthe påpeker, at jeg må ha veldig stor størrelse for noen små stankelbein for at ryggen skal være lang nok.. Og jeg er så vinglepetter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den dressen, og ser den enda til salgs i dyrebutikker. Let på nett evt.?

Ellers er du heldig synes jeg som har Whippet, for er flere som driver å lager dekken og dresser spesielt beregnet til myndene har jeg sett. :-) Søk evt. på svenske sider og om hjemmelaget er interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den dressen, og ser den enda til salgs i dyrebutikker. Let på nett evt.?

Ellers er du heldig synes jeg som har Whippet, for er flere som driver å lager dekken og dresser spesielt beregnet til myndene har jeg sett. :-) Søk evt. på svenske sider og om hjemmelaget er interessant.

Jeg har jo lett, men mange er utsolgt for de størrelsene jeg skulle hatt..

Men joda, mange som ordner spesielt til whippet.. Mye dall også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om jeg skal benytte meg av en av disse FB-sidene for whippetklær når Meesha skal få noe som varer lengre enn en mnd. (siden han vokser såpass nå, er jo ikke 4 mnd. gammel enda). Jeg skulle hatt noe med tettsittende hals, som er fôret – men ikke nødvendigvis så tjukt, som går litt nedpå beina, som dekker magen (men har åpning til tiss og bæsj) og som er vanntett... Noen som har tips til en sånn en? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok satset på noe som er sydd til whippet. Da kan du få i akkurat det stoffet og størrelsen du ønsker. Jeg bestilte fleecedekken fra rappfoten (på fb) og venter spent på det. Ellers har jeg to spesialsydde dekken som har holdt seg like varme og vanntette etter mange års bruk. Litt slitte, men de gjør nytten sin.

Ot: Men fryser ikke whippsene dine? :P Hva med når det blir rundt 10 kalde og nedover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok satset på noe som er sydd til whippet. Da kan du få i akkurat det stoffet og størrelsen du ønsker. Jeg bestilte fleecedekken fra rappfoten (på fb) og venter spent på det. Ellers har jeg to spesialsydde dekken som har holdt seg like varme og vanntette etter mange års bruk. Litt slitte, men de gjør nytten sin.

Ot: Men fryser ikke whippsene dine? :P Hva med når det blir rundt 10 kalde og nedover?

Hun eldste er litt mer frosten enn den andre, men de er ikke spesielt frosne av seg nei.. Men når de er ute uten dekken eller lignende, så er de som oftes i aktivitet. Men forrige jul, så gjorde det ingenting til den yngste at hun løp rundt ute i 19 minus og kald vind mens hun lekte med rottisen :P

Så mine bruker kun dekken når de skal stå mye rolig eller i pausene ved LC-treningene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun eldste er litt mer frosten enn den andre, men de er ikke spesielt frosne av seg nei.. Men når de er ute uten dekken eller lignende, så er de som oftes i aktivitet. Men forrige jul, så gjorde det ingenting til den yngste at hun løp rundt ute i 19 minus og kald vind mens hun lekte med rottisen :P

Så mine bruker kun dekken når de skal stå mye rolig eller i pausene ved LC-treningene :)

Såpass ja. Felix hadde aldri i verden overlevd i skogen i to timer med ti kalde, det er bra sikkert. Han er en skikkelig frossenpinne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja. Felix hadde aldri i verden overlevd i skogen i to timer med ti kalde, det er bra sikkert. Han er en skikkelig frossenpinne :P

Det skal sies at når det er på det kaldeste, så blir turene ikke like lange og de er nødt å ha muligheten til å løpe og holde seg i høy aktivitet ved kulde hvis de ikke skal ha dekken. Men hvis jeg mistenker at det blir pause eller lignende, så pleier jeg å kle på de. Mistenker jeg at det kan bli kaldt, tar jeg med dekken til de i feks sekken :) Men ingen av mine whippeter synes det er noe veldig stas å ha på seg dekken faktisk :P

De er kanskje litt miljøskadet alikevel :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med klær fra Rappfoten, har også en fleecedress fra hun som syr til italiener og kinesisk nakenhund på facebook, Nelly et eller annet :)

Har også nylig kjøpt den vanntette og vindtette Hurttadressen til Tavi, liker den sålangt godt. Fikk den ganske rimelig på dyrebutikken her og måtte ha str 452 til min tispe på ca. 11kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...