Gå til innhold
Hundesonen.no

Manas tur og bildetråd!

pippin
 Share

Recommended Posts

Tenker på Mana hver gang jeg er i butikken og ser blå mana :lol:

Hahahah! Manamana! Tenker alltid på den sangen.. Manamana - duhdudududu - Manamana - dudududuh

så mange fine bilder av kule Mana :D ser rekene mine også har sneket seg med i tråden, haha :D

Takk, haha! Ja de er med de ;D

Digger ansiktet hennes! Og øynene hennes er så nydelig mot pels fargen. De kommer så godt fram <3

Ja :)

Vært på tur idag og.. Kost oss i snøen. Mana har løpt rundt og baset :D

IMG_6776_zpsad01ef4b.jpg

IMG_6749_zpsf8259b89.jpg

Fikk dette blinkskuddet og.. FARLIGE ulven!

IMG_6741_zps8bdc389c.jpg

IMG_6732_zps6bbe2cc2.jpg

IMG_6711_zps59e465be.jpg

Derp <3

IMG_6683_zps3a5e7e79.jpg

IMG_6656_zps09991adc.jpg

IMG_6630_zps25d1bff7.jpg

IMG_6611_zps25cae5c3.jpg

IMG_6608_zps40fa0552.jpg

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Istedet for å ha ørten tråder med bilder fra turene våre skal jeg samle alle her Idag var vi ute på langtur i det fine været. Koste oss skikkelig! Tullingen..

Tusen takk! Når foto er en lidenskap så gjør man så godt man kan! Igår var jeg og Marianne på grilltur i finværet. MAKAN til herlig vær... De var skikkelig digg. Og da ble det litt bilder da, he

Østmarka er fantastisk! Jeg gleder meg til skogen blir grønn og gyllen igjen Idag har vi vært på tur med Sirkus Samurai! Og det var så koselig! Helt alene i skogen omtrent.. På en LØRDAG. Det var

du tar så utroolig fine bilder! :)

Tusen takk :)

Idag har vi vært på langtur med Heidi og muttene. En veldig fin tur! Helt aleine i skogen :D 4 timer og ca 1,5 mil. Herlig altså! Var en del vind da, så vi ble ikke sittende så lenge på rasteplassen, og det er jo vått overalt. Men ellers finfint!

IMG_6909_zpse7234b78.jpg

IMG_6925_zps96eb92c2.jpg

IMG_6935_zps91fc8429.jpg

IMG_6950_zps9705268a.jpg

IMG_6968_zpsa78ab6da.jpg

IMG_6991_zpsb54e7090.jpg

SE de er fine da :wub:

IMG_7000_zpsbc4e95ae.jpg

IMG_7005_zps39d0ed51.jpg

SØTE, herregud

IMG_7045_zpsc2cc1291.jpg

IMG_7063_zps2c02cb31.jpg

IMG_7179_zps5b5c45eb.jpg

IMG_7184_zpsc193d971.jpg

IMG_7199_zps401a9a8a.jpg

IMG_7218_zpsa55e48b1.jpg

IMG_7230_zpsf8f2768d.jpg

IMG_7236_zps28a2e638.jpg

IMG_7242_zps76fd1913.jpg

• Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå jeg vil være med en dag!

Regner med at jeg er fit for fight om en måneds tid og sikkert trenger fine skogsturer som opptrening.

Høres bra ut! :) Ja stakkars foten din! :P Menvi er med vi når du er klar igjen ;)

Du er vanvittig flink til å ta bilder!

Takk! :)

Mana og Dita MÅ på tur sammen en dag :)

Lets make it happen! :D Haha! Ser for meg det blir baluba ja :D

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flotte turbilder! Jeg savner alltid Østmarka når jeg ser bildene dine.

Østmarka er fantastisk! Jeg gleder meg til skogen blir grønn og gyllen igjen :wub:

Idag har vi vært på tur med Sirkus Samurai! Og det var så koselig! Helt alene i skogen omtrent.. På en LØRDAG. Det var litt rart...! Men vi koste oss og bikkjene gikk fint ilag. Japanerne synes Mana var litt stor, men Mana tok fint beskjed om hun ble litt mye og holdt seg på avstand. Jeg er SÅ fornøyd med henne idag! :D Og så må jeg si.. Jeg er STOR japanerfan altså.. herlighet... :wub:

IMG_7276_zps3921fcd4.jpg

IMG_7284_zps14032e7e.jpg

IMG_7304_zpsed1a9bff.jpg

IMG_7311_zps2a614379.jpg

IMG_7323_zps0753e00a.jpg

:wub: Ingen tvil om at mamma er glad i bamsene sine altså

IMG_7349_zpsd17c3ff0.jpg

IMG_7379_zps13190623.jpg

IMG_7420_zps17e3c2d8.jpg

Her ser Mana superlumsk ut! Men hun var bare var på beskjedene hun fikk :P

IMG_7429_zps946b19c6.jpg

IMG_7433_zpsb85a6801.jpg

"Hørte du det Mana?" "Jah....!"

IMG_7436_zps340fb6bf.jpg

IMG_7471_zps39c8c2b8.jpg

Flere bilder kommer straks i bloggen! :)

• Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har virkelig trua på Imouto og Mana etterhvert, altså. Det avskjedsnusset idet vi skulle gå sa liksom alt. Søtinger alle sammen! :heart: Tusen takk for våt tur. Jeg kunne vri opp sokkene mine og SKAL kaste de skoa, haha! Og tusen takk for kjempeflotte bilder! :flowers:

Jaaaaa :D Så lenge Mana tar hensyn sånn som idag tror jeg vi kan glede oss til mange fine turer på nyåret altså :) Og ja, haha! Synd det er så vått ute. Jeg var knusktørr med de pailabbene jeg hadde på meg :P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tar gjerne i mot deres beste tips/erfaringer med å forebygge varsling/vokting! Da tenker jeg på det å bjeffe om fulle folk roper i gaten om natten, om det smeller i bildører utfor huset, om naboen går nært husveggen og liknende. Har lest litt om temaet, men finner ulike teknikker og vet ikke helt hva som er best. Begrense hunden/valpens muligheter til å se og høre det som skjer utenfor? Eller tvert i mot, la vindu stå på gløtt så den blir vant med at det er masse lyder utenfor? La den se hva som skjer ute? Belønne når den ikke varsler, eller belønne når den varsler kort, så den forstår at jobben er gjort og det holder med ett bjeff? HVordan reagerer man om hunden bjeffer masse på en lyd utenfor? Skal man si ting som "hysj" "gå og legg deg", avlede og liknende når den varsler, eller vil det forsterke hundens oppfattelse av at det er viktig å varsle?  Mange tanker her - åpen for alle innspill! Vil være konsekvent fra valpen er liten, så jeg vet hvordan jeg skal løse problemet når det kommer.
    • Støtdempende innleggssåler i potesko er et alternativ for å redusere belastningen på leddene. Om du finner sokker eller sko som sitter godt og får til å feste sålene så de ikke sklir inni. Ulike materialer har ulik komfort å løpe på. Noen typer materialer absorberer all energi uten å gi noen bounce back. Gir en bedre treningsøkt, men er sikkert vanskeligere å få hunden til å akseptere fordi det føles rart og er mye tyngre å løpe med. Jeg kan lage såler av det beste som er av shock absorption per måleenhet, men for egen business vil jeg ikke si hva materialet er. Yttersålene fra to par gode maraton racingsko kan også forvandles til gode løpesko for hund, med litt kreativitet og fingernemhet. Lunar Lite såler fra Nike var en personlig favoritt å løpe på. Tynne, passe harde, perfekt balanse mellom støtdemping og feedback energi. ..for meg med min kroppsvekt. En må sikkert ta hensyn til at hunden legger mindre vekt i hvert steg. Racingsko for barn er kanskje et bedre alternativ for et upcycling prosjekt. 
    • Vi har hatt noen fine dager. Av bra ting kan nevnes flere lykketreff i sosialisering og miljøtrening, bl.a. en slags flashmob av studenter med ski og snowboard og bager i former og farger, med ulike språklyder, som plutselig rundet hjørnet og befolket bussholdeplassen med et tett kaos. Det var helt kewlt, men å entre støyete rushtidsbuss med sterke lukter av parfymer fra kælvete unge voksne i en læringsfase, det var han mer skeptisk til, og måtte bæres ombord for logistic flow. Der inne, mellom føtter og ski og bager og skrålete skrål av både lyd og lukt og visuelle inntrykk - en intens stank - der tok det nesten et halvt minutt før han ville ha mat igjen, etter å ha forsøkt redde oss to ut derfra da døren åpnet seg på neste holdeplass. Et whiff av frisk luft var den forsikringen han trengte for å slappe av med viten om at denne situasjonen ikke var evig, og snack tray åpnet seg for påfyll. Mange røy ut på en holdeplass et par minutter senere og vi benyttet anledningen til å bevege oss gjennom midtgangen til en annen dør med mer kaos. Avslappet og ok med det da, etter å ha blitt desensitivert for den sterke multi sensory stanken av unge homo sapiens i den mest intenste delen av parringssesongen. Hva de homoene ruller seg i for å frastøte potensielle partnere så de får studere i fred, det er en effektiv repellant ikke bare mot unge sapiens hunkjønn, men også mot Canis lupus familiaris. Den initielle aversjonen mot stanken ble allikevel overdøvet av glupskhet. Minner meg om et gammelt amerikansk visdomsord: — If Hitler had coke, there'd be jews in the bathroom with him. (Dennis Leary) Vi fikk også jackpot mens vi varmet oss litt i gangen på kjøpesenteret etter å ha fryst ute sammen med valpepasser mens muttern handlet mat. Der i den deilige varmen kom det en speedfreak (=amfetamin, med lukten av høyt adrenalin og mye bevegelse) som ville prate (mye og fort) og hilse på fysisk, og som plutselig kom tilbake inn døren med en diger, vilter og enda mer energisk rottweiler i puberteten, som kom rett opp i ansiktet på Ede for å snuse og sniffe og synes han var såååå nuskesnusk. I wow you ører og det 😍 blikket mens han sniffet og sniffet og sniffet seg høy på valpelukten av den lille krabaten som liknet hans tidligere og forsvunnede riesen bestekompis. Rottisen hadde adoptert Ede på flekken om han kunne. Ede var mer skeptisk. Den merkelige og utenfor normalområdet høye energien fra både hund og eier, plutselig inn i intimsonene - en helt ny og sterk opplevelse, den var gull å få for første gang nå, og ikke senere.  Ellers er pelsstell en interessekonflikt. Her må bare trenes og trenes og trenes om han ikke vil se ut som en forvokst labradoodle med samme lengde maskinklipp over det hele. Har ennå ikke vært oppi ansiktet hans med saks. Maskin på kinnet var helt i grenseland for han ville tolerere mens han gomlet. Veien til å kunne bruke begge hender mens han tålmodig står helt stille for å få refill av snacktray, den veien er LANG. Kanskje klarer vi catwalk stylish frisyre for å supporte de terrorutsatte deltakerne i Pride i juni, men til ski-VM-arrangementene som kommer snart får han bare stille som labradoodle imposter.  Ellers tror jeg han har tjuvlyttet til diskusjoner om IGP og ringsport. Muttern mener nemlig at C-arbeidet i IGP er både for kjedelig, for lite omfattende og av feil karakter for sin egen smak. Ring kunne muttern derimot gjerne trent, fordi det er mer omfattende, mer variert og mindre kjedelig, og hunden lærer mer selvkontroll. Jeg har ytret at jeg ikke gidder trene IGP C-arbeid, men er ivrig med dersom ring blir lovlig i Norge. Helgekurs med biting i drakt i Sverige og Danmark er jeg derimot motstander av. Det er farlig om en ikke trener det grundig. Som å lade et våpen uten sikring. Å trene med bitepølse istedenfor drakt eller arm her i Norge er en mulighet. Oppe til vurdering dersom noen byr på en regelmessig treningsgruppe i dugnadsånd. Ede må ha overhørt DELER AV samtalene, for han har begynt trene biting i drakt med determination og stolthet. Ikke har han fått med seg at det er kriminelt. Ikke har han fått med seg at ringtrening i hovedsak handler om å IKKE bite. Han gikk rett på den delen av treningen han oppfattet som essensen i sporten, for å gjøre muttern stolt av ham. Fjällräven-buksene mine i rollen som ring figurant bitedrakt, med muttern inni.. Rumpa, leggene, lårene - og fordi ros uteble ved de dype, gode, fulle grepene som skulle medført anerkjennende nikk og refill av snacktray for pen utførelse  - den tynne huden på baksiden av knærne mellom fortennene. Stakkaren skjønner ikke hvorfor muttern brøler og blir sint på ham og avviser ham når han bare gjør sitt ytterste for å leve opp til forventninger og krav og i tillegg er kreativ og tilbyr nye og innovative adferder for klikkertrening. Oh well. Snart fulladet, så muttern må fylle tanken for å klare nye eventyr. 
    • Å løpe så mye på asfalt er ganske belastende på kroppen til hunden, så ville først av alt prøvd å ha større prosent av turene på mykere underlag.    For å ellers unngå skader og overtrening er det lurt med en hviledag innimellom hvor dere går kortere tur eller gjør noe annet. Også er det viktig med oppvarming, nedtrapping og å gå over kroppen i ny og ne og følge med på at han ikke blir stiv ol.  jeg har ikke så peil på opptrening av trekkhund, men ville kanskje tenkt hviledag hver 4. dag isch? 😊 er sikkert noen her inne som har mer peil på trekkhunder enn meg. 
    • Bunnpris på Lade,Sirkus shopping og Valentinlyst senteret.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...