Gå til innhold
Hundesonen.no

God klotang


Nirm
 Share

Recommended Posts

Det jeg liker så godt med Millers, er muligheten for å formklippe neglene og skave av tynne, tynne flak. Aiko sliter negler på en helt merkelig måte fordi hun går så "alternativt", så jeg klipper neglene hennes så de blir runde og fine i stedet for helt skeive og rare. Imouto har lengre nerver enn søstra, for hun går jo normalt og presser ikke på neglen på samme måte, så her skaver jeg av tynne flak også oppå neglen for å gjøre veggen mot nerva tynnere, så den skal trekke seg tilbake. Elsker Millers og lever gjerne med irriterende låseflik. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millers er kanskje ikke den beste å holde i, og den er litt irriterende den låseflikken, selvom det bare gjelder å holde den rett, så går det bra. Og den klostopperflikken bøyer jeg jo bare unna. MEN, jeg syns virkelig den gjør jobben sin, og holder seg skarp i lang tid!

Har prøvd sånn giljotin(?)-tang, og den var skarp og fin den, men syns vanlig tang-utformingen er så mye bedre å bruke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det verste for klotenger er skitne labber. Så vil man ha klotanga lenge så lønner det seg å vaske poter og klør før man klipper.

Er millersfan på min hals jeg og, klipper sjelden rett av, kun om kløra er veldig lange. Og så finpusser jeg med å klippe rundt kantene etterpå.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke hva som er så fantastisk med Millers jeg. Den låse-dimpen er irriterende, plasten på håndtaket sklir, og vår tang ble slarkete på et år.

Jeg er Millers-fan og fast "kloklipper" gjennom en årrekke av også andres sine hunder. Jeg er enig i at de slites ut slik at de ikke er like skarpe over tid ved mye bruk, og derfor har jeg også kjøpt ganske mange Millers gjennom åra. Det jeg skulle kommentere er at når plasten på håndtaket sklir, da er det reklamasjon. De skal nemlig sitte fast. Jeg returnerte den tangen da plasten skled, og fikk pengene tilbake på reklamasjonsgrunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet fram verktøykassa og knakk vekk den låse-mannskiten på Millers', jeg. Heldigvis (uheldigvis?) har tengene lengre levetid enn hva jeg klarer å holde styr på dem :P

Trixie-tengene som har vært innom her i hus har bare knust klørne, så aldri igjen. Hvor får man tak i Resco-tenger? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en "vanlig" kloklipper med sort plasthåndtak med rødt gummiaktig ser man holder rundt.

Den er jeg super fornøyd med for den er super skarp og tar små skiver av gangen og jeg kan formklippe litt.

Har den i liten og i stor, like bra begge to.

Dog lurer jeg på om jeg må prøve Millers hvis den skal være så bra, er den bedre enn den jeg har må den jo være et lite mirakel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mini_zps0fd95b43.jpg

Jeg har denne :) Den ble kjøpt for noen år siden, men jeg husker ikke hvor det var, bortsett fra at det var i en eller annen dyrebutikk i Bergen :) Jeg synes den er veldig god. Teo har ganske harde klør, som kan være vanskelig å klippe, men denne klotangen er skarp og god synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd ut en million kloklippere føles det som, har lett lenge etter den helt perfekte uten hell :(

Nå bytter jeg på å bruke Millers (liker heller ikke den løse dingsen), resco (kjøpte den for 10år siden da vi fikk Chicka, funker enda like bra som ny. Betalte. 269kr for den og det er den jammen verd) og to like tenger fra dogman, en liten og en stor, den lille er faktisk veldig god til Chickas harde klør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet! Det ER tømmerstokker, tærne knekker lenge før klørne (og det har de gjort to ganger..). Skal se om jeg får tatt et bilde etterpå, skal prøve å få lagt dalmisen ved siden av til sammenligning :P

Bildeeee :D Ble veldig nysgjerrig på hvor svære de må være nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg tenker det er viktig at du tar dette på alvor. Hun signaliserer at hun ønsker avstand, og om det ikke respekteres kan det eskalere. Jeg ville som det sies over fått henne grundig sjekket for om hun kan ha smerter. Ville også vurdert å lære inn en fast liggeplass som er litt unna folk, som du kan kommandere henne til når du tenker at det kan oppstå knurring.
    • Jeg hadde tatt henne til en kiropraktor/rehab og fått en skikkelig gjennomgang. Er hun røntget (hofter/albuer/rygg)? Det KAN være hun har vondt, og rett å slett knurrer fordi hun er redd folk skal komme for nærme. Knurring er jo ett signal på at hun ønsker å være i fred.
    • Dette står på DKK's sider: Visse kategorier af hunde kan ikke udstilles: Hunde, der mangler den ene eller begge testikler (kryptorchister) kan ikke udstilles. (Testikler skal være normale og på normal plads). Undtagelse: For hunde, som har fået fjernet den ene eller begge testikler på grund af en skade eller sygdom, er det muligt at søge dispensation hos DKK. Dette foregår ved at søge om dispensation fra dopingreglerne ved at udfylde en særskilt dispensa- tionsansøgning, som ligger på DKK’s hjemmeside – link: https://www.dkk.dk/alle-emner/sundhed- og-sygdom/doping Sammen med dispensationsansøgningen skal der indsendes dokumentation for, at hunden har haft ”normale testikler på normal plads” før operationen. Dette kan være i form af en dyrlægeer- klæring eller dokumentation fra tidligere deltagelse på udstillinger eller prøver, hvor hundens te- stikelstatus er blevet tjekket. Herudover skal der vedlægges dokumentation fra en dyrlæge, hvor den præcise årsag til fjernelsen af den ene eller begge testikler fremgår. Det er kun i tilfælde af tilskadekomst eller alvorlig sygdom (f.eks. kræft), at hunden kan opnå dispensation, og det altid er op til DKK at vurdere, om den bag- vedliggende årsag og/eller den indsendte dokumentation er tilstrækkelig. Den dispensation, DKK kan give, gælder alene hundens mulighed for at deltage på en udstilling el- ler en prøve. Det vil sige, at dommeren ikke kan undlade at bedømme hunden eller diskvalificere hunden pga. testikelmangel. Det vil dog stadig være op til den enkelte dommer at vurdere, om der f.eks. er fejl (ud over testi- kelmangel), som ikke længere kan konstateres grundet indgrebet, så DKK vil aldrig kunne forud- sige, hvordan en hund, der mangler den ene eller begge testikler, vil blive bedømt. Kopi af dispensationen skal vedhæftes hundens tilmelding eller indsendes til arrangøren inden til- meldingsfristens udløb - og medbringes på selve udstillingen.
    • Dette står på SKK's sider: Detta gäller vid kastrering Här finner du svar på frågor om kastrerade hundar och deras rätt att delta vid utställning (inkl exteriörbeskrivning), prov, tävling eller beskrivning. Nationella Dopingkommissionen berättar vad som gäller. Kastrerad hanhund Kirurgiskt kastrerad hanhund Hanhund som kastrerats kirurgiskt medges generell dispens att delta vid prov, tävling eller beskrivning. Detta innebär att ansökan om dispens inte behöver ske. Kemiskt (medicinskt) kastrerad hanhund Hanhund som kastrerats genom medicinsk behandling medges inte dispens för deltagande vid utställning (inkl exteriörbeskrivning), prov, tävling eller beskrivning, oavsett bakomliggande orsak till behandlingen. I begreppet beskrivning innefattas olika former av mentaltest/-beskrivningar. För hanhund som kastrerats via medicinsk behandling råder 6 månaders karenstid innan deltagande återigen kan ske vid någon form av utställning (inkl exteriörbeskrivning), prov, tävling eller beskrivning. Har den kemiska kastrationen skett med chipimplantatet Suprelorin gäller 6 månaders karenstid utöver angiven verkningstid enligt FASS vet. Vilket innebär för; Suprelorin 4,7 mg: Verkningstid enligt FASS vet 6 mån + 6 mån karenstid = 12 mån efter applicering innan deltagande återigen kan ske. Suprelorin 9,4 mg: Verkningstid enligt FASS vet 12 mån + 6 mån karenstid = 18 mån efter applicering innan deltagande återigen kan ske. Observera att verkningstid samt karenstid kvarstår oförändrat även om hanhunden under denna period blir kirurgiskt kastrerad. Veterinärintyg för kirurgiskt kastrerad hanhund När veterinärintyg åberopas för en kastrerad hanhund ska detta vara utfärdat på av SKK godkänd blankett (se exempelvis F145 Sveriges Veterinärförbund eller motsvarande). Uppgifter som ska finnas med för att intyget ska accepteras är: ras, registrerat namn, registreringsnummer, ID-nummer, vad ingreppet avser, åtgärd, anledning till åtgärd och kommentar om testiklarnas utseende och placering Hva andre land sier, vet jeg ikke. Vil tro det er likt DKK.
    • Hei! Jeg har verdens snilleste hund på 1,5 år. En labrador. Jeg har hatt veldig lite problemer med henne og hun er en veldig omgjengelig hund. Hun har derimot det siste halve året begynt å av og til knurre når folk kommer for nærme henne når hun slapper av. Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg mistenker at dette skjer når hun er sliten og overstimulert. Skjønner at hun selvfølgelig skal få lov til å ligge i fred når hun er sliten, men dette er ikke alltid like lett i praksis når hun knurrer selv når vi går forbi flere meter ved siden av henne. Hun legger seg også gjerne der folk er som under spisebordet, og kan knurre om en person går fra bordet og så kommer tilbake for å sette seg. Forsøkt å få henne til å legge seg andre plasser, men da kommer hun tilbake ikke lenge etterpå. Dette kan også skje på utsiden når hun ligger en plass (er uten bånd) og folk kommer forbi flere meter ved siden av. Hun har aldri glefset men knurrer og kan av og til gi et bjeff. Selv om personen som går forbi ikke går direkte mot henne, men bare forbi. Dette skjer som sagt ikke ofte, men ønsker gjerne tips til hva som er best å gjøre slik at man kan få en god løsning før det evt blir verre. Hun er ellers veldig glad i folk, og liker best å være helt oppi folk. Hun har ikke noe fast plass hun legger seg (som hun vokter f.eks) men det kan være hvor som helst. Noen som har noen tips, og tanker om at det kan være som jeg tenker at hun er sliten og at hun knurrer for å forsikre seg om at hun blir værende i fred? Visst jeg roper på henne og får henne bort fra der hun ligger knurrer hun ikke lengre, og oppleves som glad. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...