Gå til innhold
Hundesonen.no

Julegavetips


Malamuten
 Share

Recommended Posts

Dette synes jeg er like vanskelig vært år. Altså det finnes mye man kan kjøpe, men jeg synes det er ekstra koselig og gi litt mer spesielle gaver enn vin, sprit og gavekort liksom, selv om det er greit og få det også. Og de vanskeligste og finne fine litt spesielle gaver til er de som jeg ikke skal bruke en formue på. Så hva er deres beste tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelaget syltetøy, jeg har aldri laget det og kommer nok ikke til å gjøre det i år, men det er en utrolig koselig gave å få syntes jeg.

Tanta mi er helt utrolig flink til å gi ordentlig personaliserte gaver, jeg sitter alltid med en tåre i øyekroken når jeg åpner det, for det er så utrolig forseggjort.

I år (bursdag) fikk jeg f.eks noe interiørting (hvorav en bilderamme hvor det sto under: Me and my dog), en pengepung til parkeringsmynt som jeg kunne ha i bilen, veskehenger osv.

Det syntes jeg passet helt vanvittig godt.

I tillegg skriver hun alltid et dikt på kortet.

I fjor fikk mamma snug-rug (fås kjøpt på coolstuff) fordi hun alltid klager over at pleddene hennes er enten for lange eller for korte.

Pappa fikk sokker uten strikk i toppen og mye annet fra enklere liv.

Tror nok det blir til at jeg kjøper en god del av gavene fra enklere liv i år, de har utrolig mye ålreit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor ble det endel julegaver fra netthandelen faktisk. Det ble fine gaver til en god pris. Men i år må jeg nok kutte enda mer i julegavebudskjettet. Funderer på å få tak i fluffy garn og strikke lilla skjerf til svigermor foreksempel. Hun elsker lilla - men resten av gjengen aner jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte forskjellige typer tyrkisk te når jeg var i tyrkia (men man kan jo kjøpe te i løsvekt her hjemme også), kjøpte litt finere krukker fra Ikea til å ha de i og bestilte merkelapper fra http://www.smartphoto.no/, så blir det fine gaver til de som liker te :)

Jeg skal også lage brente mandler på samme måten men i mindre krukker.

Jeg kommer også til å lage disse http://martesmatogslikt.wordpress.com/2012/12/17/kjeks-pa-glass-cookie-in-a-jar/ og disse http://sukkerfeen.com/2011/12/17/arets-mest-sjarmerendejulegave-smaker-himmelsk/ :)

Vurderer også denne:

GLØGG

1 flaske hyllerbærblomstsaft (kjøpes på Ikea eller i helsekost)
1 kanelstang
3-4 kardemommefrø
2 anisstjerner
1 stk skivet ingefær (evt. tørkede appelsinskiver)

Ha krydderet i en flaske og hell over hyllebærsaften. På en liten lapp festet til flasken skrives resten av oppskriften: «Bland flaskens innhold med to deler eplemost til en del saft. Varm opp det hele og server gjerne med en klunk calvados til de som er gamle nok.»
Det ser iallefall veldig pent ut og er mine rimeligste julegavetips :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helt angst for jula i år, og hvor dyr den kommer til å bli. Jeg har fire søsken, og foreldre som skal ha gave. Samboer har tre søsken (to med ektefeller), som alle har vært sitt barn, pluss da gave til hans foreldre. Det blir 12 gaver det. Det blir noe hjemmestrikkede gaver her, blant annet babyteppe til de som venter baby. Strikker mor signe teppe i mørkeblått og skal hekle på hvit kanter. Jentene i alderen 12-20 får neglelakker, som jeg tenkte jeg skulle bestille på internett. De voksne blir det nok kopper fra kremmerhuset, og en god te tenker jeg.

EDIT: Og så tenker jeg lit kinogavekort, at det er kjekt å gi bort også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hjemmelagede ting er kjempe fint og koselig, både mat og klær, vil lære meg og strikke, men tror ikke det blir til denne julen heller :P Jeg har forelsket meg helt i teen fra Harney and sons, den er rå god, skikkelig kose te, og forsåvidt kostbar, men ikke verre en at det blir en fin liten gave, så kommer til og bestille noen slike til jul i år og gi alene eller sammen med noe annet. (og da har jeg unnskyldning til og bestille noen til meg selv også så får jeg prøvd noen nye sorter :innocent: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hjemmelagede ting er kjempe fint og koselig, både mat og klær, vil lære meg og strikke, men tror ikke det blir til denne julen heller :P Jeg har forelsket meg helt i teen fra Harney and sons, den er rå god, skikkelig kose te, og forsåvidt kostbar, men ikke verre en at det blir en fin liten gave, så kommer til og bestille noen slike til jul i år og gi alene eller sammen med noe annet. (og da har jeg unnskyldning til og bestille noen til meg selv også så får jeg prøvd noen nye sorter :innocent: )

Harney and son får du veeeeldig billig på iherb! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så kreativ og fingernem, men jeg klarte å lage to hjemmelagede julegaver i fjor, til to personer som har "alt".

Jeg kjøper store hvite kubbelys - når jeg kommer over tilbud eller finner billige, de hvite er jo gjerne billigere enn de fine. En pakke med fine servietter, jeg har for eksempel funnet fine til en tier på Plantasjen. Så lager jeg dekorerte kubbelys ved å smelte servietten på lyset.

En vanlig serviett består som regel av to eller tre lag, så jeg pealer forsiktig av det ytterste laget, det med mest farge og dekor, og klipper til så det passer kubbelysets størrelse - om du vil ha motiv rundt hele kubbelyset, eller bare en figur midt på.

Servietten plasseres der den skal være på kubbelyset, så ruller jeg matpapir eller bakepapir en gang rundt kubbelyset, og med et strykejern på svak varme stryker jeg servietten på - du ser jo om den blir sittende når du tar av bakepapiret. Det skal ikke mye til før stearinen har smeltet nok til å klebre servietten fast, men en må jo ikke stryke så lenge at stearinen dekker motivet.

Mamma fikk fire store kubbelys med søte englemotiv i bursdagsgave, for hun elsker engler og har "alt", og det kostet meg under 150 kroner (det var digre kubbelys, de kommer jo i en million størrelser).

På Panduro har de også "tusjer" med stearin, så en kan skrive eller fritegne om en er flink til sånt, og de koster heller ikke altfor mye, og varer en stund. Det er jo noe barna kan lage til sine besteforeldre, uten at de må bruke et varmt strykejern. Det er vel grenser for hvor mange hjemmemalte krus besteforeldre kan samle opp gjennom årene, men et hjemmedekorert stearinslys kan en jo brenne om en vil.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helt angst for jula i år, og hvor dyr den kommer til å bli. Jeg har fire søsken, og foreldre som skal ha gave. Samboer har tre søsken (to med ektefeller), som alle har vært sitt barn, pluss da gave til hans foreldre. Det blir 12 gaver det. Det blir noe hjemmestrikkede gaver her, blant annet babyteppe til de som venter baby. Strikker mor signe teppe i mørkeblått og skal hekle på hvit kanter. Jentene i alderen 12-20 får neglelakker, som jeg tenkte jeg skulle bestille på internett. De voksne blir det nok kopper fra kremmerhuset, og en god te tenker jeg.

EDIT: Og så tenker jeg lit kinogavekort, at det er kjekt å gi bort også. :)

mamma og pappa gir til mine 15 søskenbarn ,broren min , også har begge 6 søsken hver... og foreldrene deres som er i live . Det er 29 gaver det :o
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma og pappa gir til mine 15 søskenbarn ,broren min , også har begge 6 søsken hver... og foreldrene deres som er i live . Det er 29 gaver det :o

Antar foreldrene dine begge er i full jobb da. :P Vi er studenter. :P Så vi har nå satt tak på 100 kr til hver gave, ellers blir vi ruinert.

Stormberg var genialt, Benedicte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebay-gruppa på facebook! Scroll deg inn i evigheten og oppdag fantastiske mye nyttig og unyttig til en latterlig pris  :D

(Håper de blå kan gjøre noe med tollgrensa asap, eller før jul :lol: )

Link? Evt. navn på gruppa? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper dere ikke i år, men til neste år. Men jula kommer i 2014 også. Så ha øyne med dere hele året om dere kommer over gode tilbud til julegaver. Da får dere spredd kostnaden mer, i tillegg til at man kan få mer for pengene på salg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg følge med! Jeg har mamma og pappa, syv søsken(14 - 34 år), syv tantebarn(1 - 18 år), begge bestemødrene mine og samboeren til bestemor som jeg må kjøpe gaver til. Jeg har ingen aning om hva jeg kan kjøpe til noen av de :icon_confused:

Edit; Også må jeg jo ikke glemme Milo, han må jo også få :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...