Alzenas Skrevet 9. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 9. Oktober 2013 Kjedelige onsdagskvelder kan man finne god underholdning på FINN... Flere som har hørt at rasene "american bulldog og eng,staff-terrier blandinger" er underveis til å bli godkjent av NKK som Norsk Bull Terrier? "For de som er interessert den rasen,så er de underveis til å bli registrert i nkk som Norsk bull-terrier.. Far er american bulldog ,Mor eng,staff-terrier" "selges til første seriøse som tar kontakt.." Løøøøp å kjøp folkens, dette må jo bare være bra 5 Siter
Khela Skrevet 9. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 9. Oktober 2013 Fant annonsen, holdt på å le meg ihjel! 1 Siter
Guest Jonna Skrevet 9. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 9. Oktober 2013 Folk vil jo bli lurt. Så hvorfor ikke dikte opp enda en rase som er "på vei til å bli godkjent" og har alle papirene i orden. 13k takk.. Siter
maysofie Skrevet 9. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 9. Oktober 2013 Altså, jeg får grøsselig lyst til å slenge inn en melding hver gang jeg ser slikt tullball... Siter
simira Skrevet 10. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 10. Oktober 2013 Altså, jeg får grøsselig lyst til å slenge inn en melding hver gang jeg ser slikt tullball... Please do. 2 Siter
tywin Skrevet 10. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 10. Oktober 2013 Huff .. er ikke denne blandingen i fare for å ligne den fryktede pitbullen? Håper isåfall oppdretter har papirer på foreldrene .. Siter
Elisabeth00 Skrevet 10. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 10. Oktober 2013 Altså, jeg får grøsselig lyst til å slenge inn en melding hver gang jeg ser slikt tullball... Jeg pleier å gjøre det dersom jeg ser slikt. Det funker som regel, og annonsen blir fjernet Er ingen annen måte å "bekjempe" det på dessverre :/ Siter
Alzenas Skrevet 11. Oktober 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 11. Oktober 2013 Rapportering til FINN har tydeligvis virket, for nå har de i det minste forandret biten om at "rasen" er i ferd med å bli godkjent av NKK som Norsk Bull Terrier. Siter
Guest Belgerpia Skrevet 11. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 11. Oktober 2013 ...og slått av 1000 på prisen........ Siter
SaraSL Skrevet 11. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 11. Oktober 2013 er ikke amrikansk bulldog ulovlige? Siter
patricia Skrevet 11. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 11. Oktober 2013 Nei, ambull er lovlig, men det er ingen FCI-godkjent rase. Så de er uten stamtavle (fra NKK) okke som. Siter
HKB Skrevet 11. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 11. Oktober 2013 Detta er noe skikkelig BULLshit. 7 Siter
annikenjw Skrevet 30. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 30. Oktober 2013 Det jeg syntes er så synd med denne annonsen (som nå er gammel), er at Amerikansk bulldog ikke er FCI godkjent, og man får dermed ikke stamtavle via NKK, men gjerne NKC og slikt. Et annet problem er at Amerikansk bulldog kan får det utrente øye se ulovlig ut, og ett av de største kravene til den norske Amerikanske bulldog klubben er og DNA teste valper opp mot stamtavle, slik at man har 100% bevis på at hunden er lovlig om man noen gang skulle blitt stoppet. Det har skjedd så altfor mange ganger at uskyldige hunder er blitt avlivet pga de ser ut som ulvolige hunder. Denne rasen "norsk - bullterrier" vil dermed ikke ha stamtavle, eller DNA test som kan bevise at den er lovlig, og blandingen vil svært fort se ut som en pitbull / amstaff. Ikke nok med det, men Amerikansk bulldog er svært krevende, og blande den med staffen er virkelig ikke anbefalt. Jeg rapporterte forøvrig annonsen når den lå ute, og delte den med flere i Amerikansk bulldog miljøet i norge for og få spredd det. Det var ho rein svindel og oppgi slikt i annonsen som ikke er sant. Jeg er mektig frustrert over usæriøse folk, men det kommer man nok ikke foruten.. Siter
Recommended Posts