Gå til innhold
Hundesonen.no

Superfine, håndlagde armbånd


Recommended Posts

Laget av meg med steiner fra hele verden. Alle armbåndene er unike i sin design, og charms og metallsteiner er nikkelfrie. Jeg lager ingenting jeg ikke ville gått med sjøl, og jeg håper dere liker dem. :) Flere bilder legges ut ettersom armbåndene blir ferdige. Ta kontakt på PM ved interesse.

Les mer om de ulike charmsene brukt her:
Hamsa
Lotus
Buddha
Om

Porto for inntil 3 armbånd: 20 kr
Porto for inntil 5 armbånd: 25 kr

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Solgt "Afrika 1": Liten om-charm, mørkerødt peacetegn, rød malahodeskalle, turkis lavastein fra Hellas og trekuler fra Ghana. 120,-

DSC_0181_zps7904c2a5.jpg

Solgt "Afrika 2": Hamsa-charm, brunt peacetegn, turkis malahodeskalle, turkis og brun lavastein fra Hellas, trekuler fra Ghana. 120,-

DSC_0182_zps357bbadd.jpg

Også fine sammen:

DSC_0185_zps01e0cb58.jpg

"Afrika 3": Passer også til mann. Liten buddha-charm. Turkis og grønnturkis lavastein fra Hellas, trekuler fra Ghana, turkis malahodeskalle. Blått peacesymbol i tre, fasettslipt glasstein i grønt og gjennomsiktig blått. 140,-

DSC_0183_zps4b894edc.jpgDSC_0184_zpsac13d36b.jpg

Reservert "Thailand 1": Passer også mann. Tigerøyne, steinperler fra Thailand, brun lavastein fra Hellas, gullbelagt buddha, jasper (krigerstein) og messingfugl. 140,-

DSC_0186_zps952395f4.jpgDSC_0187_zpse8ab65f9.jpg

"Thailand 2": Hamsa-charm. Jasper (krigerstein), brun lavastein fra Hellas, steinperler fra Thailand, beige malahodeskalle og gul dekor. 130,-

DSC_0190_zps038eba3f.jpg

Solgt "Thailand 3": Buddha-charm, tigerøyne, rød malahodeskalle, brun lavastein fra Hellas.130,-

DSC_0191_zps89b24188.jpgDSC_0192_zps6ce96a23.jpg

Solgt "Thailand 4": Fjær-charm. Gule dekorperler, tigerøyne, steinperler fra Thailand, beige malahodeskalle. 130,-

DSC_0194_zpscf9112f6.jpg

Solgt "Måke 1": Lotus-charm. Beige luster, turkis lavastein fra Hellas, fasettslipt glasstein med beige og grå detaljer, måkestein (mineralstein). 130,-

DSC_0195_zps193a525f.jpg

Reservert "Måke 2": Lotus-charm. Beige luster, turkis lavastein fra Hellas, fasettslipt glasstein med beige og grå detaljer, måkestein (mineralstein). 130,-

DSC_0198_zps2d2e6e6b.jpg

"Småfint 1": Lite armbånd som passer til barn eller damer med smale hender og slanke håndledd (passer til meg, men strekkes en del over håndbak idet jeg tar det på). Agape, rosa steinhjerte (howlite) og skjell. 80,-

DSC_0200_zps394a3239.jpg

"Småfint 2": Lite armbånd som passer til barn eller damer med smale hender og slanke håndledd (passer til meg, men strekkes en del over håndbak idet jeg tar det på). Agape, beige steinhjerte (howlite) og stort skjell. 80,-

DSC_0201_zpscdc5cc33.jpg

Sammen:

DSC_0202_zps1decac98.jpg

"Lekker 1": Lotus-charm. Turkis lavastein fra Hellas, fasettslipt glassstein med grønne, gule og lyseblå detaljer. 140,-

DSC_0203_zps35146b29.jpg

"Lekker 2": Lysegrønn lavastein fra Hellas, fasettslipt glassstein med grønne, gule og lyseblå detaljer, stor om-charm. 140,-

DSC_0205_zpsa6159024.jpgDSC_0206_zps188cfdfc.jpg

Reservert "Lekker 3": Sølvfolie med lime sukkerdekor, stor om-charm, beige malahodeskalle og tibetansk sølv-buddha. 150,-

DSC_0207_zpsc43e920e.jpgDSC_0208_zps0a0b17f7.jpg

"Finknytt": Armbånd knytt på vokstråd med hemp-lås. Fasettslipt, grønn glasstein, sølvfolie med lime sukkerdekor, grønt steinhjerte (howlite), lime sølvfolie. 150,-

DSC_0209_zps5423a884.jpgDSC_0212_zpsc3f112cf.jpgDSC_0211_zps000f3123.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ha

"Afrika 1": Liten om-charm, mørkerødt peacetegn, rød malahodeskalle, turkis lavastein fra Hellas og trekuler fra Ghana. 120,-

"Afrika 2": Hamsa-charm, brunt peacetegn, turkis malahodeskalle, turkis og brun lavastein fra Hellas, trekuler fra Ghana. 120,-

"Thailand 3": Buddha-charm, tigerøyne, rød malahodeskalle, brun lavastein fra Hellas.130,-

"Thailand 4": Fjær-charm. Gule dekorperler, tigerøyne, steinperler fra Thailand, beige malahodeskalle. 130,-

"Måke 1": Lotus-charm. Beige luster, turkis lavastein fra Hellas, fasettslipt glasstein med beige og grå detaljer, måkestein (mineralstein). 130,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager du på bestilling?

Tja, hva hadde du i tankene? :)

Måke2 var jo bare så lekkert da. Litte bitte granne misunnelig på breton.

Dem var fine dem andre og altså, men den liksom bare WOW.

Jeg kan godt lage et lignende til deg om du vil det? Har fortsatt bittelitt måkestein igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hva hadde du i tankene? :)

Jeg kan godt lage et lignende til deg om du vil det? Har fortsatt bittelitt måkestein igjen. :)

To stk med hovedsaklig turkise og grå steiner, en skalle i matchende farge, og kanskje en buddha eller noe i sølv, og så et rosa hjerte på det ene og et grønt på det andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, dette er jo noe helt annet enn det du lager, men jeg skulle så gjerne hatt et armbånd til Heljar med telefonnummeret mitt på. Han er en som er truanes til å komme bort fra meg. Hadde det vært i rosa og slikt alá dette så hadde jeg aldri fått det av ham. Men med små steiner med nummer på mellom de fine? Hadde du fått til noe sånt? Og hvor mye tåler disse armbåndene? Kan en aktiv treåring bruke det uten at det går istykker?

DSC_0200_zps394a3239.jpg

Sorry, dette ble veldig spesifikt og ikke akkurat det du har spesialisert deg på, men tenkte jeg skulle spørre alikevel. :)

edit: De finnes jo der ute, men jeg har aldri funnet noen som er fine...

il_570xN.462674489_132r.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis om atte du ikke har solgt til 14 oktober, kan vi møtes en eller annen gang mellom 14-26 oktober på UiO så jeg kan prøve "småfint 1" eller 2? :) Jeg har ekstremt tynne håndledd så jeg tør ikke si "JEG SKAL HA" før jeg har prøvd, det er så uendelig mange armbånd som bare glir av meg :P Eller om du har noen andre også, som evt er litt ekstra små? :) Kommer til å være på skola fra 09-21 hver dag nesten (hurra :lol: ) så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på om du kan lage på bestilling.

Og bruker du strikk? Jeg har vanvitting tynne håndledd og stort sett alle armebånd er for store når jeg kjøper "forhåndslagde" :P

Jeg bruker strikk, eller jeg kan lage knytelåser som du ser på det siste. Jeg lager nok heller små armbånd enn store, så om du oppgir omkretsen din er det null stress å lage noe som passer. :)

To stk med hovedsaklig turkise og grå steiner, en skalle i matchende farge, og kanskje en buddha eller noe i sølv, og så et rosa hjerte på det ene og et grønt på det andre?

Hm, skal jeg se hva jeg får til. Mulig det ikke blir heeelt som din visjon, men min er nok fin den også. :) Har ikke flere grønne hjerter, men gode erstatninger.

edit: De finnes jo der ute, men jeg har aldri funnet noen som er fine...

Jeg er lei for det, men dette blir litt utenfor interesseområdet mitt, er jeg redd. :(

Hvis om atte du ikke har solgt til 14 oktober, kan vi møtes en eller annen gang mellom 14-26 oktober på UiO så jeg kan prøve "småfint 1" eller 2? :) Jeg har ekstremt tynne håndledd så jeg tør ikke si "JEG SKAL HA" før jeg har prøvd, det er så uendelig mange armbånd som bare glir av meg :P Eller om du har noen andre også, som evt er litt ekstra små? :) Kommer til å være på skola fra 09-21 hver dag nesten (hurra :lol: ) så :)

Selvsagt kan vi det, men om du har lyst på noe som ser litt mer voksent og lekkert ut, så lager jeg gjerne det til deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne ha "Lekker 2", jeg, om det fortsatt er ledig og passer meg. Jeg har ikke... de slankeste håndleddene, da.... Hvor stort er det?

Det er et av dem jeg har laget ganske store. Som du ser, så henger det ganske godt ned på hånda mi. Men akkurat den lysegrønne lavasteinen har jeg ganske mye av, så jeg kan godt lage et til deg med et par ekstra steiner om du vil? Kan du ikke måle rundt håndleddet ditt og håndbaken og sende til meg, så ser jeg om du kan kjøpe dette eller om jeg skal lage et nytt? :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et av dem jeg har laget ganske store. Som du ser, så henger det ganske godt ned på hånda mi. Men akkurat den lysegrønne lavasteinen har jeg ganske mye av, så jeg kan godt lage et til deg med et par ekstra steiner om du vil? Kan du ikke måle rundt håndleddet ditt og håndbaken og sende til meg, så ser jeg om du kan kjøpe dette eller om jeg skal lage et nytt? :)

Yay! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...