Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

@Marie - nå begir jeg meg ut på sånne ting jeg ikke vet noe om, men jeg ble bre "undrende" når jeg leste det du skrev. Når du skriver: "Men hun kan også ligge stille med vri litt på seg eller prate litt, og det kan hun gjøre i en time eller to, også bikker det over i gråt som eskalerer istedet for søvn. Og da skriker hun til hun brekker seg, så ignorering funker ikke." - skjer det også om du bare ligger og holder henne nært, og/eller stryker litt?

Tursko har du i et par år, Marie, og hundekurs deltar jeg ikke på pga nevnte pris :) Jeg synes enda du bør få hjelp fra kompetente fagfolk, du kan da umulig være det eneste mennesket i verden som har kontaktet landets gratise helsetjeneste med en baby som gråter uvanlig mye. De er der for å hjelpe deg. Hvis lille junior er syk kan dere få hjelp, i stedet for at en helt ufaglært dame enten kommer hjem til dere eller snakker med deg over telefonen. Helsevesenet tar ikke 1500 spenn for å prate selvfølgeligheter på skype til deg. Du gjør som dere trenger, ikke misforstå meg, det er bare for å "sette det i perspektiv" om du er veldig sliten, trøtt og desperat. Lykke til!

Ja. Da har hun fått amme så lenge hun vil, og jeg legger henne ned og holder rundt henne. Hodet mot hode, puster med dype åndedrag så hun skal høre at jeg "sover." Eller synger rolig. Går opp og stryker når hun skriker for ille, før jeg prøver å legge ned igjen.

Kanskje vi kan få enda mer hjelp av helsevesenet ja. Takk for lykkeønskning og at du bryr deg. :)

Edit: Vurderer ikke skype men evt hjemmebesøk, bare så det er sagt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Jeg har ikke så masse tid nå. Men @Marie Tuva er kliss lik. Ignorering funker ikke, det blir bare grining. Det er sykt sykt vanskelig med en unge som bare ikke vil sove, hun er så trøtt at hun ser dobbelt, men ikke søren om man skal lukke øynene å slappe av.

@Kangerlussuaq du har rett, beklager, men du begir deg ut på noe du ikke vet noe om. Det er helt hjerteskjærende forferdelig å være så desperat at man har lyst til å hive ungen sin ut vinduet. Man har lyst til å skrike ut "Lukk øya for ****". Man har lyst til å stappe ungen nederst ned i skittentøyskurven og hive alle klærne oppå, storme ut av badet og lukke dør og ytterdør. Beklager sterke bilder, men det er så desperat man blir etter 10 måneder med et barn som ikke vil sove. Når man vet man innerst inne er så glad i det barnet at man kunne gjort alt for det, og så blir man så sint bare fordi stakkaren ikke kan sove. Det er grusomt. Og 1500 er en dråpe i havet i så måte. 1500 er et par store mathandlinger. Det er ingenting. Jeg skjønner deg så utrolig godt Marie.

Jeg tror jeg bare hadde stått opp med henne jeg, gitt henne en neve puffet ris ved spisebordet, ligget på gulvet og fått ut litt energi til hun blir trøtt igjen for så forsøke sove igjen. Det har jeg gjort her, men nå har vi døgnrytme som har gått rett vest og Tuva er våken enda, så vi er kanskje ikke noe modelleksempel.

Jeg tror som Raksha at det er litt gammel vane vond og vende for dere, det tok gode to måneder før vi merket bedring på leggefronten etter tette tårekanaler.

Og hvor kompetent helsestasjonene er… Ikke la meg begynne. Det er svært begrenset hva de kan i mange tilfeller. Og hun har jo allerede fått god hjelp, som Marie sier, Johanne er jo ikke syk, refluxen er under kontroll.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor kompetent helsestasjonene er… Ikke la meg begynne. Det er svært begrenset hva de kan i mange tilfeller. Og hun har jo allerede fått god hjelp, som Marie sier, Johanne er jo ikke syk, refluxen er under kontroll.

Nå tenkte jeg ikke at Marie skulle kontakte en generell helsestasjon, men faktiske leger. Når vi voksne mennesker lider av søvnløshet går vi til legen, lider vi av psykiske problemer går vi til legen - hvis et barn sliter med å sove - hvorfor skal man ikke benytte seg av helsetjenester? Det er ikke bare fysiske problemer eller den gjengse sykdom som gjør at man går til legen.

Holder de ikke mål må man melde til helsetilsynet og bytte lege, det skal ikke være slik at man har inkompetent helsepersonell, og det blir aldri luket bort om ingen sier i fra :/

Bare for å klargjøre hva jeg mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, dere er så snille som prøver å hjelpe. :)

Så jeg føler jeg svarer litt "negativt" og det er ikke meningen. Men ang. det å ikke gjøre noe, bare gi nærhet / ignorere - så går det noen ganger og hun sovner. Men hun kan også ligge stille med vri litt på seg eller prate litt, og det kan hun gjøre i en time eller to, også bikker det over i gråt som eskalerer istedet for søvn. Og da skriker hun til hun brekker seg, så ignorering funker ikke. Jeg føler meg ganske tålmodig, men etter å ha prøvd det meste, og så ligget våken lenge med et håp om at hun sovner også begynner hun med sånn skriking som varer og varer + eskalerer - da går det bare til et visst punkt. Det er helt forferdelig og vi er nok ikke laget for å tåle det tror jeg...

Det er da jeg gir henne til pappen, når jeg virkelig ikke orker mer. Og som sagt da er det av og til det som skal til, men noenganger hjelper ikke det en gang. Jeg vet ikke hva / om noe som kan hjelpe jeg, så derfor jeg tenkte på søvnekspert. Når det gjelder prisen så er det jo mye penger, men et hundekurs koster like mye liksom... eller nye tursko. Å få hjelp med dette hadde vært så inderlig mye verdt sånnsett... Men det går jo også på sannsynligheten for om det kan hjelpe...

Må bare si at vi ignorerte ikke altså. Sånn som L gråt til tider gikk ikke det, ofte var hun helt i ørska, vred seg og ville bort, samtidig som hun ikke ville ligge alene. Men vi bestemte oss for at vi skulle ikke ut av det rommet. Fra 07.30 var det leggetid (bare for å sette en tid liksom) og fra da var vi på rommet og det var mørkt. Hvis hun gråt og var urolig tok vi henne opp, roet henne, og la henne ned. Og gjentok, og gjentok. Men vi var der hele tiden. Når det var ekstra ille kunne vi prøve å få henne til å sove på madrassen der en av oss lå. Men vi holdt forstsatt på rutinen om at nå er det natt, nå skal vi være her, det er mørkt og det skjer ikke noe, men du får den nærhet og tryggheten du trenger.. Jeg aner ikke om det funker for dere, men L gikk fra (fra fødselen) å sove/legge deg greit, til å miste helt evnen til å sovne selv ved alle sovinger, til å sakte men sikkert lære seg å sovne uten for mye hjelp.

Og til slutt; all medfølelse! Det der er ikke morsomt og man blir helt ødelagt, men det blir bedre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenkte jeg ikke at Marie skulle kontakte en generell helsestasjon, men faktiske leger. Når vi voksne mennesker lider av søvnløshet går vi til legen, lider vi av psykiske problemer går vi til legen - hvis et barn sliter med å sove - hvorfor skal man ikke benytte seg av helsetjenester? Det er ikke bare fysiske problemer eller den gjengse sykdom som gjør at man går til legen.

Holder de ikke mål må man melde til helsetilsynet og bytte lege, det skal ikke være slik at man har inkompetent helsepersonell, og det blir aldri luket bort om ingen sier i fra :/

Bare for å klargjøre hva jeg mente.

Har ikke @Marie og mannen vært hos legen med J, da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt.

Jeg er livredd for å dø fra Ask og enda mer redd for å overleve han. .. Jeg visste knapt hva frykt var før jeg fikk barn.

Ask dro til pappaen nå.

Der skal han være til 1 dag jul. Det er helt grusomt. Og det ble ikke bedre av at han absolutt ikke ville. Hylskriking og trøstesløs gråt. Stakkars stakkars gutt * snufs*

Nå sover J og jeg får ikke sove pga at jeg ligger og tenker. Typisk.

Og da kom jeg på dette innlegget. Det forsvant i søvnproblematikken, men får så oppriktig vondt av dere alle 3. For en utrolig vanskelig situasjon! :( Stor trøsteklem! :hug:

@*Marianne* Takk for oppklaring. Det hjelper å høre om andre som har slitt og hva de gjorde / at det blir bedre. Er utrolig imponert over alle tålmodige foreldre rundt om. Det er utrolig hva man klarer for barna sine. :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Yodel, jeg tror barna dine (og hundene) er på forsiden til vg.no :ahappy: Hvis det er de som drar i hver sin ende av en pakke med hjelp av hundene.

Jupp, man henger litt mye på sonen når man kjenner igjen noens barn på bilder. :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når begynte dere med å legge ungene tidlig på kvelden? Her er vi heldige om vi kan legge for natta kl 2, men hun sover noen timer når hun først sover da, så det er levelig, men skulle gjerne flyttet tidspunktet tidligere etterhvert. Har ingen hast, hun er bare 4 mnd og trenger endel mat på kveldstid. Jeg har for lite melk til at det funker å legge seg og ha puppen ute, vi må ha en tre fire flasker i mellom kl 18 og 02-04 somregel. Men håååper jo at hun etterhver skal kunne legges i 7-8tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaran spiser igjen normalt :D Han har idag spist grøtmåltid til frokost, spiste grønnsaksmos+ fruktmåltid, middag+babyyoghurt og grøt igjen til kvelds :D Jeg er så utrolig glad!! Han har fått fire tenner nede og FEM tenner oppe :o så kanskje det var bare tennene som gjorde at det var for ømt å spise noe og bruke tungen?

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når begynte dere med å legge ungene tidlig på kvelden? Her er vi heldige om vi kan legge for natta kl 2, men hun sover noen timer når hun først sover da, så det er levelig, men skulle gjerne flyttet tidspunktet tidligere etterhvert. Har ingen hast, hun er bare 4 mnd og trenger endel mat på kveldstid. Jeg har for lite melk til at det funker å legge seg og ha puppen ute, vi må ha en tre fire flasker i mellom kl 18 og 02-04 somregel. Men håååper jo at hun etterhver skal kunne legges i 7-8tiden.

Vi legger i åtte-ni-tida. Avhenger litt av hvordan det går med sovingen på dagtid. Har ikke rutinene helt inne ennå, selv om vi er på god vei :) Men vi har jo jobba hardt med å holde dem samkjørte hele veien, for i det hele tatt å få noe søvn selv, og da kommer rutinene tidlig. Synes det virker som at jo tidligere vi klarer å få dem i seng, jo lenger kan vi tyne ut morgenene :) Hvis de sover klokka åtte, kan de våkne i tre-fire-tida for mat, så mat igjen klokka sju, for så å sove helt til halv ti :)

Edit: Når jeg skriver at DE våkner for mat, så mener jeg egentlig den ene. Den andre vekker jeg :aww: Viktig å spise og sove samtidig...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi legger i åtte-ni-tida. Avhenger litt av hvordan det går med sovingen på dagtid. Har ikke rutinene helt inne ennå, selv om vi er på god vei :) Men vi har jo jobba hardt med å holde dem samkjørte hele veien, for i det hele tatt å få noe søvn selv, og da kommer rutinene tidlig. Synes det virker som at jo tidligere vi klarer å få dem i seng, jo lenger kan vi tyne ut morgenene :) Hvis de sover klokka åtte, kan de våkne i tre-fire-tida for mat, så mat igjen klokka sju, for så å sove helt til halv ti :)

Edit: Når jeg skriver at DE våkner for mat, så mener jeg egentlig den ene. Den andre vekker jeg :aww: Viktig å spise og sove samtidig...

Og der ble jeg brått litt misunnelig. :lol: Vi legger inn på soverommet hver gang hun sovner etter at hun har fått grøt i 6-7 tiden. Men hun sover maks 30 min før hun skal sprelle, kave, skravle og spise mer, og er gjerne våken et par tre timer i strekk.

Vi har klart å flytte "natta" fra rundt 4 til rundt 2 da, så det blir bedre :D Her spises det minst annenhver time frem til det, og hun er gjerne våken mellom flaskene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der ble jeg brått litt misunnelig. :lol: Vi legger inn på soverommet hver gang hun sovner etter at hun har fått grøt i 6-7 tiden. Men hun sover maks 30 min før hun skal sprelle, kave, skravle og spise mer, og er gjerne våken et par tre timer i strekk.

Vi har klart å flytte "natta" fra rundt 4 til rundt 2 da, så det blir bedre :D Her spises det minst annenhver time frem til det, og hun er gjerne våken mellom flaskene.

Ja, men det er jo en forbedring :) Vi hadde en periode da det var umulig å få dem til å sove før tolv på kvelden, og det var fordi de måtte ha så mye mat. Gikk seg til helt av seg selv.

Edit: De sovner med flaske i munnen da :aww: Har ikke fått dem til å sove uten flaska. Meget mulig vi har malt oss inn i et hjørne der da... Men if it works, it works :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er jo en forbedring :) Vi hadde en periode da det var umulig å få dem til å sove før tolv på kvelden, og det var fordi de måtte ha så mye mat. Gikk seg til helt av seg selv.

Edit: De sovner med flaske i munnen da :aww: Har ikke fått dem til å sove uten flaska. Meget mulig vi har malt oss inn i et hjørne der da... Men if it works, it works :aww:

Er vel ikke noe værre med flaske enn pupp? Tar med flaske inn jeg og om jeg skal prøve å legge henne mens hun er relativt våken, hun sovner aldri med flaska i munn, men neeesten og så bytter man den ut med smokk i en operasjon som minner mest om da indiana jones stjal en diger diamant fra en vektsak. :aww:

Vi har ingen gode rutiner på dagtid heller, så er vel litt for mye å forvente at vi skal få gode nattrutiner før det er noe som minner om rutiner på dagen. Hun sover alt fra totalt 30 min - til 4 timer på dagtid fordelt på alt fra 1 til 8 lurer liksom... Vi får ikke til rutiner med tur i vogn pga vær og temperatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke noe værre med flaske enn pupp? Tar med flaske inn jeg og om jeg skal prøve å legge henne mens hun er relativt våken, hun sovner aldri med flaska i munn, men neeesten og så bytter man den ut med smokk i en operasjon som minner mest om da indiana jones stjal en diger diamant fra en vektsak. :aww:

Vi har ingen gode rutiner på dagtid heller, så er vel litt for mye å forvente at vi skal få gode nattrutiner før det er noe som minner om rutiner på dagen. Hun sover alt fra totalt 30 min - til 4 timer på dagtid fordelt på alt fra 1 til 8 lurer liksom... Vi får ikke til rutiner med tur i vogn pga vær og temperatur.

:lol: Vi gjør vel egentlig det vi og :lol: Men nei, det er vel ikke så farlig det med flaska, de vil jo uansett lære å sovne uten den etterhvert :)

Her fikk jeg inn rutiner når mannen dro på jobb og jeg ble alene med to hunder og to babyer :lol: Da MÅTTE jeg ut med hunder og vogn to ganger om dagen. Men så har jo ikke vinteren kommet hit ennå heller da... Håper den holder seg unna. Passer ikke i år! Dog, når mannen er hjemme sklir det veldig ut :aww: Leggerutinene er vi strikte på da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Vi gjør vel egentlig det vi og :lol: Men nei, det er vel ikke så farlig det med flaska, de vil jo uansett lære å sovne uten den etterhvert :)

Her fikk jeg inn rutiner når mannen dro på jobb og jeg ble alene med to hunder og to babyer :lol: Da MÅTTE jeg ut med hunder og vogn to ganger om dagen. Men så har jo ikke vinteren kommet hit ennå heller da... Håper den holder seg unna. Passer ikke i år! Dog, når mannen er hjemme sklir det veldig ut :aww: Leggerutinene er vi strikte på da.

Vet ikke om noen femtenåringer som er avhengig av tåteflaske for å sove, så ordner seg nok. :aww::lol:

Moralen er - send gubben på pendlerarbeid? :lol: Huff, nei. Sjansen for at dere får 15-20 minus nå er vel relativt liten. Jeg mååå bli flinkere til å gå ut selv om det ikke er strålende sol, og selv om jeg heller vil sove med henne. Det blir fort nok kalde perioder hvor det ligger på 20 minus konstant, og da kan jeg ikke gå ut mer enn nødvendig med henne. Bøkene sier 10 - det går ikke her, barnehagene har 15 minus som kuldegrense her, så tror jeg følger den. Men hun får ikke sove ute i kaldere enn 5 minus siden overgangen skar seg.

Begynte å bli alvorlig gretten på alt og alle (minus Ida og Bonden) i dag, og mumlet i grunnen forbannelser konstant, så da han kom hjem fra 12 (!) timer på jobb så spurte jeg pent om det var greit at jeg gikk en ordentlig tur med hundene. Det var det, så forsvant ut jeg, var ute 45 min med hunder, og da jeg kom inn igjen så sov hun søtt, så da pilte jeg ut og var ute en time til hos kaniner. Dæven det var godt. Være BARE meg i over en time :o

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenkte jeg ikke at Marie skulle kontakte en generell helsestasjon, men faktiske leger. Når vi voksne mennesker lider av søvnløshet går vi til legen, lider vi av psykiske problemer går vi til legen - hvis et barn sliter med å sove - hvorfor skal man ikke benytte seg av helsetjenester? Det er ikke bare fysiske problemer eller den gjengse sykdom som gjør at man går til legen.

Holder de ikke mål må man melde til helsetilsynet og bytte lege, det skal ikke være slik at man har inkompetent helsepersonell, og det blir aldri luket bort om ingen sier i fra :/

Bare for å klargjøre hva jeg mente.

Jeg kjenner jeg nesten blir litt irritert her. Har du bare hevet deg inn i problematikken uten å lese alt Marie har skrevet tidligere? De HAR vært hos leger, de HAR vært hos spesialist. Når en baby gråter så MÅ det ikke være noe fysisk galt som helsevesenet kan fikse, det MÅ kke være sånn at babyen ikke slutter å grine fordi helsevesenet er udugelig og må meldes inn, lege må skiftes, o.l.

Og JA, du begir deg ut på ting du ikke aner noe om. Elzorro har allerede forklart godt hva man føler når babyen er sånn. Og nærhet og kos kan man faktisk bare glemme når de er så hysteriske. Tuva skriker også til hun brekker seg, hoster, blir helt blå i ansiktet og fullstendig, fullstendig desperat, hun blir så forknytt. Jeg skulle så inderlig, inderlig ønske at kos og nærhet funka altså, men nei. Ikke sjans i havet.

@Marie, vi snakka jo sammen på face. Men kan si det her og, jeg synes IKKE at 1500 er mye i det lange løp. Og det er med vår litt kjipe økonomi. Kanskje kan det hende dere får veldig god hjelp, litt nytt håp, mulighet til å bryte mønster og vaner dre har som kanskje er med på å "låse" situasjonen deres. Eller kanskje ikke. Pytt sann, 1500 er ikke noe du griner for i lang tid om du ikke har ;)

En ting til. Hun hadde vel kanskje vondt i magen i begynnelsen. Men kan mye gråting, dårlig søvn, spenninger etc ha ført til vondter her og der? Tenker sånn type muskler, ledd, o.l.?

Vi har forøvrig fått en litt tullebaby selv. Hun vil ikke sove på kvelden lenger. Og det blir senere og senere. I går var den halv to før hun sov. Lurer på om kanskje tenner plager henne, det kommer 3 stk på en gang. Men hun er forsåvidt blid, vil bare for alt i verden ikke sove..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenkte jeg ikke at Marie skulle kontakte en generell helsestasjon, men faktiske leger. Når vi voksne mennesker lider av søvnløshet går vi til legen, lider vi av psykiske problemer går vi til legen - hvis et barn sliter med å sove - hvorfor skal man ikke benytte seg av helsetjenester? Det er ikke bare fysiske problemer eller den gjengse sykdom som gjør at man går til legen.

Holder de ikke mål må man melde til helsetilsynet og bytte lege, det skal ikke være slik at man har inkompetent helsepersonell, og det blir aldri luket bort om ingen sier i fra :/

Bare for å klargjøre hva jeg mente.

Nå sitter det faktiske leger på helsestasjoner også. Og som flere har nevnt før meg, Marie har vært hos leger.

Så godt som alle barn sliter med å sove, mer eller mindre. De produserer ikke melatonin de første månedene og man er heldig om man har døgnrytme over hodet. Etterhvert som de begynner å produsere melatonin begynner de å bli trøtte på kveldstid, men veldig mange babyer sliter med det å sovne inn, eller sove lengre strekker om gangen. Og om man i tillegg har slitt fysisk (kolikk, reflux, låsninger) blir det å ha en baby med dårlig sovehjerte i utgangspunktet til en tilleggsutfordring siden både babyen er vant med å ha det vondt og våkne mye, og foreldrene er veldig, veldig slitne.

Jeg synes vi legger denne ballen her død. Marie spurte om et konkret tiltak, det har hun fått svar på. Personlig synes jeg det blir feil å sette spørsmålstegn ved tiltak de i dine øyne burde ha iverksatt.

@soelvd Eh :), så "godt" å høre at Tuva også er natterangler om dagen. Vi har gått fra å bli trøtte klokken 18.00 (vi kunne stille klokken etter henne..) til å først sovne, så våkne og være våkne til 23-24-01…. Kjempemoro.. Men greit det er jul snart da, så slipper jeg gå glipp av hele julekvelden :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter det faktiske leger på helsestasjoner også. Og som flere har nevnt før meg, Marie har vært hos leger.

Så godt som alle barn sliter med å sove, mer eller mindre. De produserer ikke melatonin de første månedene og man er heldig om man har døgnrytme over hodet. Etterhvert som de begynner å produsere melatonin begynner de å bli trøtte på kveldstid, men veldig mange babyer sliter med det å sovne inn, eller sove lengre strekker om gangen. Og om man i tillegg har slitt fysisk (kolikk, reflux, låsninger) blir det å ha en baby med dårlig sovehjerte i utgangspunktet til en tilleggsutfordring siden både babyen er vant med å ha det vondt og våkne mye, og foreldrene er veldig, veldig slitne.

Jeg synes vi legger denne ballen her død. Marie spurte om et konkret tiltak, det har hun fått svar på. Personlig synes jeg det blir feil å sette spørsmålstegn ved tiltak de i dine øyne burde ha iverksatt.

@soelvd Eh :), så "godt" å høre at Tuva også er natterangler om dagen. Vi har gått fra å bli trøtte klokken 18.00 (vi kunne stille klokken etter henne..) til å først sovne, så våkne og være våkne til 23-24-01…. Kjempemoro.. Men greit det er jul snart da, så slipper jeg gå glipp av hele julekvelden :)

:lol: Det ER litt godt å være flere i elendigheta :lol: Det høres akkurat ut som Tuvatull. Hun legger seg til vanlig tid og våkner igjen klink våken. Men hun sover tilsvarende da, så sover gjerne til 10-11, så da bryr ikke jeg meg selv om svigefamilien får panikk fordi vi ikke har rutinene i orden :lol: I dag reiser vi østover og jeg tror det er noen på østlandet som synes det er HELT ok at Tuva er mer våken på kvelden når alle er hjemme, hehe.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Det ER litt godt å være flere i elendigheta :lol: Det høres akkurat ut som Tuvatull. Hun legger seg til vanlig tid og våkner igjen klink våken. Men hun sover tilsvarende da, så sover gjerne til 10-11, så da bryr ikke jeg meg selv om svigefamilien får panikk fordi vi ikke har rutinene i orden :lol: I dag reiser vi østover og jeg tror det er noen på østlandet som synes det er HELT ok at Tuva er mer våken på kvelden når alle er hjemme, hehe.. ;)

Date en dag? :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...