Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Sitrus er greit, men kan bli litt såre så greit å sikkert passe på at det ikke blir for mye. Sutte litt på en lime båt var veldig stas her. Matsmokk med klementin er også veldig stas. Nøtter er nei pga. Kvelningsfare. Kumelk er vel nei fordi proteinet i melka kan hindre opptak av fett(?) fra andre matvarer. Spinat etc med mye nitritt bør ventes med eller gis veldig lite av. Honning er ikke bra, det kan gi en form for botulisme.

Ellers tror jeg det er mye fritt fram?

Kumelk hindrer opptak av jern, ikke fett..

Og honning inneholder som oftes en bakterie som er svært skummel for små barn..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det var bare for å utdype det med honning, ikke rette deg ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

:)

Din lille snupp er vel litt eldre enn knotten. Drikker hun mye vann enda? Vi tilbyr vann tilhvert måltid, men det er mest gøy å supe det inn for så å lage fontene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der stod jeg opp. Junior sover enda...

Sånn går det når han har en døgnrytme som er 12 timer feil :ermm: Sovnet kl 6 i morges, vi :yawn:

"Alle" sier at det retter seg og blir bedre, og det håper jeg veldig, for det er passe frustrerende med en unge som har fest på natta og sover hele dagen. Jeg vil se dagslys og gå tur med hundene før det er stappmørkt :ike:

Angående mat og smaking så komer vi til å begynne å introdusere smaker til han når hn bikker 4 mnd. Han har allerede fått litt grøtpulver i en flaske med morsmelk hver kveld i snart en måned, og det er stas, sier matvraket :drool: (begynte etter samråd med helsesøster fordi han åt så utrolig mye, over 3 liter med mm og mme i løpet av et døgn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Din lille snupp er vel litt eldre enn knotten. Drikker hun mye vann enda? Vi tilbyr vann tilhvert måltid, men det er mest gøy å supe det inn for så å lage fontene :P[/quote

Hun blir 11 mnd den 16. :)

Og joda, hun drikker bra enda. Men får jo også mye melk :lol: men det blir fort fontene hvis man har publikum eller kaldt vann i flaska :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars ungen min har kjedet seg noe fryktelig i helga med mammaen som har vært dårlig og pappaen har vært borte. Så hun hadde hylt av fryd da hun så barnehagen i dag og vært blid som ei sol og ikke sovet et sekund hele dagen. Blitt helt knust da de prøvde å legge henne. Så hun gikk i grunn ned for telling på bilturen hjem, spist middag, lekt litt og drukket melk før hun måtte gi tapt og sovna som en stein på pappaen. Nå er hun dumpet i senga og jeg regner med at vi er oppe kl 4 i natt og spiser frokost :lol: Hardt å være 1 år og har så fryktelig mye å rekke over. :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det votter som de ikke klarer å ta av selv? Håpløst når vi skal i parken og jeg tar på vottene 20.000 ganger, og de blir bare dratt rett av igjen sekundet etter. Hadde det ikke vært for at han blir så lei seg når lankene blir kalde, hadde jeg jo bare latt det være, men det er altså ikke et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det votter som de ikke klarer å ta av selv? Håpløst når vi skal i parken og jeg tar på vottene 20.000 ganger, og de blir bare dratt rett av igjen sekundet etter. Hadde det ikke vært for at han blir så lei seg når lankene blir kalde, hadde jeg jo bare latt det være, men det er altså ikke et alternativ.

Prøve noen med borrelås på? Vi har regnvotter med fleece fra stormberg. Uten borrelås men de sitter godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har noen fra joha med strikk greie som går ganske langt opp på feste. Har de innenfor dressen. Men det er ullvotter da, vi har jo ikke regn her mer.

Sophia har de siste dagene/ukene slitt med å sove på kvelden. Tre dager p rad jeg vekker henne klokken 6.30, og det løste seg :lol: Hun synes jeg er grusom som vekker henne, og sier hun ikke trenger å dra i barnehagen, hun kan ligge hjemme og sove hun :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inatt sov Mari nesten sju timer i strekk :D og etter mat og bleie sov hun et par timer til. Da vekte jeg henne fordi vi skulle på helsestasjonen.

Var 6-ukers kontroll idag. Alt var bra og vaksinen mot rotavirus slurpet hun i seg i halvsøvne :) Hun veier nå 5250g og er 56cm lang (var 3444g og 47cm ved fødsel).

Dårlig mobilbilde, men see så blid jente <3

post-2287-0-91651900-1417541293_thumb.jp

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inatt sov Mari nesten sju timer i strekk :D og etter mat og bleie sov hun et par timer til. Da vekte jeg henne fordi vi skulle på helsestasjonen.

Var 6-ukers kontroll idag. Alt var bra og vaksinen mot rotavirus slurpet hun i seg i halvsøvne :) Hun veier nå 5250g og er 56cm lang (var 3444g og 47cm ved fødsel).

Dårlig mobilbilde, men see så blid jente <3

Dagens brainfart: "Åh, nå er hun jo snart leveringsklar så de får henne hjem! .....nei, vent..." :lol: :lol:

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens brainfart: "Åh, nå er hun jo snart leveringsklar så de får henne hjem! ....nei, vent..." :lol: :lol:

Man vet man er hundenerd når... :lol::lol:

I dag våknet junior for første gang på flere dager før kl 16. Halv ett var vi oppe, det er jo nesten sensasjonelt :P

(trenger vel ikke nevne at han ikke sovnet før 7 i morges :yawn: )

Kjøpte ipad i helga ene og alene for å overleve nattevåk, så her går det i netflix og dexter i senga mens resten av verden sover :baby:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier man å gi de ansatte i barnehagen julegaver?

Som barnehage ansatt har jeg fått gave av noen foreldre. Selvfølgelig veldig koselig, men det beste syntes jeg hadde vært om man lot være.

Det blir så fryktelig mye gaver her og der, da er det isåfall hyggeligere med en gave til avdelingen som en bok, eller leke eller noe som alle kan ha nytte av, men det er hvis man absolutt må gi noe da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...