Gå til innhold
Hundesonen.no

Finnes det andre steder på nett å selge hunder enn Finn.no?


Mollymor
 Share

Recommended Posts

Jeg har muligens en valp ledig i kullet, og tenker på å annonsere. På Finn.no kanskje... Hvis folk finner meg blant alt grums. :hmm:

Så jeg lurer på, er det andre sider hvor man kan annon sere valper til salgs? :icon_confused:

Gjerne gode sider på FB også hvis det fines. Er medlem av et par, men de har lite medlemmer...

På Boston Terriersidene til de enkelte land og regioner er det lite ønskelig med annonser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raseklubbens hjemmesider. Dyrenett.no Så kan du google gratisannonser, da kommer det opp en og annen side hvor du kan annonsere gratis - hvor gode disse sidene er vet jeg ikke.

Selv synes jeg finn.no er helt ok jeg.
Ja, det er mange useriøse annonser der, men det er enda fler seriøse annonser der. Slik som det er mange useriøse kjøpere er det like mange seriøse kjøpere der. Man må, uansett hvor man velger annonsere hen, være selektiv.

Mitt tips: Lag en knall annonse på finn, legg den inn på dyrenett.no og andre gratissteder, spre annonsen blandt venner på face ol, og vær selektiv. Dette i tillegg til valpesiden til raseklubben da, dersom du er medlem der og/eller ønsker annonsere der. Vet det er mange som ikke ønsker annonsere gjennom raseklubbenes sider av ulike årsaker, uten at dette er noe negativt.

Lykke til med salg :-)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes en skikkelig annonse på finn.no ser mer seriøst ut enn annonser på eks dyrenett.no og div sider. Finn har en enorm kundegruppe og jeg synes ikke man burde synes det er dumt å annonsere der :ahappy: Man skiller seg fort ut fra grumset ved å ha en gjennomarbeida annonse med gode bilder :ahappy:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden, men mener at NKK skal komme med en egen annonsenettside, skulle hete kjøpehund.no eller ett eller annet slik tror jeg. Kun kull som er godkjent av NKK (og raseklubbene?). Tror det blir bra iallefall :) Ikke at det å kunne registreres i NKK trenger å være et kvalitetsstempel, men endel utsiling blir det jo iallefall.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også annonser på dyrenett ser litt.... mindre seriøst ut. :)

Som Lola P sier, så kommer det en slik side fra NKK - Men var ikke det noe i samarbeid med FINN?

Jo kanskje det? Husker ikke hvor jeg har det fra, kanskje noen har skrevet om det på sonen eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg får ånden over meg og er sikker på at jeg skal ha valp snart, går jeg inn på hjemmesiden til ulike oppdrettere for å se om de har kull eller skal ha snart. Jeg ville nok også kontaktet aktuelle oppdrettere på mail eller telefon. Ikke det at jeg har noe imot Finn.no, men slik har jeg nå gjort det til nå. Uten å kjøpe valp av den grunn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv brukt finn, og min erfaring er at det er billig og du når mange (statistikken kan ikke måle seg med raseklubbens ift hvor mange mennesker du nå, og jeg er med i Norges største rasehundklubb. Jeg sendte dem faktisk printscreen av den og sa - her har vi en utfordring). En annen erfaring er at utfyllende gode annonser skiller seg ut, og dersom du krever litt tilbake i svar (jeg har f.eks skrevet "Skriv litt om deg selv og hva du kan tilby valpen" etter å ha utbrodert om hva hunden trenger, burde ovs) så luker du ut mye dritt du ikke trenger å bruke tid på fra innboksen din :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Jeg hørte at Nkk skulle få en egen salgsside. Det blir nok bra, men er jo ikke på plass ennå.. Det får bli neste gang.

Ellers, Finn er jo helt grei, kommer nok til å legge ut en annonser der også, men lurte på om det var andre steder i tillegg. En stor Facebookgruppe som alle vet om unntatt meg, f.eks.. :D

Raseklubben har salgsside, men er egentlig bare litt tekst og ikke oe jeg hadde blitt fristet av. Det som er bra der, er at kun valper med foreldredyr som er testet for diverse får annonseres der. Mine er jo testet for alt som kreves og mer til. Men synes kanskje at "annonsene" er litt for enkle og kjedelige. Ingen bilder f.eks.

Jeg står på oppdrettersiden til klubben, og ser jeg får bittelitt trafikk til hjemmesiden min derfra, men egentlig mye mer fra FB og Hundesonen ;-)

Vi har også valpeformidler i klubben, og jeg skal ikke spekulere så mye i hvorfor, men der har de hatt informasjon om valpekullet mitt en god stud uten at det har kommet så mye som en henvendelse den veien.

Så har vi jo aviser, men der er det jo veldig dyrt å annonsere, og annonsen står i en dag..

På raseklubbsiden på Facebook er det lite ønskelig med reklame for valpekull, det samme gjelder nok de fleste smågrupper for Bosto terrier. Jeg har funnet en svensk side der man kan legge ut annonse for registrerte valper, og en tilsvarende norsk, men de er veldig små grupper.. Hvis man når 400-1000 personer der er man heldig. Og klart man kan være heldig og treffe drømmekjøperne der, så det er jo verdt et forsøk kanskje...

Visste ikke sonen har eget salgsforum, fant ikke noe da jeg lette i går. Link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også valpeformidler i klubben, og jeg skal ikke spekulere så mye i hvorfor, men der har de hatt informasjon om valpekullet mitt en god stud uten at det har kommet så mye som en henvendelse den veien.

Det er nok rett og slett fordi folk heller går via finn eller oppdretteres egne hjemmesider :)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raseklubben har salgsside, men er egentlig bare litt tekst og ikke oe jeg hadde blitt fristet av. Det som er bra der, er at kun valper med foreldredyr som er testet for diverse får annonseres der. Mine er jo testet for alt som kreves og mer til. Men synes kanskje at "annonsene" er litt for enkle og kjedelige. Ingen bilder f.eks.

Skal jeg kjøpe valp er det første jeg gjør alltid å gå inn på raseklubbens salgside, og se hvilke kull som er for øyeblikket. Så går jeg derfra, og googler de forskjellige oppdretterene som har kull for å finne hjemmeside og lese mer. Tror ikke det er helt uvanlig, så tror ikke det spiller så stor rolle om raseklubbens salgside ikke er så fancy. Du skal på en måte ikke selge valpene der, det gjør du på hjemmesiden. Mer som en opplysning om at du har valper. Kan godt finne valper på finn også, men jeg ville vært skeptisk til en oppdretter som averterte på facebook og tusen andre sider. Du vil ikke gi inntrykk av at du er helt desperat etter å selge valpen tenker jeg. Bedre å fremstå som seriøs, og finnne seriøse valpekjøpere (og da kanskje sitte med valpen noen uker lenger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt valp via finn.no (har også besøkt flere titalls oppdretter-sider), og som flere har sagt over her så må man være selektiv. Jeg hadde også mine tvil til kull som ble annonsert på finn, men annonsen var ordentlig med bilder, opplysninger og hva som krevdes av valpekjøperne. Det er når man tar kontakt med selger, at man finner ut om det er seriøst oppdrett eller ikke :) I mitt tilfelle så var dette full klaff, og jeg vet at flere av de som kjøpte valp fra samme kull hadde fått tips fra andre oppdrettere til å ta kontakt med denne selgeren. Og du må ikke glemme å legge ved link til hjemmesiden din, det er da lettere for kjøpere å oppfatte deg som seriøs da :)

Og en ting til; Ordlegg deg riktig og uten skrivefeil - da får du full pott ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stadig på finn.no og ser på annonser jeg, særlig på raser jeg er interessert i men egentlig ikke kjenner miljøet til. Er det valpekull der jeg syns ser interessante ut, så sjekker jeg ut en eventuell hjemmeside og Dogweb, deretter vurderer jeg å sjekke raseklubbens side. Raseklubbens annonser er ikke superinteressant for min del, jeg veit om flere oppdrettere som har oppdrettet kull som ikke nødvendigvis er godkjent av raseklubben, men som allikevel kan være interessant for meg.

Valpene dine er 10-11 dager gamle? Er det normalt at man har solgt alle valper i et kull når de er så unge, siden du mener du ikke får noe ut av annonseringen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stadig på finn.no og ser på annonser jeg, særlig på raser jeg er interessert i men egentlig ikke kjenner miljøet til. Er det valpekull der jeg syns ser interessante ut, så sjekker jeg ut en eventuell hjemmeside og Dogweb, deretter vurderer jeg å sjekke raseklubbens side. Raseklubbens annonser er ikke superinteressant for min del, jeg veit om flere oppdrettere som har oppdrettet kull som ikke nødvendigvis er godkjent av raseklubben, men som allikevel kan være interessant for meg.

Valpene dine er 10-11 dager gamle? Er det normalt at man har solgt alle valper i et kull når de er så unge, siden du mener du ikke får noe ut av annonseringen din?

Jeg er også stadig innom finn.no og kikker :)

Er ikke ute etter hund akkurat nå, men er gøy å kikke rundt og ser jeg raser som virker ok, så googler jeg rundt og finner litt mer ut av den rasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpene dine er 10-11 dager gamle? Er det normalt at man har solgt alle valper i et kull når de er så unge, siden du mener du ikke får noe ut av annonseringen din?

Neida, jeg mener ikke at jeg ikke får noe ut av annonserigen, jeg har ikke annonsert før i dag. Jeg hadde kjøpere til alle valpene, men så var det noen som trakk seg. Og de jeg har sagt nei til, er enten folk jeg ikke ønsker å selge til, eller så har jeg sendt dem videre til andre som har valper, slik at de har kjøpt andre steder. Jeg er ikke så bekymret for å ikke få solgt enda, men synes det er hyggelig å kunne bli litt kjent med valpekjøpere i tiden fremover til de leveres.

Jeg har tatt kontakt med raseklubben og vil ha en annonse som viser til hjemmesiden.

Jeg har også lagt ut valpene på Finn.no

Noe mer tror jeg ikke jeg gjør i første omgang, jeg var inne på de sidene dere har opplyst om, men det er tross alt Finn.no som er best. På blocket.se fant jeg ut man måtte legge inn en svensk region/fylke... Men kunne ellers godt tenkt meg å annonser i Sverige. Der er bl.a helsekrav strengere enn i Norge, men jeg har testet det de krever, så det hadde gått greit mtp det.

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=44385732&editAd=true

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

JEg er på ei side på FB hvor det kom et spørsmål om hvor finenr jeg kull av denne rasen finer dem ikke på finn, Jeg henviste til raseklubben og det virket som at spørrer ikke hadde vært der og kikket i svaret så ja du får mye på finn i positiv og negativ forstann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...