Gjest Skrevet 2. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 2. Oktober 2013 Jeg trenger tips til hvor jeg kan få tak i et skikkelig saueskinn til hunden min til en ikke så altfor stiv pris.Vi er glade i teltturer, og med en korthåret hund uten underull kan det by på problemer om natta nå som kulda kommer, han vil helst inn i soveposen min og vel så det! Han har allerede et i senga si, men dette er et slikt "utvasket" og behandlet et jeg har kjøpt på Kid, jeg vil helst ha et som er så naturlig som mulig med lanolinen i behold så det fortsatt virker selvrensende. Om det lukter sau gjør ingenting, er da oppvokst på gård Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Gråtass Skrevet 2. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 2. Oktober 2013 Vet ikke hva du mener med alt for stiv pris, men vi selger skinn av gammelnorsk spælsau, Dvs at den har lang og litt stri ull. De koster fra kr 1000-1500 avhengig av størrelse. Men et normalt skinn er priset til kr 1200,- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monica123 Skrevet 2. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 2. Oktober 2013 Vet ikke hva du mener med alt for stiv pris, men vi selger skinn av gammelnorsk spælsau, Dvs at den har lang og litt stri ull. De koster fra kr 1000-1500 avhengig av størrelse. Men et normalt skinn er priset til kr 1200,- Når begynner dere og selge det igjen Gråtass? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
puddellover Skrevet 2. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 2. Oktober 2013 Ikeas Ludde-saueskinn. Jeg har hatt mitt gjennom 6-7 år, og måtte vaske det i høst for første gang fordi det begynte å bli litt ekkelt. Vasket det med såpe, gredde og fønte pelsen (kjedeligste jeg har gjort på lenge) og smurte inn skinnet med lano for at det ikke skulle bli stivt og ekkelt. Det er fremdeles kjempefint! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emilie Skrevet 2. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 2. Oktober 2013 De fleste interiørbutikker har saueskinn til en grei pris, rundt 300-500,-. Ellers hadde vi et garveri i nærheten hvor jeg bodde før, hvor vi fikk "dårlige" skinn til rundt hundrelappen. Da var de gjerne ikke kardet eller hadde et og annet hull. Kanskje det er noe slikt i nærheten av deg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Gråtass Skrevet 2. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 2. Oktober 2013 Når begynner dere og selge det igjen Gråtass? Regner med at jeg har skinn fra neste uke av. Husker ikke farger, for det er så lenge siden jeg leverte de. Men kan legge ut bilder, når jeg får dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jauda. Skrevet 2. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 2. Oktober 2013 Soveskinn fra nøstebarn. Fritt for alt, super-alt, ingen over- ingen ved siden. Hilsen trebarnsmoren/katte/hundemoren Du kommer ikke til å angre, og du har det så lenge du gidder. Anbefales også til barn ja Kan vaskes i maskin, trenger ikke gres etterpå, naturlig lanolin i behold, kortlugget- dermed perfekt å pakke. Red: Her er linken ja, velg det største- selv om det er litt dyrere. Saueskinn kan nesten ikke bli store nok 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 3. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 3. Oktober 2013 Takk for mange tips Skinnene fra Ikea og div interiørbutikker som dere nevner, er ikke de utvasket og behandlet slik som det jeg har fra før av? Har fått inntrykket av at de ikke isolerer i nærheten av like godt som "skikkelige" skinn, men for en hund er det kanskje godt nok?Jeg har et "ordentlig" et selv fra skinnfellmakeren på Gol med trykk osv bakpå, dette kosta omkring 800kr. Med en ikke altfor stiv pris tenker jeg maks 500, hadde kanskje håpet det var mulig å få tak i annensorteringer el. fra steder hvor de driver med slikt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 3. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 3. Oktober 2013 Vet ikke hva du mener med alt for stiv pris, men vi selger skinn av gammelnorsk spælsau, Dvs at den har lang og litt stri ull. De koster fra kr 1000-1500 avhengig av størrelse. Men et normalt skinn er priset til kr 1200,- Finner man disse behandlet, til innebruk? Vi har et par skinn fra IKEA, men de er jo veldig behandlet og kun til innebruk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 3. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 3. Oktober 2013 Jeg har kjøpt luddeskinn på Ikea til hundene, fungerer helt fint. Har også kjøpt hos en bonde et lite stykke unna til kr 600, men det var tiltenkt oss tobeinte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Debbie Skrevet 3. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 3. Oktober 2013 Her hos oss selger slakteriet skinn til en grei pris. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 3. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 3. Oktober 2013 På ymse markeder (Rørosmartnan osv) er det ofte salg av saueskinn til rundt 500-700 kr. Vi har ikea-skinn i bilen, og synes det funker greit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renate A Skrevet 3. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 3. Oktober 2013 Ikeas Ludde-saueskinn. Jeg har hatt mitt gjennom 6-7 år, og måtte vaske det i høst for første gang fordi det begynte å bli litt ekkelt. Vasket det med såpe, gredde og fønte pelsen (kjedeligste jeg har gjort på lenge) og smurte inn skinnet med lano for at det ikke skulle bli stivt og ekkelt. Det er fremdeles kjempefint! Ikke lano såpe regner jeg med? Men hva smurte du det inn med, har lyst til å gjøre det neste gang jeg vasker mitt, og er enig med deg, der er KJEDELIG!!! Jeg hadde med ikea saueskinn til Chicka da vi var på telttur og det fungerte veldig bra, på deler av turen så lå hun på teppe under pausene og da ble saueskinnet brukt som sitteunderlag til oss tobeinte, veldig deilig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 3. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 3. Oktober 2013 Jeg tror det finnes lanolin du kan smøre inn med, det selges i de fleste babyutstyrbutikker.Da tror jeg kanskje at vi prøver med lammeskinnet vi har fra før av fra Kid jeg, så får jeg se an om han har det varmt nok eller fortsatt prøver å komme inn i soveposen min Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Gråtass Skrevet 3. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 3. Oktober 2013 Finner man disse behandlet, til innebruk? Vi har et par skinn fra IKEA, men de er jo veldig behandlet og kun til innebruk. De jeg har ligger i sofaen. Dere som finner skinn på markeder til 500-800 kr, hva slags skinn er dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 3. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 3. Oktober 2013 Jeg h ar ludde-skinn til staffen min i bilburet, og det varmer absolutt godt nok for henne. Til teltturer har hun egen sovepose som hun setter stor pris på =) Har du vurdert reinskinn? Det er supervarmt og rimelig pris Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MayB Skrevet 3. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 3. Oktober 2013 Jeg har billigskinn fra Europris til hundene, vasker de med milo på ullvask i maskinen og de er mer enn bra nok syns jeg. I godstolen min har jeg skinn fra gammelnorsk spælsau som jeg har betalt 800 kroner for. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 3. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 3. Oktober 2013 Jeg h ar ludde-skinn til staffen min i bilburet, og det varmer absolutt godt nok for henne. Til teltturer har hun egen sovepose som hun setter stor pris på =) Har du vurdert reinskinn? Det er supervarmt og rimelig pris Har tenkt litt på reinskinn også ja, men har alltid tenkt at de er veldig dyre? Tydeligvis ikke Ellers har vi Jervenhiet til han også (uten innerposen), men synes ikke bunnen isolerer noe særlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts