Gå til innhold
Hundesonen.no

Innføring i Hundefag ved HiNT


C.J
 Share

Recommended Posts

Jeg har fått studieplass ved Høgskolen i Nord-Trøndelag, på deltidsstudiet "Innføring i Hundefag", men er litt usikker på om jeg skal takke ja...

Studiet går over fire helger med avsluttende eksamen den siste helgen. Vi vil få en innføring i både genetikk, rasehistorie, ernæring, adferd, helse m.m. og jeg tror det vil være svært lærerikt for meg. Ikke minst er det selvsagt en god ting med faglig dokumentasjon på kompetansen ettersom jeg jo har et ønske om å jobbe med hund på en eller annen arena.

MEN - studiet åpner ikke direkte for spesielle yrker, jeg tror ikke det er arbeidsplasser som stiller krav til arbeidstaker om bestått studie liksom. Det er mer det at man kanskje stiller sterkere med dette studiet i bunn.

Jeg har ennå ikke bestemt meg for hva jeg vil jobbe med i fremtiden og da lurer jeg på om det er bortkastede penger å ta dette studiet... Jeg mener; jeg har sinnssykt lyst til det, men mest av personlig interesse og på bakgrunn av hobbyen min som kort fortalt er HUND :) Altså vil jeg egentlig bare tilegne meg mer kunnskap om hund for min egen, og mine hunders, del.

Min mor f.eks (som selvsagt bare vil det beste for meg og bla bla bla), mener det er tull å bruke penger på et studie som ikke gir noen helt åpenbare fordeler i jobbsammenheng.

Studiet i seg selv er ikke så dyrt, men reise, kost og losji x4 vil jo gi et passelig tillegg i prisen. Jeg tror også at jeg kun har krav på lån, ikke stipend.

Hva ville dere vektlagt? Hvordan tenker dere når dere vurderer kurs/studium o.l.? Har noen av dere soniser kanskje tatt dette studiet og kan dele noen erfaringer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googla litt og ser at det koster 16 000 kr i kursavgift + semesteravgift og reise og opphold. Da tror jeg st jeg personlig hadde brukt 16 000 kr på andre helgekurs og hundekurs :) Hvis ikke dette studiet gir en helt unik kompetanse og anbefales sterkt av de som har gått det tidligere?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du pengene til overs bruker du de på dette, har du mer lyst å dra på ferie, kjøpe en hund til, spare til hus i framtiden eller andre ting så gjør du det. Du får ikke noe jobb av dette, det blir en ren "tar det av interesse"-greie for din del. Kun a matter of priorities :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle egentlig ta det, men eksamensdatoen krasjer med en annen eksamen, så jeg håper de har det til neste år også, for jeg vil virkelig ta det, og jeg tror det er verd hver krone :)

Hvis eksamen er slik den var da jeg tok faget, så er det hjemmeeksamen. Men den andre eksamen kan jo ta litt tid den også...

Da jeg tok faget så var det samlinger på et kurssted på Snåsa, der det var overnatting og felles måltider. Kjempesosialt, trivelige folk, og masse om hund! Jeg har overhode ikke bruk for dette faget i min jobbsammenheng, men jeg hadde muligheten da, og derfor tok jeg det - for egen interesse. Jeg angret ikke et sekund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis eksamen er slik den var da jeg tok faget, så er det hjemmeeksamen. Men den andre eksamen kan jo ta litt tid den også...

Da jeg tok faget så var det samlinger på et kurssted på Snåsa, der det var overnatting og felles måltider. Kjempesosialt, trivelige folk, og masse om hund! Jeg har overhode ikke bruk for dette faget i min jobbsammenheng, men jeg hadde muligheten da, og derfor tok jeg det - for egen interesse. Jeg angret ikke et sekund!

Jepp, hjemmeeksamen, men jeg tror ikke hjernen min greier to eksamener på samme helg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode innspill :) Det har med prioriteringer å gjøre helt klart. Og selvsagt er det bare jeg som kan ta dette valget... Men dere har fått meg til å tenke enda litt grundigere gjennom det, og Kangerlussuaq fikk meg til å tenke på den ønskede Mexicoturen jeg drømmer om... Den må utsettes et helt år hvis jeg ender opp på skolebenken igjen. Argh! Skal ikke klage på at jeg er velsignet et valg til å gjøre hva f*** jeg vil her i livet, men noen ganger er det vanskelig å prioritere! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...