Gå til innhold
Hundesonen.no

Møt Chili!


Recommended Posts

Chili er kullbroren til mitt eget knertmonster, og han ønsker seg et nytt hjem!

1305407_10153202404025371_1271780326_n_z

Her er vitale data:

Navn: Najanin's Deki Ninjin ("snerten gulerot")

Født: 24.09.2010 (fyller straks 3 år)

Regnr: NO58585/10

HD: A

Kastrert pga kryptorchisme

Stamtavle på Shibainfo

Mor er norsk utstillingschampion og far godkjent ettersøkshund.

Som valp:

DSC_1339_zpsae940e1b.jpg

6 mnd gammel kjekkas:

DSC_3397_zps81f2c544.jpg

Flink triksegutt (og her ser dere også at han er av den litt større typen, uten å bli tung):240163_10150564681540371_3759572_o_zps00

Her forteller Tim om gutten deres:

Vi har etter lang vurdering kommet frem til at vi vil omplassere vår Chili. Vi fikk en sønn for ett år siden, og samlet sett har det desverre blitt for mye for oss å håndtere. Chili går fint sammen med litt eldre barn, men blir litt stressa uten å bli aggressiv av smårollinger som er voldsomme og uforutsigbare. Han lærer fort, er full av energi og en super turkamerat. Han er rolig inne, svært selvstendig og flink til å være alene, og kommer godt overens med de fleste hunder når han har blitt kjent med dem.

Chili ble kastrert ca ett år gammel da han hadde en testikkel i buken. Vi tror Chili kan passe sammen med en aktiv familie eller person, som kanskje har erfaring med selvstendige raser fra før, og har lyst til å investere mye av tiden sin i hund.

For mer informasjon kontakt:

Tim Knutsen

1430 Ås

Tlf: 40044827

E-post: timknutsen@gmail.com

:wave:

Edit: La til detaljer om omgang med barn og andre hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bra jeg ikke så denne for jeg har ingen planer om hund riktig enda.

Æsj, hvooorfor trodde jeg det var en god ide å bo ett sted jeg ikke får ha hund? Lukke øyner.

Tenk å ha med seg Chili ved leirbålet, da? :heart: Nå har jeg ikke møtt han på en stund, men av de fire valpene i kullet var det han og Imouto som var like, mens de to andre ligna på hverandre. Han er som en større variant av henne, men deilig fleecepels, lystig humør og stor begeistring for ting, og en frisk og atetisk kropp som aldri sier nei til å være med på ting med deg. Mer lojal og kjærlig hund enn søstra skal du i alle fall leite lenge etter, og jeg skulle ønske jeg kunne hatt han sjøl. Men det er grenser for hvor mange store kastrater jeg kan ha i hus. :wub:

Her leker han med Aiko og Imouto hjemme på Ås (han er den som bøller mest med Aiko):

Her ser dere et album hvor de leker på tur, 16 uker gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, en sånn kamerat ønsker nok Leo seg! Han prøvde å leke og hilse på alle shibaene han så i Drammen i helgen, sutret gjorde han å når han ikke fikk hilse... Meeeeen matmor og matfar har ikke mulighet til å ha en hund til med det første... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer for at han havner hos Anette og Ask ;)

Nja. Selv om det er stor forskjell på en 1 åring og en 3 åring så har jo jeg også småbarn. A er "oppdratt" av en gammel jrt da, så han er ikke veldig voldsom med hunder :lol:

Og så har jeg tinget en kanskje-tispe som muligens kanskje blir født om et års tid. Kanskje. ..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ei dame i tankene da Tim tok kontakt, men tenkte at dette måtte hun finne ut av og føle på sjøl. Nå ser det ut til at hun har kommet fram til samme tanke, og har tatt kontakt med Tim. :heart:

Jeg hadde uansett aldri tenkt at Chili ville ende som sonen-hund, men at vi samla sitter på et veldig stort nettverk av hundeinteresserte mennesker. Spre derfor gjerne lenka til annonsen på FB og andre steder, så vi kan sikre at han får det perfekte hjemmet om ikke det klaffer med nevnte dame. :) (Om dere deler på FB er det supert om dere kan trykke på en pil framover på bildet til venstre når dere lenker opp, sånn at ikke forum-ikonet dukker opp, men bildet av Chili). Takk! :flowers:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...