Gå til innhold
Hundesonen.no

Er hunden din blyg? Vaner angående bæsj


Gjest
 Share

Bæsjevaner  

21 stemmer

  1. 1.

    • Den må inn under ei busk/høyt gress/bortgjemt i et hjørne
      10
    • Den setter seg rett som det er midt på fortauet
      0
    • Den har ingen sære preferanser
      11
  2. 2.

    • Nei, den må vekk fra sitt territorium
      5
    • Den driter bokstavelig talt i hvor den er! (mao bæsjer den både hjemme og borte)
      15


Recommended Posts

En høyst uhøytidelig avstemning, i nattestimene.

Klarer bikkja di drite på åpen gate, eller må den gjemme seg litt bort under ett tre?
Og har den klare preferanser på hvor i verden den er når den gjør fra seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Får ikkje heilt alternativa til å stemme. Han kan fint bæsje i ope landskap, men det bør helst vere langt vekke frå stiar og vegar. Om vinteren kan eg godt sleppe han frå fortauet. Då forsvinn han laaaaaaaaaaaaaangt inn i skauen, er vekke i eit minutt eller to, så kjem han stormande attende :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: :lol:

Øhm. Ja, altså... Vi må gå minst 600 meter frå huset for at det skal vere aktuelt å gjere denslags. Med mindre det regner eller er skikkelig kaldt, då er grensa på 6 meter, omtrent. Det same gjeld på telttur og liknande, heime er der ho fikk fangkos sist.

Ho er ganske kresen på underlaget også, det skal helst vere (relativt) nyklipt gras, eller (relativt) hardtrampa snø. Faktisk hender det at ho ikkje rekk å finne ein egna plass før det er heilt krise, og ho verkeleg ikkje klarer å halde seg. Då sett ho seg rett ned der ho er, med panikk ut av auga og skjelving i frambeina. Det skjer som regel midt i fotgjengarfeltet klokka fire ein fredag ettermiddag, eller på toppen av tromsøbrua, idet tre syklistar prøver å køyre forbi oss i breidda... sånn omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:icon_redface:

Hihi, jeg så for meg alle mulige scenarier, men kom til slutt frem til at enten er jeg synsk, eller så hadde den første tråden blitt sletta og Kanger laga en ny, på samme tidspunkt ett døgn etter :P At det kunne være sonen som var forkjøla ramla meg ikke inn :lol: Men så var jeg ganske så forkjøla og febersjuk sjøl da jeg leste dette da, så jeg føler jeg er unnskyldt :aww:

For å gjenta; ingen av mine bryr seg om at det er på egen tomt. Sita foretrekker å gjøre fra seg på gress (eller av asfalt iallefall), men det er ikke et must.

Uva er et kapittel for seg selv. Regner det ute, så må man virkelig følge med at hun faktisk tisser, ellers kan hun finne på å fake for at vi skal gå inn igjen. Hun bæsjer over et stort område, og kan gjerne springe og drite samtidig. Og hun markerer, gjerne med bajs hvis det er tomt for tiss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie er veldig glad i å bæsje oppetter ting, som å klatre baklengs opp en stein, eller hvis hun har vært dårlig i magen og bæsjet inne, klatre oppover kommoder og hyller, slik at hun står på hender. Altså, jeg har funnet bæsj i helt rare høyder når jeg har kommet hjem, og jeg forstår ikke hvordan hun har fått rumpen sin opp dit :lol:

Men sånn ellers kan hun egentlig bæsje hvor som helst. Midt på gaten, i hagen, langt inni skauen. Ikke noe system. Valpen bæsjer ogå der den føler for det. Midt i veien, eller inne kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...