Monab88 Skrevet 30. August 2013 Rapporter Share Skrevet 30. August 2013 Når jeg bestemte meg for å la Oliver slippe fikk jeg tilbud fra oppdretteren min om at jeg kunne få den beste valpen (eksteriørmessig) fra kullet hun hadde akkurat da. Valget endte til slutt på "sølv" tispe, ei herlig, kraftig og typete jente Navnet har vært klart i mange mange år, 7 for å være nøyaktig! Det ble Nora og stamtavlenavnet ble Nellyvill's Like No Other. Hun er født 9 mai og var 16 uker i går, og er virkelig en superherlig valp! Sist jeg hadde valp tenkte jeg "aldri mer!", mens nå er jeg lei meg fordi hun har begynt å miste tenner og fått voksenpels på halen, hun kan da ikke begynne å bli voksen allerede Hun har 7 søsken, en flyttet til Slovakia, en til Italia og resten er i Norge. Mamman deres er Nellyvill's I'm Hot You're Not "Litja" Hun er stilt kun 4 ganger med 3 ck, 1 cert og 1 res.cert som resultat. Ei veldig trygg og glad tispe Pappan er Nuch Nellyvill's Entertain You "Nero". En liten men vanvittig vakker og snill fyr Gammelt bilde, men var eneste jeg fant i farta. Så til det viktigste, BILDESPAM av Nora 5 uker: 8 uker: 10 uker: 13 uker: Diverse aldre: Går under navnet pøbelNora innimellom... I morgen er det tid for første valpeshowet. Veldig spent på hvordan det går.. Hun står som en gud, men det hjelper liksom ikke når eneste gangarten hun kan er kenguruhopp Gleder meg til mange år med denne herlige jenta 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 30. August 2013 Rapporter Share Skrevet 30. August 2013 Herreguuuuud. Finnes det noe søtere enn berner-valper?!? Hun er nydelig!! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 30. August 2013 Rapporter Share Skrevet 30. August 2013 Gratulerer! Hun er nydelig 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHC Skrevet 30. August 2013 Rapporter Share Skrevet 30. August 2013 Ååååååhhh! Godt jeg skal kose med min valp i morgen, ellers måtte du passet ekstra godt på henne i tilfelle noen ville stjele henne 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 30. August 2013 Rapporter Share Skrevet 30. August 2013 Gleder meg til å møte hun 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shira Skrevet 30. August 2013 Rapporter Share Skrevet 30. August 2013 kjempe søt 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 30. August 2013 Rapporter Share Skrevet 30. August 2013 Hun ser bare aldeles lekker ut . Kjempesøt også, selvsagt . Lykke til på valpeshow! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toril Skrevet 30. August 2013 Rapporter Share Skrevet 30. August 2013 Lille skjønne Nora :wub: ,minst like god inni som utenpå hun . 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 30. August 2013 Rapporter Share Skrevet 30. August 2013 Enda en Nora! Gratulerer 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Irenen Skrevet 30. August 2013 Rapporter Share Skrevet 30. August 2013 Åh, tenk å være så søt! Nora er et fint navn ja (og å være pøbel ligger nok i navnet ) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 30. August 2013 Rapporter Share Skrevet 30. August 2013 Så søøt! Ordentlig bamsevalp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Argyr Skrevet 30. August 2013 Rapporter Share Skrevet 30. August 2013 Nydelig! Altså.. Hvordan kan man bli valpesyk når man sitter med en fem mnd gammel slamp selv? 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 31. August 2013 Rapporter Share Skrevet 31. August 2013 Hun var rå søt Jeg tror hun har en spennende fremtid i ringen også! Lykke til på valpeshow! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monab88 Skrevet 31. August 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31. August 2013 Hihi, hun ER vannvittig søt Tusen takk Hun ble BIR på valpeshowet i dag, i meget sterk konkurranse med seg selv! De hadde ingen gruppefinaler, kun er veldig stor BIS, og der ble vi ikke plassert. Men hun er ikke fylt 4 måneder en gang og oppførte seg kjempefint, så jeg er veldig veldig fornøyd. Rett før vi skulle inn i bis'en så oppdaget jeg at hun hadde skadet ene poten sin. Aner ikke når og hvordan det har skjedd, men det ser ikke godt ut Hun halter ikke i det hele tatt da, så forhåpentligvis ser det verre ut enn det er Satser på det ordner seg med litt aloe vera spray,fuciderm salve og bandasje på tur! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toril Skrevet 31. August 2013 Rapporter Share Skrevet 31. August 2013 Hun er helt nydelig ,gratulerer så mye med flott debut! Satser på at poten blir fort fin igjen!!!! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monab88 Skrevet 1. September 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 1. September 2013 Andre valpeshowet i dag, og denne gangen gikk hun helt til topps og ble Best In Show valp!! Utrolig moro, og hun er så veldig flink Kritikken: "Meget vakkert hode med godt utrykk. God hals og reisning. Godt forbryst. Meget god benstamme. Meget god over og underlinje. Velansatt hale. Godt vinklet bak. Meget god pels med symetriske pene tegninger. Beveger seg meget godt sett fra alle sider. Trivelig temperament. Velvist." 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 1. September 2013 Rapporter Share Skrevet 1. September 2013 Så gøy Gratulerer! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 1. September 2013 Rapporter Share Skrevet 1. September 2013 Grattis :-D 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toril Skrevet 1. September 2013 Rapporter Share Skrevet 1. September 2013 Fine lille Nora ,gratulerer så mye! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mardina Skrevet 1. September 2013 Rapporter Share Skrevet 1. September 2013 Åhhh, farlig søt liten bamse God bedring med poten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monab88 Skrevet 30. Mai 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30. Mai 2014 Oiii, denne tråden har blitt skikkelig neglisjert! Nora er fremdeles lille prinsessa mi, så utrolig snill og god (Sånn bortsett fra når du biter hull i ørene på Bella og bestevennen Mario, hun kan være en skikkelig bølle!) Hun er fremdeles like vakker og gjør det over all forventning på utstilling. Hun er så langt stilt 10 ganger som junior og har så langt fått 9 ck, 3 cert og 2 res.cert. Hun er blitt plassert i beste tispeklasse 6 ganger, 2 av de gangene på NKK utstilling. 2 ganger har hun stått som beste tispe! Og hun er bare 12 måneder gammel Foreløpig ligger hun på andreplass på mestvinnendelista for tispene Desverre gikk det ikke like bra med røntgenresultatene Jeg har lenge visst at hun har noe på albuene, hun haltet litt i desember og i nesten hele januar, så jeg ble ikke overrasket når jeg så røntgenbildene. Men likevel var det litt kjipt å få en E. Heldigvis ser hun ikke ut til å være plaget enn så lenge. På hoftene ble det en C uten forkalkninger. Så langt er bare en søsken røntget, med A som resultat, håper det fortsetter sånn for resten også Noen bilder av vakre snuppa mi: 7 måneder: 9,5 måneder, cert og bim på sin tredje utstilling: 10 måneder, 2btk med cert 11 mnd og helt ute av pels: 12 måneder: 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 30. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 30. Mai 2014 Nydelig jente det der. Fryktelig trist med albuene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 30. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 30. Mai 2014 Så flott hun er! Hadde ikke fått med meg at du hadde fått en til berner. Har du nyere bilde av henne forfra? Hun hadde veldig fine tegninger. Synd med albuene, men håper at hun ikke får noe særlig mer plager med dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 30. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 30. Mai 2014 Så utrolig synd med albuene til den nydelige jenten Men er det forkalkninger og ferdig forkalket nå ettersom hun ikke har noen symtomer eller halter lengre? Har aldri hatt en hund med AD så jeg ble litt nysgjerrig på hvordan det var smertemessig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snoffe Skrevet 30. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 30. Mai 2014 Så pen Håper hun ikke vil få problemer med albuene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts