Gå til innhold
Hundesonen.no

Arielle´s Hundeutstyr

Recommended Posts

• Svar 125
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja dette er da min lille hobby som sakte men sikkert vokst til å bli en ganske så stor side. Jeg åpner opp nettbutikk om en stund(jobber med saken men ting tar tid). Mitt mål er å levere hundeutstyr a

Da har SoggyDoggy matten blitt testet ordentlig ut. Fra å ha hele huset fult av grå potesmerker til å ikke ha NOEN er helt vidunderlig! Er kjempe fornøyd med mattene! De er bedre enn det jeg hadde håp

Da kan jeg si at jeg er forhandler av Non-stop produkter! Hyggelig telefonsamtale med dem i dag og nå venter jeg bare på at de skal sende over prislister og diverse info jeg trenger for å bestille var

Posted Images

Fant ikke størrelsesguide på sporselen (vil heller ha det som en gåsele, går det?). Han veier ca. 40 kg, og er 81 cm når jeg måler rundt der jeg regner med selen skal festes og ca. 53 cm rundt (ikke heeelt nøyaktig målt ...) rundt halsen halsen - tips til størrelse? Vil gjerne ha, altså. :)

Tipper du må ha 8 eller 9 i non stop sin sporsele ;) Min dalmishannhund bruker str 8, hvis jeg skal bestille sporselen senere så blir det i str 9 tror jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du må ha 8 eller 9 i non stop sin sporsele ;) Min dalmishannhund bruker str 8, hvis jeg skal bestille sporselen senere så blir det i str 9 tror jeg :D

Nå går de bare opp til 8 men den skal være 57cm i halsåpningen. De er på vei og jeg gleder meg masse til å se alle produktene, pakke inn og sende avgårde! :D

Men nå ble jeg litt usikker med det kobbelet med refleks? Nå er det bare kjørestrikken som ligger i nettbutikken og jeg finner faktisk ingen informasjon om det er strikk i det kobbelet så det venter jeg også spent på å se om det er.

Er litt sånn :frantics: akkurat nå for produktene forsvinner foooort og jeg ringer og ringer til alle leverandørene for å få inn mer men fyyy så mye de er utsolgt for over alt. Det dukkeri hvert fall opp en god del mer shampo, balsam og pleieprodukter nå i begynnelsen av neste uke. Matskåler, vannskåler, mer leker, senger, flere tepper, apportbukker og treningsutstyr er planen å få inn nå snart! :) Det er en restordre hos non-stop og de kommer ikke før i slutten av september :)

Det kommer også ut dekken til en knallgod pis i nettbutikken nå snart... Kun 199kr. Er det noen som har bestilt med ønsker mer varer så ta kontakt så ordner vi at det blir sendt i samme bestilling så dere slipper dobbel frakt :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva slags billig dekken får du inn? :)

De er inne på lager faktisk. Rød og blå med noe ull/fleec inni og en mer solid vind og vannavisende stoff på utsiden :) De skal bare uuuutt og er kjøpt inn som restparti og derfor går de bare ut så billig som jeg klarer. De er litt stive i starten pga. ytterstoffet men går seg fort til og er behangelig. :) Mine er i hvert fall fornøyd med de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mulighet til å ta inn bobledress/varmedreds til store hunder? :-) Hurtta o.l?

Jobber med saken! :) Skal ta en tur inn og se på varene til en leverandør i neste uke håper jeg. Har også flere gode dekken fra andre leverandører så det er vell på tide å ta inn mer sånn nå til høst/vinteren :) Hurrta skal jeg prøve meg på igjen men hvis det er som jeg tror og at det kun er et firma som tar det inn til norge så kan det bli litt vanskelig men akkurat den leverandøren for de vil helst ikke selge til butikker som kun har nettbutikk :)

Nå ligger det i hvert fall ute 2 typer dekken på tilbud! Den ene typen til 199kr har jeg mange av men de til 249 er det vært få av igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Arielle og Shlush - skal stikke innom en butikk som har sporselen når jeg kan og prøve en på ham. Ikke lett med disse størrelsene. :) Så bestiller jeg om jeg finner en som sitter greit på ham.

Sporselene er nå prøvt på mine hunder og de var kjempe greie synes jeg. :) Nr 8 ble for stor til min hannhund faktisk så det burde være en størrelse her som passer din også :) Fant ut at så lenge jeg forholdt meg til målene(målte hundene og brukte måleskjemaet for å plukke størrelse for å se om det "virket" og det gjor det på begge to) så fant jeg fort rette størrelsen til de begge :)

Nå ligger det inne mye flere produkter i nettbutikken og mer er på vei. Kommer mer Bio-groom om påfyll av leker i morgen. Kommer også påfyll av baggen og veske til softbeltene.

Nå er det ikke lenge før det er helg og alt blir pakket inn i hengere for å dra til NKK Orre å rigge opp. Skal du sikre deg noe av de gode tilbudene så vær raskt ute for jeg tørr ikke å si om det er noe igjen av enkelte produkter når helgen er over. :)

Jeg må endre katogoriene litt for det ble litt mange nå men ser dere under Diverse så kommer det opp mye hundegodt til supre priser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått inn de fantastiske isbjørnteppene i nettbutikken!

Fyllt med antimiddbehandlet ull. Yttertrekk i 100% bomull.

Pga antimiddbehandlet ull, kan teppet benyttes av middallergiske hunder og katter.

Ull er svalt om sommeren og varmt om vinteren. Egnet til alle pelstyper. Trekker bort fukt fra våt hund. Godt egnet i valpekassen.

Vaskes i maskin på ullprogram. Benytt vaskemiddel beregnet for ull, f.eks Milo. NB: IKKE TØRKETROMMEL - drypptørkes.

www.arivo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris? :) (venter utålmodig på pakken jeg allerede har bestilt :innocent: Treg post!)

Skal sjekke det ut i morgen :) Men trooor den havner på 350kr. Pakken er på vei og ja posten er treeeege! Jobber med ny sendeløsning med annen leverandør så gjerne det går fortere snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris? :) (venter utålmodig på pakken jeg allerede har bestilt :innocent: Treg post!)

Det ble 350kr for den ja :)

Har fått inn noen gappay baller med tau. Både de harde og de som er store og hule i midten som gjør de bedre for hunden og bite over. Får tak i alt fra gappay nå også så hvis noen ønsker noe så kan dere sende meg en melding. Gappay ballene ligger ikke ute i nettbutikken enda men send en melding hvis du ønsker noe. :) Apportbukker har jeg også fått inn men de også ligger ikke ute enda. Tar tiiiid å få legge alt inn og desverre klarer jeg ikke alt på en gang :)

Nå har vi fått inn soggy doggy dørmattene, håndklærne og mattene til å ha under mat og vannskålene. Eller de ligger i nettbutikken og er her om 1-3 dager. De ligger under diverse.

litt info om disse: Detaljer:

• Suger vann og skitt som en svamp

• Svært holdbar og fløyelsmyk

• Antiskli bakside

• Maskinvaskbar - tørkes i tørketrommel

Behandling: Vaskes separat, ingen blekemidler, tørketrommel på lav varme. Ingen tøymykner.

Materiale: Microfiber chenille 80% polyester/20% polyamide

DETTE ER ORIGINALEN - ALT ANNET ER KOPIER!

Superabsorberende, holdbar, microfiber chenille!

Hver av "tuppene" i Soggy Doggy Dørmatte® og Soggy Doggy Super Shammy® er laget av millioner av strukturerte, ultrafine tråder, vevd sammen slik at arealet av disse produktene er mye større enn det øyet ser! Det ekspansive arealet er hemmeligheten til at mikrofiber chenillen er enormt absorberende og har super-rask tørking!

Mikrofiber chenille-blandingen gjør at Soggy Doggy Dørmatter® og Super Shammys suger opp vann og smuss som en svamp! Dørmatter absorberer 5x mer vann enn vanlige dørmatter og Super Shammy kan holde opp til 7x sin vekt med vann! Materialet er usedvanlig hardt ”arbeidende” og går rett i vaskemaskin og tørketrommel! Men chenillen gjør det også fløyelsaktig mykt og lun for ømfintlige poter og mager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10% rabatt på baggen belter ut denne måneden eller så langt lageret rekker. Nesten tom for soggy doggy nå men mer er på vei om er forventet å være her på mandag som kommer. Tom for håndkle, et par dørmatter og sølematter til skåler igjen. Håndklærne ligger i nettbutikken med en OBS varsel om at det er tomt men de sendes så fort varene er her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste dag med tilbud på baggen sine magebelter :) Tilbudet på resten begynner også å nærme seg slutte. Flere av non-stop selene er bestilt inn og det samme med kløven :) Noe dere savner eller ønsker at jeg skal ta inn? :)

Noen apporter er lagt til i nettbutikken og flere kommer. Er også lagt inn noen gappay baller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er non-stop selene på vei ut i nettbutikken igjen. Alle størrelsene er bekreftet på vei i posten til meg. Magebelte og kjørestrikken til non-stop er også på vei. Potesalven kommer og reflekskobbelet. Kløven kommer i alle størrelser også. Alle ligger inne med et OBS varsel om at varene ikke er på lager men er ventet inn i slutten av neste uke. Det er bare til å bestille men det blir ikke sendt før de kommer inn. Sendes samme dag som de har kommet inn.

Prisen går litt opp ut i neste uke en gang men vi skal fortsatt holde oss under de fleste andre i hvert fall :)

Minner også om de fantastisk gode naturs menu godbitene til 250kr for 1 eske med 12 pakker i :)

www.arivo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Non-stop seler, kløv i alle størrelser, potesalve og kjørestrikker er på lager igjen :) Til veldig gode priser! Prisene går snart litt opp så vil du ha noen av disse fantastiske produktene til denne prisen så vær rask :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enda non- stop produkter på tilbud

halvstrup: 159kr

safe halsbånd 159kr

refleksline: 99kr

kjørestrikk: 199kr

amundsenskløven: 1399kr

free-motion selen: 499kr

sporsele: 249kr

Trekking beltet: 459kr

Comfortbeltet: 429

Har også fått inn en god del agilityutstyr som er på tilbud til lageret er tomt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Vi har fått til agilityutstyr på tilbud, buser vinterdekken som også er på tilbud pga. fargen går ut.

Soggy doggy produktene selger som aldri før og tilbakemeldingene er helt fantastiske. Så nå advarer jeg folk om at de burde handle hvis de skal ha varer til jul for snart er det helt tomt hos leverandøren her i landet og noen farger er det faktisk tomt for. Ny leveranse til norge kommer ikke før 10desmeber og da skal vi ha en del flaks eller så skal alt gå på skinner for at varene skal klare å komme til meg for så å komme til kundene før jul.

Vi har også inne non-stop produktene og trooor nå at vi er en under de fleste i pris. :) Kløven er enda på tilbud ut denne mnd eller til lageret er tomt for kløv igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Var 50/50 som ikke fungerte så godt. Har nå gått over til kun tørrfor, ser ut som magen har stabilisert seg nå. Gir vom i blant. Fortsatt en del avføring, men det er vel naturlig med mer avføring av tørrfor enn vom?   Takk for innspill uansett!:)
    • Eddie har lagt inn søknad om å få de nusselige spanielørene erstattet med pønkråkk hanekam. I en alder av bare 6,5 mnd setter han seg heldigvis fortsatt ned som en jente når han tisser - og når han markerer, som han gjorde for første gang i dag. Det er stille før pubertetsstormen, men små vindkast kommer de mørke tordenskyene i forveien, og forsurer den prepubertale idyllen iblant.  I dag skulle jeg ha filma. Ikke første gangen en potensiell YouTube-million gikk i vasken. En av mitt livs store regrets er å ikke ha filma første gangen jeg ga chihuahuaen en hel roastbeefskive. Jeg kunne vært millionær, men har åpenbart ikke næringsvett. Glemte å filme i dag også. Ord er fattige, men kamera og power-PC til å redigere videoer på koster, så ord får klare seg. Unge Edeward har slitt en stund, med en indre kamp mellom nature og nurture. Fornuft og følelser. Det instinktive ressursforsvaret hans er så sterkt at han har store vansker med å få gjennomført sin egen vilje. På den ene siden vil han gjerne ha meg til å kaste lekene hans, fordi å jage etter dem er det aller, aller morsomste han vet, men han har ikke lyst til å gi dem fra seg. De er verdisaker for han. Han vet kognitivt at det er nødvendig å hande meg gjenstander for å få dem kastet, og han ELSKER å få dem kastet. Leker er ikke morsomme når de ligger i ro. Da er de bare potensiell moro. Litt som penger i banken. Det er selvsagt mer gøy å bruke penger enn å bare ha dem, men det føles godt å ha dem, og en er redd for å miste dem ved å bruke dem. På samme måte som jeg gjerne vil reise og shoppe og drikke frappuccino og spise ute, så vil han helst ha de lekene flyvende gjennom lufta og sprettende bortover bakken. Han ber meg kaste dem. Han maser om å få dem kastet. Lyser opp i euforisk livsglede når han ser at jeg er i ferd med å kaste. INGEN tvil om hva som er høydepunktene i livet hans, men han har en slags malplassert økonomisk sans, hvor han vokter lekene som om de kan forsvinne dersom han bruker dem. Ressursforsvaret hans er så sterkt at det er et handikap for ham. Den absurde kampen han kjemper hver gang han vil ha lekene kastet, men ikke har lyst til å gi dem fra seg. Kan ikke beskrives med ord. You had to be there, for jeg har ikke filma det.  Dette har ihvertfall pågått en stund nå. Den indre kampen mellom følelser og fornuft. Så, i dag.. Vi har fått nytt utstyr i posten. Grime og kortere bånd for å ferdes i folksomme miljøer. Grime fordi jeg liker være på den sikrere siden. Han begynner bli stor og tung og sterk. Den ene gangen han DRO i båndet for å hilse på storebror er ikke noe jeg ønsker reprise på. Han kan tydeligvis være virkelig sterk om han plutselig finner ut at han ikke vil høre på meg, så grime er en potensielt nødvendig sikkerhet. Det, og så har vi kjøpt kjettingbånd, fordi jeg liker tyngden. Hunden kjenner også at båndet er der. Det er bedre kontakt. Dessverre, som vanlig ved netthandel, har vi fått noe annet enn jeg trodde jeg bestilte. 50 cm var ikke lengden på kjettingen, men total lengde. Det der trenger tilvenning. Heldigvis har vi også fått oss et strikkbånd med såkalt trafikkhåndtak, som jeg tenkte det kunne være greit å koke frosken sakte med for å unngå at likheten med visse grupper i Pride-paraden blir for påfallende. Det holder liksom å kle seg i lakk og lær i offentligheten, vi trenger ikke lage et SM show også, mener jeg. Det er hva som trolig vil skje om vi legger ut på tur blant folk med det veldig, veldig korte kjettingbåndet der uten noen tilvenning, så her må trenes, det var planen for dagen.  For å senke potensielt stress før vi gikk avgårde i nabolaget, så skulle vi leke litt. Få på litt gode biokjemikalier. Erstatte kortisol med endorfiner. Når matmor er utstyrt med vom og tørrfisk på lomma er det nødvendig å leke før vi går avgårde, for å få ned forventningsstress. Biokjemien i dette ble forklart meg, men jeg er ikke stø nok på detaljene til å gjenfortelle korrekt. I grove trekk flommes han umiddelbart av dopamin fra forventning om belønning, så utløser det raskt en masse adrenalin og kortisol når forventningene ikke innfris fort nok (for ham). Han blir agitert og opplever en slags smerter, og mat som belønning får ikke dette stresset ned igjen. Lek derimot gjør. Fikk teorien forklart, sett det fungere i praksis. Å leke på tur fungerer fint på vanlig turbånd, men jeg vil ikke tilvenne ham at det går an å leke på så kort bånd. Ulike båndlengder har ulike regelverk for adferd. Derfor må vi leke før vi legger ut på en potensielt stressende treningstur med SM-lenke, mat i lommene og KRAV for å få den.  KRAV et noe Eddie har problemer med å forholde seg til. Han kunne vært kryssordløsningen på nøkkelordet assertive. Meningers mot og egen vilje. Tar det å bli stilt KRAV til som en trussel. Frosken må kokes sakte, ellers går den i maktkamp. Det fikk jeg bekreftet på den harde måten i dag ved å stille et urimelig krav for å starte leken: Jeg ba ham om utgangstilling.  Istedenfor fikk hele nabolaget konsert med Dickhead and The Pønk Råkk Assertiveness.  Til å begynne med ble jeg irritert. Han var så TEIT. Noe så ufattelig simpelt som å bare sette seg i utgangstilling for å få det han så inderlig intenst ville ha. Han hadde SÅ lyst på både leken og maten, men istedenfor å kjapt, enkelt og greit sette seg i utgangstilling som han VISSTE ville gi uttelling, så valgte han å kjefte meg huden full for å ha the audacity til å ikke bare gi ham hva han ville ha.  Jeg fikk omsider noe som liknet utgangstilling og han fikk umiddelbart leken sin kastet. Fløy avgårde som om han hadde sluppet fri fra Guantanamo. Gjorde meg klar til å belønne ham for levering, fordi middagen var en time på overtid. Favorittmaten. Han er vill etter Vom. Villig til å utstå både kloklipp og frisering i ansiktet så lenge det står Vom på hylla. Han har vanligvis INGEN selvrespekt når det lukter Vom i premie. Vanligvis.  Han slapp favorittleken et par meter fra levering. "Ta med!" responderte jeg, og så var ******* løs igjen. Ikke snakk om. Sikker på det tok mange minutter med utskjelling. Han synes jeg er en herskesyk HURPE med et sykt "behov" for å dominere. HVORFOR skulle han levere meg den leken for å få maten jeg hadde i hånden? "Herskesyke hurpe! Det der handler bare om å ydmyke meg! Ser jeg ut som undersåtten din? Den leken er MIN og den maten er også MIN! Vil du ha leken i hånden kan du plukke den opp selv!" Jeg endte med å plukke den opp selv. Han ble stille noen øyeblikk. Innså at han hadde tapt. Jeg hadde nå både leken og maten og han hadde bare stoltheten. Det gikk ikke mange sekunder før nederlaget ble erstattet med forventning om kast. - Link! Unge Eddies verden raste sammen igjen. Usikker på HVA som er problemet hans, for han går SÅ fint i utgangstilling for kjipe tørrforkuler, bare de er i hånden som lure. Han HAR gått FINT i utgangstilling med Vom på hylla og i vinduskarmen også. Hvorfor ikke nå? Hva er problemet? Svaret er et intenst autonomitetsbehov. Han ga så TEΙΤΕ liksom-nesten kreative alternativer til en faktisk utgangstilling, etter å ha gitt ham flere invitasjoner til å plassere seg riktig valgte jeg å gripe halsbåndet for å veilede ham ordentlig på plass - for å kunne rose og belønne. Verste overgrepet jeg kunne begått mot ham. Han strittet imot, og jeg ville ikke gi meg, så det utviklet seg til en brytekamp jeg til slutt vant ved hans surrender. Var han et menneske ville han HYLGRÅTT. Hikstet og hulket i bunnløs sorg over dette sjokkerende sviket. Var jeg ikke hans beste venn? Hva slags venn og partner GJØR noe sånt? Jeg kunne jo ikke gi meg, for jeg hadde faktisk lagt på et krav, og han trenger VITE at et krav er et KRAV og når det innfris, så blir det ALDRI problemer og ALLTID godt humør og belønning. Å la en nær pubertal riesenschnauzer få lov til å kjempe seg fri fra et (i utgangspunktet bare veiledende) grep i halsbåndet var 100% uaktuelt, samme hvor såret og sjokkert han var. Det ble til slutt en utgangstilling. Leken fikk jeg også levert i hånden, men ikke uten en psych kamp om hvem som bestemmer over ressursene. Ede er IKKE fornøyd med å måtte jobbe for mat og lek.  Tur ble det ikke, men en god latter ble det, fordi Ede er absurd sta. Håper jeg ser samme humoren i det når han begynner skape seg pga endret båndlengde. Fra 2-1 meter i første omgang, med bare korte partier på "trafikkhåndtak". Grime har vi prøvd på. Den sitter det litt lenger inne å gå hjemmefra med ennå. 
    • Hvis det funker med 50/50 kan du jo da bare fortsette med det. For helgeturer går det jo fint å ta med i kjølebag, det gjør ikke noe om det tiner så lenge det blir spist innen en dag eller to. Men ville prøvd forsiktig med et annet tørrfôr som er beregnet for valp.
    • Av praktiske årsaker, skal ha med hunden på flere reiser uten fryser. Tenker å gi blanding av vom og tørrfor på sikt.  I tillegg liker jeg å bruke deler av måltidene til trening på tur, noe som er vanskelig med råfor...  
    • Tispen min er 10 måneder nå.  Meget omgjengelig familiehund. Mjuk pels og gemytt 🤣. Lettlært. Nydelig vakker. Perfekt størrelse.  Vi driver med blodspor og lydighet.  Grua meg mest til pelsstell når jeg vurderte rasen, ja snø i pelsen er irriterende, men jeg må lære meg å huske å bruke riktig tøy 🙈 Koser meg overraskende med å klippe og stelle pelsen.  Jeg har dessverre vært ekstremt uheldig med sykdom på henne, men slik jeg har forstått det er dette en sunn rase med få plager.   
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...