Gå til innhold
Hundesonen.no

Gjør fra seg så fort eier forlater huset..


Baby
 Share

Recommended Posts

Mamma har en tibetansk spaniel hann på 7 år.

Han har et problem som i lengden begynner å bli slitsomt. Så fort mamma forlater huset så både tisser og bæsjer han inne, selv om han blir luftet før hun går ut.

Han er grundig sjekket hos dyrlege og det er ingenting galt med han.

De fikk noe for å sette i stikkontakten som skal fungere mot stress f.eks på nyttårsaften o.l. det fungerte i ca 1.5 mnd, men så begynte han igjen.

Han virker ikke stresset, han ligger alltid å sover, gjør aldri noe annet galt.

Kan dette være seperasjonsangst?

Hva kan gjøres?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han er rolig og sover har han nok ikke sep. angst.

Ene mine hadde en tendens til å gjøre fra seg når hun var alene, ganske rett etter at jeg dro. Ingen ting galt med henne, på film er hun helt rolig og tusler litt bare før hun sover resten av dagen.
Jeg putta hun i bur over en periode (hun gjør ikke fra seg i bur) og nå kan hun være løs igjen uten å gjøre fra seg. Hvorfor vet jeg ikke men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tispa her i huset tisser rett utenfor plassen sin dersom hun et par netter har fått sove i sengenmed guttungen, men om hun så ikke får lov, vel, da setter hun seg ned og tisser utenfor sin egen seng. Det er kun da, og bare da hun gjør noe inne, og nå som jeg vet at det skjer, så setter jeg grind foran senga (bur uten dør), da skjer det ikke noe.

Hunden til ei venninne gjør fra seg på dørmatta dersom han ikke får være med. Hun filmet det. Han står først i sofaen og titter ut, sånn type: Drar hun virkelig uten meg? Så går han, setter seg på dørmatta og gjør sitt før han rusler og legger seg på plassen sin og sover til hun kommer hjem. Dette er eneste gangene som han gjør noe inne, og, han blir luftet. Han virker ikke redd, stresset eller noe, det bare virker som at han skal protestere litt, selv om det ikke er så populært å kalle det. De gangene hun har husket å lukke grinden mellom stue og gang, da skjer det ikke noe, da bare legger han seg og sover etter at han har sjekket at hun faktisk har dratt.

Jeg vet om flere hunder som gjør slikt. Ei tispe går i senga til eieren og legger fra seg en liten klump og/eller dam. Er sengen redd opp (sovesofa på hybel), skjer det ingen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt en del med Pippin i perioder når det gjelder innetissing. Hos oss er det to råd som hjelper:

1. Gå en skikkelig tur på morgenen, ikke bare lufterunde.

2. Sett for noe der han har tisset før, så han ikke kommer til på samme stedet.

Jeg har satt en grind i trappa, det var nemlig først og fremst i andre etasje han tisset. Og så har jeg satt en stol foran det stedet i første etasje han har tissa noen ganger. Nå er det veldig sjelden jeg finner en dam, og bare hvis jeg har vært borte i veldig mange timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...