Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 287
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi er å treffe fremover: 22. september Rakkestad Hundeklubb sitt valpeshow 4-6. oktober Torpmoen, Gol 12-13. oktober Letohallen 20. oktober Sonenmesterskapet 26. oktober Valpeshow i Langesun

Jeg og Marianne har starte opp Hundegodt. Varene kan hentes hos meg (holmlia), etterhvert hos Marianne (tveita) eller hos Håvard (Holmestrand). Vi kan også ta det med på utstillinger/treninger ol.

Jeg tror Putle likte leken?

Posted Images

Skrevet

Har dere flere typer hundesnacks enn de 6 typene som ligger på nettbutikken?

Vi har nettop tatt inn sener på 70 cm som vi tenkte å selge på stand (de er litt upraktiske til å sende i post iallefall). Utover det så har vi ikke noe annet inne. Men vi tar inn om flere ønsker en ting (som f.ex lammeknoke som ble ønsket her). Om du vil ha mye så kan vi også ta inn esker til deg (noe nirm gjorde når han ville ha flere esker med ører osv). Du kan se utvalget fra Morene/Pro Pet her.

Er det andre ting folk ønsker må man bare si ifra. F.ex jobber jeg med å få inn Gappay baller til @Margrete :) Men for å svare ditt orginale spørsmål så ja, vi har de 6 + sener på 70 cm.

Skrevet

Vi har nettop tatt inn sener på 70 cm som vi tenkte å selge på stand (de er litt upraktiske til å sende i post iallefall). Utover det så har vi ikke noe annet inne. Men vi tar inn om flere ønsker en ting (som f.ex lammeknoke som ble ønsket her). Om du vil ha mye så kan vi også ta inn esker til deg (noe nirm gjorde når han ville ha flere esker med ører osv). Du kan se utvalget fra Morene/Pro Pet her.

Er det andre ting folk ønsker må man bare si ifra. F.ex jobber jeg med å få inn Gappay baller til @Margrete :) Men for å svare ditt orginale spørsmål så ja, vi har de 6 + sener på 70 cm.

Da har vi testet senen. Dvs jeg klippet den i 4 med hagesaksen, og kunne nok delt den helt ned i 5 og fortsatt hatt noen gode biter på str med oksetiss som selges :P

Litt seigere enn annet, så slukeren min Talli måtta faktisk bruke litt krefter og energi. Blaze var kommet 1/3 på sin innen Talli var ferdig, men mot normalt så har ikke Blaze begynnt en gang før Talli er ferdig.

Så de blir spart til Talli også får Blaze andre typer. Så seig og fin til en som innhalerer og tygger som en hyene.

Skrevet

Da har vi testet senen. Dvs jeg klippet den i 4 med hagesaksen, og kunne nok delt den helt ned i 5 og fortsatt hatt noen gode biter på str med oksetiss som selges :P

Litt seigere enn annet, så slukeren min Talli måtta faktisk bruke litt krefter og energi. Blaze var kommet 1/3 på sin innen Talli var ferdig, men mot normalt så har ikke Blaze begynnt en gang før Talli er ferdig.

Så de blir spart til Talli også får Blaze andre typer. Så seig og fin til en som innhalerer og tygger som en hyene.

Høres perfekt ut for Lykke! :D

Skrevet

@ Så det var spurt om tidligere også, men får dere noe med litt mer spennende pels? Kanin som foreslått feks?

kanin, og ku er på vei i posten ;)

• Like 1
Skrevet

Med ball? :innocent:

neei,alle de er uten.

Eneste jeg kan få tak i med ball er kanin uten bungee. Er det aktuelt si ifra så kan jeg skaffe noen ;)

tug-e-nuffaug12_6_.jpg

Kan undersøke om jeg kan få han i canada til å lage på bestilling eventuelt.

Skrevet

Å helledussan! Tror jeg må ha en heeler! :wub: :wub:

Hannen er fortsatt for salg :D

Hvilket skinn er de med strikk på laget av?

Og hvem farger er de i? Kunne tenkt meg rosa.

Og kommer dere til å ha sener og annet snacks på standen?

Skrevet

Hva er bungee?

Vi kommer til å kjøpe en eller annen kaninleke på romjulsutstillingen, dersom dere fremdeles har. Kanskje en sånn med ball. :)

Bungee er strikk :)

Altså slike:

_MG_6839-500x500.jpg

Skrevet

Da vil jeg ha reinsdyr. Eller bjørn. :aww:

Jeg har bullehund. Lager de i hundeskinn, AnetteH? :P

Forøvrig har jeg fått tak i et par leker med Vaskebjørn ;) de lages nå og kommer fra Canada om en ukes tid. Idag kom kanin tug, kanin med strikktau, amerikansk fotball på tau, sheep med bungee til mindre hunder, og fake sheep til mindre hunder. Bilder kommer snaaart :)

• Like 1
Skrevet

@ takk for svar. Hvor mange sener må man kjøpe om gangen? Skal tenke litt på om jeg tar sjansen på å bestille hele esker , har bare to hunder som kan være veldig kresne.

Skrevet

@ takk for svar. Hvor mange sener må man kjøpe om gangen? Skal tenke litt på om jeg tar sjansen på å bestille hele esker , har bare to hunder som kan være veldig kresne.

Du kan jo kjøpe en (jeg leverer jo i Oslo :) ) også se om de liker, vil du eventuelt ha store kvanta på ting så ta kontakt så lager vi tilbud med litt rabatt :)

Skrevet

Jeg vet jeg holdt av den her i svart, men kan jeg heller holde av denne, med blått håndtak og svart sånn ting, hvis den er i fleece? :innocent::whistle:

_MG_7725-500x500.jpg

Skrevet

Jeg vet jeg holdt av den her i svart, men kan jeg heller holde av denne, med blått håndtak og svart sånn ting, hvis den er i fleece?  :innocent:  :whistle:

Postet bilde

Den er med sau :-)

fleece er de i blå og rosa.

Skrevet

Får ikke editere pga mobil, men fleece i den leken kommer med blå eller rosa sebra, bilde er i nettbutikken :-)

Hvit og sort er med sau.

Skrevet

Kan jeg bestille en boks småbein og noen struper og få det når jeg får t-skjortene? T-skjortene er betalt, altså :)

Skrevet

Får ikke editere pga mobil, men fleece i den leken kommer med blå eller rosa sebra, bilde er i nettbutikken :-)

Hvit og sort er med sau.

Åja, men daså. Litt rart spørsmål, men lukter den sau? :P

Og hva er egentlig forskjellen mellom den med sau og den med fleece?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...