Gå til innhold
Hundesonen.no

NÅ skal jeg slutte å snuse! Suksesshistorier, tips, andre som vil være med?


Aya
 Share

Recommended Posts

Tok siste i dag tidlig. Ikke merket noe særlig enda heldigvis :lol:

Bare vent.. det kommer, sigende og plutselig er det der! Det var ihvertfall sånn jeg følte det, jeg var faktisk redd jeg skulle finne på å ta meg en snus uten å tenke på det (her er det jo alltdi snus i hus).

Men over to uker er gått, og nå begynner det å bli veldig mye bedre. Noen øyeblikk iblant, men ellers går det helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 125
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå er det altså nok. Etter to år som snuser er jeg ferdig, fra og med i dag. Jeg tok en snus i dag morges, ble uvel og dårlig, og er kjemperedd for kreft. Dessuten har ikke økonomien min godt av dette

Jeg har i dag drukket ca ti kopper kaffe, to kopper te og en pepsi max + spist en pepestang, men er fullstendig snusfri enda ^^ Det går fint!! Snart to døgn! Dere er GULL folkens, for en støtte :D

Jeg har fått slutta-appen og er stadig vekk inne og trykker nei på "har du tatt en snus siden du bestemte deg for å slutte?" bare for å å "Så flink du er! Fortsett sånn!" tilbake :P Fine appen.

Guest Michellus

Forrige gang jeg ikke hadde, ble jeg skikkelig bitch og endte opp med å trøkke i meg masse mat i stede :lol: Får jeg suget må jeg få gjort om desperasjonen om til en tur eller noe :P Å bare spise er ikke særlig bra fant jeg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en uke med sjokkis, men klarte å kutte ut etter en uke. Men fankern altså, har skikkelig sug nå.. sikkert litt fordi jeg sitter med lørdagspils men for meg er ikke det noen unnskyldning for da vet jeg at jeg er tilbake på kjøret i no time.

Men suget går fort over, bare ignorere det så poff er det borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

'Jeg har avventa å skrive i tråden, fordi jeg var litt redd for å sprekke igjen, men nå har jeg vært snusfri i 11 dager! :D

Enig med Christine, er lettere når de rundt deg ikke snuser. Var det som "felte" meg forrige gang jeg slutta.. Nå har jeg ikke akkurat så mange rundt meg her oppe enda, i og med at jeg flytta blott alene til ingenmannsland for å jobbe :P Så jeg er ganske lite sosial, og når jeg er sosial er det ingen av de som snuser :D juhuu

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er mannen på dag nr 4 snusfri! Virker som det går bra, for han var virkelig møkklei snus på slutten der :P Og som forventa begynnte broren å plage når samboeren min sa at nå hadde han tatt sin siste snus. (type dytta en åpen snusboks opp i trynet på ham og sa "jeg veeeeeeet du vil ha, men du får ikke for du har sluttet" :rolleyes: Fint med småbrødre hva? )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er mannen på dag nr 4 snusfri! Virker som det går bra, for han var virkelig møkklei snus på slutten der :P Og som forventa begynnte broren å plage når samboeren min sa at nå hadde han tatt sin siste snus. (type dytta en åpen snusboks opp i trynet på ham og sa "jeg veeeeeeet du vil ha, men du får ikke for du har sluttet" :rolleyes: Fint med småbrødre hva? )

Altså, unnskyld meg, men hvor gammel er denne lillebroren? Utrolig umodent gjort!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, unnskyld meg, men hvor gammel er denne lillebroren? Utrolig umodent gjort!

Du det lurer jeg også på av og til! Han er faktisk 18!

Han gjorde det samme ved flere anledninger sist samboeren min prøvde å slutte også.

Kjenner jeg gleder meg til vi får ferdigmalt og fikset leiligheten så vi kan flytte inn der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på dag to uten snus og jeg har det fæælt! :cry:

Det blir bedre, MYE bedre, om kort tid! Jeg er på 4 uke eller så og det er nesten ikke noe sug i det hele tatt, ihvertfall ikke sånn all over :)

En uke klarer du garantert! Og etter det tror jeg virkelig på at det vil bli lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 dag, 18 timer, 31 minutter og 40 sekunder :aww:

Jeg føler egentlig ikke noe sug i det hele tatt, og grunnen til at jeg ikke har snuset er ikke fordi jeg har planer om å slutte. Men et veddemål om jeg klarer meg uten 1-2 uker. Så får jeg se om jeg finner ut at jeg like godt kan slutte etter 1-2 uker uten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir bedre, MYE bedre, om kort tid! Jeg er på 4 uke eller så og det er nesten ikke noe sug i det hele tatt, ihvertfall ikke sånn all over :)

En uke klarer du garantert! Og etter det tror jeg virkelig på at det vil bli lettere.

Takk! Godt å høre at det går over! :sweat:

Det går over, mye fortere enn du tror også! Hang in there! Jeg satt akkurat og lurte på hvorfor jeg har hatt så mye penger til overs denne mnd ... Hjelper jo å ikke bruke 250 i uka på snus ^^

Penger er en god motivator! Her hjemme så snuser vi begge to,og vi fant ut at vi bruker 34 000kr i året på elendigheten!! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penger er en god motivator! Her hjemme så snuser vi begge to,og vi fant ut at vi bruker 34 000kr i året på elendigheten! :blink:

Det er en fin ferie det? Eller møbler?... eller hundeutstyr!? :P

Samboer er faktisk på sluttetanker selv, tanken er at dersom vi får oss hus så skal han slutte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fin ferie det? Eller møbler?... eller hundeutstyr!? :P

Samboer er faktisk på sluttetanker selv, tanken er at dersom vi får oss hus så skal han slutte!

Ja ikke sant? Tenk alle de 7 (årene jeg har snust) flotte feriene vi kunne ha vært på,og da ikke sitte her å ha det vondt pga. avhengighet! Litt snurt å tenke på :P

Skal til USA neste sommer,som er en stor grunn til at vi gjør dette her :lol:

Får håpe dere får dere hus da! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:aww:

I failed.

:console: Det er lov til å gå på snørra!

Mitt problem (er fortsatt snusfri altså!) er at jeg sprekker skikkelig når jeg tenker at "Er det egentlig så farlig? Er det verdt det å slutte? Nei herregud det er jo ingen big deal" ogsååå SPREKK... MEN DET ER VERDT DET!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veeeldig fornøyd med å ha nådd målet mitt om å ikke nødvendigvis bli HELT snusfri, men å kunne ta en innimellom når jeg blir bydd, men aldri kjøpe og ha selv og ikke snuse fast. Jeg går fint en uke uten en eneste snus, uten å tenke over det eller savne det, så kan jeg ta en - og så gå en uke til uten. Føler nå at jeg kan ha det som kos på linje med et glass rødvin eller sjokolade, noe jeg kan ha innimellom, men som ikke er en del av hverdagen. Skjønner jo at det ikke passer for alle, men jeg er fornøyd.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg har også faila,men skal prøve igjen! :)

Bare ikke denne uken,begynte i ny jobb i dag,mye ny informasjon osv,da er det ikke å lurt å slutte når jeg vet hjernen min bare konsentrerer seg om :

SNUUUUUUS! Snus! SNUS!!!!!!!! :gaah: :gaah: :gaah: :gaah: :frantics: :frantics: :poke::ball::frantics: :frantics: :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...