Anette Skrevet 12. August 2013 Rapporter Skrevet 12. August 2013 Hva kan jeg få vasket linsen med? Det er desverre flekker på alle bildene nå etter en tur i mye sand og støv Siter
Krilo Skrevet 12. August 2013 Rapporter Skrevet 12. August 2013 Samboer bruker stort sett dettetil å rense linsene/objektivene sine med i hevrtfall http://fotovideo.no/Produkter/Tilbehør/Renseutstyr/Diverse-renseutstyr/Hama/Hama-Optisk-Rensesett-HTMC-Spesial-Rensevæske-og-linsepapir-126796-p0000146641.aspx Siter
Anette Skrevet 12. August 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 12. August 2013 Samboer bruker stort sett dettetil å rense linsene/objektivene sine med i hevrtfall http://fotovideo.no/Produkter/Tilbehør/Renseutstyr/Diverse-renseutstyr/Hama/Hama-Optisk-Rensesett-HTMC-Spesial-Rensevæske-og-linsepapir-126796-p0000146641.aspx jeg så på den,men de hadde så mange forskjellige men da kan jeg jo bestille den, for jeg får kramper inni meg av skitten på linsa men er livredd for å skade den Siter
maysofie Skrevet 12. August 2013 Rapporter Skrevet 12. August 2013 Brillepuss og mirkofiberklut fungerer selvfølgelig, bare ikke legg for mye press på i starten hvis der er sand på glasset, samt at kluten er ren! Siter
Bjerknez Skrevet 12. August 2013 Rapporter Skrevet 12. August 2013 Børst forsiktig bort løst smuss (evt. blås det bort) og bruk vanlig brillepuss etc. Ikke spray rett på linsen, men på papiret. Altarnativt kan du bruke en lenspen. Siter
Anette Skrevet 12. August 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 12. August 2013 Børst forsiktig bort løst smuss (evt. blås det bort) og bruk vanlig brillepuss etc. Ikke spray rett på linsen, men på papiret. Altarnativt kan du bruke en lenspen. oki,brillepuss har jeg masse av, så da skal jeg prøve det. også må jeg få bestilt meg filter Siter
AussieAllTheWay Skrevet 12. August 2013 Rapporter Skrevet 12. August 2013 Men når flekkene på bildene ikke stammer fra linsa, men det er noe inni selve kamerahuset som lager de? hva bruker man da? jeg har ett eller annet måneformet som jeg ikke får vekk Siter
Bjerknez Skrevet 12. August 2013 Rapporter Skrevet 12. August 2013 Da er det skitt på sensoren din. Er ganske vanlig at det havner skitt der til tider, men stort sett er det snakk om løst støv. Her bør du gå mer forsiktig til verks, og du bør IKKE blåse (med munnen) inn der for å blåse bort skitten. Bruk en blåsebelg etc. Siter
MonicaT Skrevet 13. August 2013 Rapporter Skrevet 13. August 2013 Men når flekkene på bildene ikke stammer fra linsa, men det er noe inni selve kamerahuset som lager de? hva bruker man da? jeg har ett eller annet måneformet som jeg ikke får vekk Kan også levere den inn for rens Siter
AussieAllTheWay Skrevet 13. August 2013 Rapporter Skrevet 13. August 2013 Blåse med munnen- nei erru gæærn- det ville jeg aldri prøvd (hjalp ikke..) Blåsebelg ja- hvor kjøpes det? Vurdert å levere til rens, men tror faktisk ikke det finnes noen som driver med slikt her lenger... Siter
Bjerknez Skrevet 13. August 2013 Rapporter Skrevet 13. August 2013 Har du Canon så er det Serviceproffen som driver med slikt. Blåsebelg kjøpes blandt annet på JapanPhoto eller på fotovideo etc. 1 Siter
Recommended Posts