Gå til innhold
Hundesonen.no

Valg 2013


Ozzy
 Share

Recommended Posts

Hva er vitsen med all den ensidige oppdateringa Hermes? :P Hvis det er valgdekning hadde det jo vært fint med artikler som har bias alle retninger, og ikke bare den åpenbart venstrevridningen dine linker har? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 541
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

For meg er det en selvfølge å ikke stemme borgerlig, men om det blir SV eller AP er jeg usikker på. Tror at det i år faktisk er SV sin tur til å få en stemme fra meg, fordi de har et klinkende klart n

Har bodd et år i England, storebror har bodd et år i USA, og jeg har brukt mye tid i USA selv. Jeg kommer aldri til å stemme på et parti som ønsker samfunnet vårt i den retning. Det er samfunnstruktur

Men altså, det er jo ikke bare i lille privilegerte Norge at vi leker oss med å drømme om en miljømessig bedre verden, miljøpartiet i Tyskland har jo blitt en av de store tunge aktørene, har det ikke?

Posted Images

Hva er vitsen med all den ensidige oppdateringa Hermes? :P Hvis det er valgdekning hadde det jo vært fint med artikler som har bias alle retninger, og ikke bare den åpenbart venstrevridningen dine linker har? :)

Jeg linker til ting jeg leser og finner interessant? :icon_confused:

Forøvrig, linken til dansk kronikk om blågrønn vind i Europa er vel ikke akkurat ensidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare påpeker at det øverste innlegget fra Marjan her er fra en FRP-politiker.

Har ikke benektet det, det er vel et par flere venstreglade artikler enn høyreglade her allikevel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke benektet det, det er vel et par flere venstreglade artikler enn høyreglade her allikevel? :)

På samme måte som stort sett alt som du har skrevet lener mot høyre. Ytringsfrihet er fint, Marjan kan poste akkurat det han vil. Det kan du også.

Apropos, hva tenker du om Høyre sine syn på dyrevern? Synes generelt de er svært tafatte på det området, og finner ikke så mye informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke benektet det, det er vel et par flere venstreglade artikler enn høyreglade her allikevel? :)

Og...? Jeg trodde man var fri til å poste det man ønsker her jeg, ikke at alt må være 100% balansert.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og...? Jeg trodde man var fri til å poste det man ønsker her jeg, ikke at alt må være 100% balansert.

Men herregud da, jeg spurte et spørsmål, jeg har ikke nektet noen noe. No need to get on your high horse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos, hva tenker du om Høyre sine syn på dyrevern? Synes generelt de er svært tafatte på det området, og finner ikke så mye informasjon.

Høyre har få programfestede standpunkt på dyrevern, utover at de ønsker å ta det på alvor og sette det i høy prioritering avhengig av behov. For meg er det godt nok da de ikke utelukker noe og er villig til å ta et tak hvis det trengs. Med gode rådgivere og press fra riktige organisasjoner vil det meste kunne løses :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyre har få programfestede standpunkt på dyrevern, utover at de ønsker å ta det på alvor og sette det i høy prioritering avhengig av behov. For meg er det godt nok da de ikke utelukker noe og er villig til å ta et tak hvis det trengs. Med gode rådgivere og press fra riktige organisasjoner vil det meste kunne løses :)

Ser den, men synes dog det er skuffende at de ikke er villig til å ta tak i pelsdyrnæringa, og ikke har litt mer konkrete synspunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den, men synes dog det er skuffende at de ikke er villig til å ta tak i pelsdyrnæringa, og ikke har litt mer konkrete synspunkter.

Når alt kommer til alt har det lite å si. Selv om noen mener pelsdyrnæringa skal legges ned og går til valg med det - kommer ikke pelsdyrnæringa til å legges ned 10 september 2013 (gitt t det partiet vant fram) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når alt kommer til alt har det lite å si. Selv om noen mener pelsdyrnæringa skal legges ned og går til valg med det - kommer ikke pelsdyrnæringa til å legges ned 10 september 2013 (gitt t det partiet vant fram) :P

Klart det, men alt må jo starte ett sted, og å si at man ikke ønsker noe endrer i hvert fall ingen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyre prioriterer som de vanligvis gjør: markedet først.

http://www.hoyre.no/Pelsdyr+og+pelsdyrnæringen.d25-TMZfYXk.ips

Nå er ikke dyrevelferd det aller viktigste for meg når jeg stemmer, men dette er vel i grunn et godt eksempel på hvorfor jeg ikke ville funnet på å stemme høyre. Er litt usikker på hvem høyre egentlig vil at skal få det bedre jeg, annet enn næringstopper. Det er i hvert fall ikke dyrene, bøndene, studentene, de uføre eller skolebarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho syt nu like mye sjøl, over andre som har en anna mening enn ho sjøl. Gratulerer med å være bare enda en arbeidsmaur på denne jorda, sånn er det. Det handler jo bare om øynene man ser verden med.

Hvis noen er uenig i deg og ber om endring, så anser man det som syting.

Hvis noen er enig med deg og ber om endring, så anser man det som opplysning.

Det er jo nærmest banalt hvor distansert man blir hverandre i valgkampen. Anklaginger om det ene og det andre, det blir jo nesten så politikken er en religiøs tro man skal snike inn på andre på alle mulige måter (les: propaganda). Hva skjedde med å bare ha ulike syn på verden og være enige om det? Men nei, det er den naive troa om krig og fred og sånn ja :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn apropos miljøsaken.Kom over dette på FB, da de prøver å få flere "liker."

https://www.facebook.com/birkenesmotvind

Jeg har ikke satt meg så veldig inn i saken, noen som vet om dette bare er "Not in my backyard" problematikk?

Å være i mot vindkraft er typisk NIMBY ja. Vindmøller ødelegger horisonten, de utgjør skade for fugl, de medfører lokal forurensning rundt selve vindmøllene, og krever at man bygger skogsvei og infrastruktur til selve vindmøllene (de blir ikke sluppet fra helikopter og står staut midt i skogen liksom). Jeg skjønner godt at folk ikke ønsker det. Jeg er personlig delvis åpen for vindmøller offshore, men disse har igjen så store økonomiske hindre at det er urealistisk å anta at offshore vindkraft er noe reellt alternativ før om 10 år eller mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ytringsfriheten i Norge står i fare.

http://stavrum.blogg.no/1378101368_skammelig.html

"Ledelsen for Fagforbundet har kastet bort nær 60.000 kroner av medlemmenes penger på en boikott av Thons hoteller.

Ytringsfrihet og rett til en politisk oppfatning er selvsagte menneskerettigheter i Norge.

Men det skal altså ikke gjelde hotellgründer Olav Thon, som i forrige uke gikk ut med en offentlig støtte til Fremskrittspartiet."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se at ytringsfriheten står i fare pga dette. Det er ingen som har nektet Olav Thon å ytre seg, ei heller får han represalier eller trusler fra myndighetene pga sin politiske mening (som egentlig er hovedhensikten med ytringsfrihetsparagrafen). At man har ytringsfrihet betyr ikke at man kan ytre hva man vil uten konsekvenser, dvs at andre reagerer på din ytring. Boikott er en lovlig form for reaksjon på det man er uenig i.

Ellers har jeg stemt. Genialt at vår kommune kan stemme på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er brudd på ytringsfriheten.

http://www.na24.no/article3672073.ece

"

Dette er rettstridig

Ifølge Weltzien bruker Thon sin grunnlovsfestede ytringsfrihet.

- Han ytrer støtte til et lovlig politisk parti. Småbrukarlagets leder begrunner ønske om boikott nettopp ut fra Thons støtte til Frp. Den boikottaksjonen kan derfor ikke ha annet siktemål enn å skade Thon økonomisk, som en hevn fordi Thon har ytret seg, skriver Weltzien.

- Den slags meningssjikane vil være rettsstridig. Småbrukarlaget bør derfor tenke nøye gjennom om dette er riktig fremgangsmåte for å erklære seg uenig med Frps politikk."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du synes det er en bra utvikling i "det varme, inkluderende og åpne samfunnet i Norge" (TM Jensemann) at man ytrer sin politiske holdning og det fører til at man kan gå konkurs og få lovbruddsmessige represalier? Well played, Norway. Er det rart man er livredd å fortelle hva man stemmer hvis man snakker med sjefen eller andre, det kan jo i verste fall gi deg sparken og gjøre at du ikke blir ansatt. Vi reagerer med avsky om man blir nedprioritert pga kjønn eller farge, men grunnlovsfestede ærlige meninger man har er helt OK og "å forvente" å få reaksjoner på. Sier man man stemmer Arbeiderpartiet er det gull og grønne skoger, sier man man stemmer FRP er det boikott, spytting, ukvemsord og stygge blikk. Gjerne med reaksjon. Hvorfor skal vi ha et slikt samfunn?

Vi reagerer med avsky mot Nord-Korea hvor man kan settes i fengsel for å ytre politiske meninger som ikke er enige med den sittende regjering. Men i Norge "må man bare forvente reaksjoner", og det er helt OK liksom. WTF? Man skal for pokker ha lov å ha sin mening, uansett om det er Rødt, FRP, Islam, Buddha eller nordenstam. Det må gå an å skille mellom mening og person, og respektere hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...