Gå til innhold
Hundesonen.no

Portretter laget i Photoshop

Ia
 Share

Recommended Posts

Wow, jeg elsker bildet Margrete fikk! :D Det kan jo brukes som logo for en oppdretter!

ÄLSKAR den bilden du gjort till Margrete :D:whistle: superfint!

For et fantastisk bilde du laget til Margrete, IA :). Helt nydelig!

Tusen takk :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg var først i køen og Ia har alt laget til meg Litt uferdig, og skal lage bakgrunnen til mer difus, men er her foreløpig resultat.

Hei sonen! Nå har jeg fått en del forespørsler fra bekjente rundt om kring, om jeg kunne tenke meg å male digitale portretter av deres kjære, både tobente og firbente. Dette gjør jeg med glede, da

Nå?

Oj! Jeg er egentlig ikke så glad i data-tegninger, men Margrete sitt bilde var utrolig bra! Jeg lurer på om jeg må legge inn en bestilling en dag jeg, rett og slett!

Ip, så hyggelig! Føl deg fri, jeg biter bare litt :ahappy:

Forresten, vil bare nevne sånn såvidt at jeg foretrekker å bli kontaktet via e-post. Jeg svarer like hyggelig på PM, altså, men det er så greit å få push-varsler på telefon :)

Også må jeg nevne at dere er supersøte! Jeg setter virkelig enorm stor pris på alle de fine tilbakemeldingene deres :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ut fler bilder a, treiga

Jadajadajada :lol:

Helt nydelige, IA :D

Jeg er litt gammeldags av meg og liker best "vanlige" - ikke digitale malerier best. Lager du det også? :)

Tusen takk! :D

Jeg er enig med deg der, "ordentlige" malerier slår alt. Jeg har malt mye med oljemaling i mitt liv, men de siste årene har det blitt lite på grunn av mangel på utstyr og ork. Når jeg maler digitalt får jeg den samme kreative utfordringen, men på en måte som er litt enklere tilgjengelig når jeg nå først har Photoshop og tegnebrett. Trenger ikke en gang å vente på at malingen tørker :lol:

Jeg tegner en del med blyant, da. Men jeg har nok ingen planer om å selge verden "vanlige" malerier eller tegninger :) Det blir liksom et helt annet omfang med det samme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet til Margrethe = W.O.W!

:flowers: Takk

Må finne noen fine bilder i morra! Det til Margrete var jo bare sinnsykt!

Please do! Tror aldri jeg har malt staff, så det hadde vært veldig gøy :)

Så flink du er Ia!

Tusen takk! :queen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastiske bilder!

Edit: greier du å tegne en elg :innocent:

Tusen takk! Og en elg skulle da ikke være noe problem :P

Å kjære vene, så utrolig vakkert det bilde til Margrete!

Å, herregud, så fint!!

Tusen takk! :D

Jeg sitter og jobber med en ny kollasj nå, og jeg burde vel kanskje nevne at jeg blir nødt til å sette prisen opp litt for disse. Planen var jo å lage portretter, det er det jeg er flinkest til, og det i seg selv er veldig mye arbeid. To hoder tar jo igjen dobbelt så lang tid å tegne som et, så prisen går litt opp. :) Men slikt diskuterer vi en-til-en! Takk for fine ord :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen, det er så ekkelt å legge ut bilder som ikke er ferdige! Det ser jo ut som er fireårings kruseduller helt til siste slutt, og det har jeg ikke noe lyst til å vise frem :lol: Men tusen takk! Skal prøve å legge ut noen prosess-bilder snart :)

Hehe, jeg vet :P . Men jeg vil også lære meg hvordan du får det til så utrolig bra med pelsen, syns selv at kort pels og masse fargenyanser er vanskelig (f. eks brindle). Da må jeg jo ha noe å se etter :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg vet :P . Men jeg vil også lære meg hvordan du får det til så utrolig bra med pelsen, syns selv at kort pels og masse fargenyanser er vanskelig (f. eks brindle). Da må jeg jo ha noe å se etter :D .

:lol: Kort pels er jo så mye lettere enn lang! Jeg synes kort pels er ganske kjedelig å lage, men bruker jeg liten nok pensel og mange nok fargenyanser og strøk går det som regel veldig lett. Det er bare å tegne nok hårstrå, så ser det stort sett greit ut. Lang pels derimot synes jeg er morsommere, men vanskeligere. Den ser så myk ut når den har begynt å ta form, at jeg ofte slutter litt for tidlig da jeg synes de siste detaljene ødelegger silke-følelsen :lol:

Jeg har egentlig ingen andre triks enn at jeg er veldig tålmodig av meg, og vel har et godt øye for å gjenskape utrykk eller noe slik. Derfor liker jeg best å male mennesker og dyr, fordi jeg kan gjenskape øyeblikk og følelser, akkurat som jeg gjør på scenen eller når jeg skriver. Også er jeg glad i farger og nøyanser, da, brindle er noe jeg koser meg skikkelig med! Jeg har sinnsykt lyst til å prøve meg på blue merle! Det har jeg aldri gjort.

Jeg sliter mer med lys og skygger. Jeg er fortsatt helt amøbe på å tegne sorte hunder, fordi lys har så utrolig mye å si for hele pelsfargen. Spesielt hvis jeg ikke har et bilde, en slags fasit, å se etter. Hunden jeg maler nå er en flat, og bildene jeg ser etter er mye mindre enn de jeg maler, og da sitter jeg og sliter meg litt i håret til tider. Der jeg er nå synes jeg hele dyret ser blått ut :lol:

Nei, nå skriver jeg meg bort! Men virkelig, jeg skal prøve å få til en tutorial en dag, det har jo hjulpet meg mye å se på deres i Tegne-tråden. Jeg må bare få ork og tid, og tvinge meg selv til å få litt lyst :) Greia er at jeg egentlig ikke gjør noe spesielt. Jeg maler som om det skulle vært med maling på et lerret, og da er det litt vanskelig å prøve å lære det bort, på en måte. Men jeg skal prøve :) Skal iallefall prøve å prøve. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe ca. prisoverslag? (Prisliste?)

Dette er jo helt nytt for meg, og jeg er kjempe(!)dårlig til å kreve penger av folk. Jeg har solgt to malerier så langt, og der er det vel egentlig kunden som har dyttet litt penger i fanget på meg.

Men jeg tenker slik foreløpig, når det gjelder portrett av dyr:

Portrett med blank bakgrunn (valgfri farge, evt. velger jeg hva som passer best): ca. 400,-

Portrett med spesiell bakgrunn (landskap osv.): ca. 500,-

Kollasjer: 6-700,-, etter hvor mange bilder og hvor komplisert det gjøres.

For portretter av flere, type gruppebilder, kommer det an på hvor mange som er i bildet. ca. 100-200 kroner ekstra "per hode".

Prisene kommer i det hele tatt veldig an på hva du ønsker, men her er sånn ca. hva jeg tenker. Jeg kan legge ut eksempler på de forskjellige senere i dag :) Håper dette ga noen mening!

EDIT: Som nevnt kan jeg også male mennesker. Dette koster nok litt mer. Portrett av eier+hund tenker jeg sånn 7-800 kroner for :)

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg her i verden som ikke får sett bildet til Margrete? Kan noen legge det ut på nytt? Jeg får bare error og en tekststreng som likner på noe fra facebook.... :( Vil gjerne se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg her i verden som ikke får sett bildet til Margrete? Kan noen legge det ut på nytt? Jeg får bare error og en tekststreng som likner på noe fra facebook.... :( Vil gjerne se!

Nå? :)

1000324_10151824945835833_623081915_n.jp

• Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...