Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonen - et sted for hundedebatt eller drittslenging


Recommended Posts

  • Svar 460
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg må jo si meg enig i begge sider her egentlig. Men til dere som ber Kanger om og trykke på rapport knappen i samme setning som dere mener at Kanger driver og lager kvalm, kan ikke dere trykke på ra

Ser man at diskusjoner som dette også kan lage fyr til flammen forresten? At folk begynner å lese hele forumet med et nytt og feilinnstilt filter? At slike diskusjoner er med på å forme forumet slik a

Jeg vet ikke hva mer jeg kan skrive, enn hva som allerede er sagt. I kjølvannet av denne tråden, så har vi, faktisk, fått inn mange flere rapporter enn vanlig. Det gir oss en pekepinn på hva som

Nå er jeg faktisk sur. ( Skyld det på hormoner - noe fornuftig må kan jo kunne bruke dissa hormona til vel? ) Men nå er jeg dritlei av å høre at "en moderator må tenke seg litt om" "en moderator har større ansvar". Ingen av oss som sitter som moderatorer i dag sa ja til å sitte som moderatorer under forutsetning av at vi måtte endre måten vi brukte forumet på.

De som mener at man har større ansvar som moderator enn som vanlig bruker er hjertelig velkommen til å melde seg som moderator selv, så kan vi andre bli helt vanlige brukere på heltid. Vi har sagt det gang på gang, gjennom flere omganger, mener å huske sist jeg satt som moderator så hadde vi det i signaturen.

Hjelper ikke en døyt hva "dere" (og jeg er fullstendig klar over at det er et fåtall - men det mases nå om og om igjen om det i denne tråden) mener om den saken, inntil dere selv kommer og melder dere som moderatorer så får dere faktisk se til å forholde dere til det faktum at vi er helt vanlig brukere først og fremst. Moderatorer som nr 2.

Hele tråden kan oppsummeres med:

1. Bruk rapportknappen - reagerer du på noe - rapporter. Vi er ikke over alt, vi er like usikere på endel ting som dere er, vi TRENGER tilbakemeldinger. De som syns ting er for krassee/personangrep/ufint - rapporter. Moderatorene kan ikke lukte hva folk reagerer på.

2. Moderatorene/admin er VANLIGE forumbrukere uten noe mer ansvar enn hvem som helst av dere andre som har krysset av at dere godtar retningslinjene på forumet, med mindre vi signerer med tittel.

De to punkene - så enkelt er det.

Moderator Raksha.

You og girl!!! :cheer:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av dem som kom inn på sonen, med sterke meninger... og fy som jeg diskuterte!

Det var tungt i starten, men så hadde jeg også en holdning som om jeg kunne alt og alltid visste best. Sleng på litt dårlig formuleringsevne, og bang så var jeg nok en av dem som ble skutt litt på i starten. Guri som jeg har lært da gitt, klart, jeg diskuterer fremdeles og kan være skikkelig kverulerende, men jeg har også lært meg å se andres synspunkt og tilogmed endret mitt eget på visse punkter. For ikke å snakke om at jeg har innsett hvor mye jeg faktisk har å lære.

Alt i alt har jeg virkelig vokst av dette forumet, akkurat slik det er. Dog må man jo av og til stoppe opp og passe på utviklingen, slik at den blir til den beste for hoveddelen av medlemmene. Men man må faktisk tåle noe når man kravler ned i debattkjelleren, og det er en fordel om man også tar med hodet sitt og bruker det for det det er verdt.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her diskuterer vi at moderatorene slenger dritt og Ida. :aww:

Men jeg vil at moderatorene skal være vanlige brukere. Som er med på å krangle, på å gå i strupen på hverandre og lage liv og røre. Dere skal være en av brukerne på sonen, som bare tilfeldigvis har mulighet til å slå sammen dobbeltposter, ta oss litt i øra når vi blir for ille og legge ned alt for mange timer i at andre blir sure uansett hva man gjør. :P

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel en av de som diskuterer minst rundt omkring i forumet, jeg holder meg stort sett i generelt-delen og AN. Jeg leser rundt omkring i forumet men skulle gjerne fått med meg mer. Jeg ser at av og til går noen i forsvar og det utarter seg, men jeg synes at det stort sett er en fin tone her. Kanskje jeg er litt naiv :icon_redface:

Sonen er en inspirasjon for meg, til å prøve nye ting i hundeholdet mitt. Den er medvirkende til at jeg har vært og kikket på utstilling, på agilitystevne, vært på sporkurs og jeg har blitt kjent med mange flotte folk her. Noen har jeg og Lady til og med gått tur med. :) Og ikke minst, jeg skulle ønske jeg hadde formuleringsevnen til enkelte her inne. :D

Moderatorene synes jeg gjør en god jobb og jeg tror det er bra at de er vanlige brukere. Da kjenner de forumet på en mye bedre måte enn en som bare skal overvåke.

Sonen :heart:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis vi har en poll, og det blir et flertall for at det skal være akkurat som det er i dag? Hva om flertallet av forumbrukerene - uavhengig av fartstid her - syns at forumet er sånn et forum bør være? Vil det være greit for "fersking-gruppa" (siden det alt er definert en "veterangruppe" - hvilket er typisk for diskusjoner som denne.. Dem og oss)?

For min del må vi gjerne ha en poll. Det hadde vært greit å se om dette faktisk er et så stort problem som det virker som i denne diskusjonen.

Færst av alt vil jeg si takk, 2ne. Takk for at du svarer meg angående forslaget mitt. Det var befriende og deilig! Og nei, jeg er ikke redd for hva som kommer ut av "pollen". Jeg er jo fremdeles her selv om jeg ikke er 100% fornøyd med alt. Jeg trives her og er, mer eller mindre, aktiv her. Og jeg må si unnskyld for å tilsynelatende dele opp i to grupper, det er egentlig ikke min intensjon, men kunne bare tenke meg å høre noe fra neon soom ikke er så aktiv, og det kan det være en million forskjellige grunner til som ikke har noe med hva det denne tråden handler om å gjøre.

Med andre ord, jeg aksepterer sånn som det er, men brukte denne tråden som en mulighet på en mulighet til å gjøre dette forummet ennå bedre, men jeg vet jo ikke om andre føler noe som helst på samme måten som meg. Når det er sagt krever det noe og fronte den aktuelle tilstanden og jeg håper ikke det blir brukt mot en, men tvertimot håper jeg at gruppen her inne er åpne nok til å tåle at man diskuterer dett uten å ta det ille opp, og du gir meg håp at kanskje noen kan forstå det på den måten.

Jeg ser ikke problemet. Liker Sonen akkurat som den er.

Jeg er også uenig i at moderatorene ikke skal kunne like eller skrive som om de var en vanlig bruker når de ikke underskriver med moderator. For det er nemlig det de er, vanlig bruker.

Hei Marvin. Jeg er glad for at du trives her, helt ærlig. Men det er en ting jeg ikke forstår, og det er at selv om du syns det er perfekt at du hører etter og aksepterer at ikke alle føler det på samme måten som deg. Betyr det i så fall at f.eks jeg skal føle meg mindreverdig for at jeg ikke føler det samme som deg? Eller er fasitsvret at siden du føler at alt er perfekt her skal alle andre føle det på samme måten? unnskyld viss dette virker konfromterende, men kan man ikke akseptere at andre føler det på en annen måte og ta det til seg, eller er det du som har fasiten i hånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Færst av alt vil jeg si takk, 2ne. Takk for at du svarer meg angående forslaget mitt. Det var befriende og deilig! Og nei, jeg er ikke redd for hva som kommer ut av "pollen". Jeg er jo fremdeles her selv om jeg ikke er 100% fornøyd med alt. Jeg trives her og er, mer eller mindre, aktiv her. Og jeg må si unnskyld for å tilsynelatende dele opp i to grupper, det er egentlig ikke min intensjon, men kunne bare tenke meg å høre noe fra neon soom ikke er så aktiv, og det kan det være en million forskjellige grunner til som ikke har noe med hva det denne tråden handler om å gjøre.

Med andre ord, jeg aksepterer sånn som det er, men brukte denne tråden som en mulighet på en mulighet til å gjøre dette forummet ennå bedre, men jeg vet jo ikke om andre føler noe som helst på samme måten som meg. Når det er sagt krever det noe og fronte den aktuelle tilstanden og jeg håper ikke det blir brukt mot en, men tvertimot håper jeg at gruppen her inne er åpne nok til å tåle at man diskuterer dett uten å ta det ille opp, og du gir meg håp at kanskje noen kan forstå det på den måten.

Hei Marvin. Jeg er glad for at du trives her, helt ærlig. Men det er en ting jeg ikke forstår, og det er at selv om du syns det er perfekt at du hører etter og aksepterer at ikke alle føler det på samme måten som deg. Betyr det i så fall at f.eks jeg skal føle meg mindreverdig for at jeg ikke føler det samme som deg? Eller er fasitsvret at siden du føler at alt er perfekt her skal alle andre føle det på samme måten? unnskyld viss dette virker konfromterende, men kan man ikke akseptere at andre føler det på en annen måte og ta det til seg, eller er det du som har fasiten i hånd?

Det siste du har skrevet her går jo begge veier. Forumet vil aldri være perfekt for alle samtidig, det er helt umulig så lenge det er to forskjellige personer på samme sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men selv om vi kan krangle og være sure mot hverandre, Guri hvor folk stiller opp i saker og ting, ordner omplasseringer, kjøringer, løser floker, osv. Og møter du folk på et treff så går vi alle som regel veldig godt overens og ingen sitter og mugger over ting man har sagt her.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste du har skrevet her går jo begge veier. Forumet vil aldri være perfekt for alle samtidig, det er helt umulig så lenge det er to forskjellige personer på samme sted.

Jeg håper du ikke tror at jeg er såpass naiv at alt er perfekt for alle mennesker?

Hele livet må vi inngå kompromisser. Det er jeg klar over og regner med at du også er det?

Jeg glemte en annen ting som jeg ville nevte generelt sett som ikke har noe med ditt svar Kaja eller andre moderatorer sitt svar her å gjøre, men som en del andre har nevnt, det er at det er så vanskelig å sette en grense. Og det kan jeg virkelig godt forstå, men er det vanskeligere å sette en litt høyere grense for en avgrenset tid enn den grensen som er nå? det er jo sikkert også nå vanskelig. hvorfor skal det være så mye vanskeligere, enn nesten umulig å være litt sterngere? For å være litt provoserende er jo det enkleste å godta absolutt alt, for da må en ikke ta stilling til noe som helst. Det er allerede i dag en slags flytende grense, hva er problemet om moderatorene bare tar en samtale om man KAN endre på noe eller bare diskutere grensene, om man er for snille, for strenge eller om det er perfekt som det er?

Jeg takker moderatorene for jobben de gjør! Jeg bare spør om det kan være en samtale om man kan rykke på den. Det er ikke for min egen skyld, nå fronter jeg noe som EVENTUELT noen andre føler og er klar over at jeg er i skuddlinjen pga av det. Men jeg er naiv nok til å tro at jeg kanskje, eventuelt akn si noe som andre tenker, men det er mulig jeg tar fullstendig feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I såfall viser jeg til denne delen av reglene:

§1.11

Personangrep, sjikane, banning og annet støtende blir slettet umiddelbart. Dette gjelder også angrep/sjikane mot firmasider, nettbutikker, oppdrettere osv. Synsinger og rykter skal ikke fremstilles som fakta. Når personer omtales negativt så skal dette skje i generelle termer der personvernet ivaretas. Det er ikke lov å poste opplysninger som kan identifisere vedkommende med mindre det er en sak i media om dette.

Skal ikke moderatorene følge sine egne regler? Jeg vet ikke, men virker som om det er det som er problemet her!

Jeg sier ingenting om at man ikke kan være en vanlig bruker, men man burde kanskje tenke seg om en gang ekstra før man er spydig eller frekk mot en person, og det gjelder forsovidt både bruker og moderator!

Og ja, jeg melder meg gledelig som moderator om det er det som må til for å ha noe å si, hvor søker man? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får rapportere, så tar VI det derfra. Alle rapporter ligger åpne for alle moderatorer. Og vi diskuterer mye vi, og innimellom er vi også uenige, som vi er.

Vi (sonen) kan gjerne diskutere om vi skal ha det strengere, JEG personlig syns ikke det. Jeg liker takhøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I såfall viser jeg til denne delen av reglene:

§1.11

Personangrep, sjikane, banning og annet støtende blir slettet umiddelbart. Dette gjelder også angrep/sjikane mot firmasider, nettbutikker, oppdrettere osv. Synsinger og rykter skal ikke fremstilles som fakta. Når personer omtales negativt så skal dette skje i generelle termer der personvernet ivaretas. Det er ikke lov å poste opplysninger som kan identifisere vedkommende med mindre det er en sak i media om dette.

Skal ikke moderatorene følge sine egne regler? Jeg vet ikke, men virker som om det er det som er problemet her!

Jeg sier ingenting om at man ikke kan være en vanlig bruker, men man burde kanskje tenke seg om en gang ekstra før man er spydig eller frekk mot en person, og det gjelder forsovidt både bruker og moderator!

Og ja, jeg melder meg gledelig som moderator om det er det som må til for å ha noe å si, hvor søker man? :-)

Men HVA er personangre, HVA er sjikane, HVA er bare uskyldig morro? Det variere fra person til person det, nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får rapportere, så tar VI det derfra. Alle rapporter ligger åpne for alle moderatorer. Og vi diskuterer mye vi, og innimellom er vi også uenige, som vi er.

Vi (sonen) kan gjerne diskutere om vi skal ha det strengere, JEG personlig syns ikke det. Jeg liker takhøyde.

Men, Kaja. Hva er problemet med å si at dere vil diskutere dette internt? Hva er problemet med å lage en poll? Jeg er bare nysgjerrig, sorry...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, Kaja. Hva er problemet med å si at dere vil diskutere dette internt? Hva er problemet med å lage en poll? Jeg er bare nysgjerrig, sorry...

Du er velkommen til å lage en poll. Du er velkommen til å sende en mail til admin om hva du syns vi bør diskutere internt.

Vi moderatorer diskuterer ofte internt vi. Per dags dato har jeg ikke intrykk av at noen av oss syns det bør være strengere her. OM det er slik at noen syns det, lag en tråd, sjekk tempraturen. Hvorfor endre på noe majoriteten syns er ålreigt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men HVA er personangre, HVA er sjikane, HVA er bare uskyldig morro? Det variere fra person til person det, nemlig.

Da må evt regler forandres, for personangrep er personangrep! Det er når en bruker går fra og si f.eks alle som bruker flexibånd er dust til å bli du er dust fordi du bruker flexibånd. Når det går på person og ikke sak er det personangrep! Det burde ikke være slik at å kalle noen idiot og kjerring er uskyldig morro.

Diskusjon.no sin wiki beskriver dette ganske fint her: http://wiki.diskusjon.no/index.php/Personangrep

Sjikane har også en grei beskrivelse i orboka og blir når en bruker forfølger en annen bare for å spre dritt, for å snakke frekk til, bedrive personangrep o.l. gang på gang uansett hva trådens tema er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var tungt i starten, men så hadde jeg også en holdning som om jeg kunne alt og alltid visste best.

Gud, så kjedelig forumet hadde vært uten oss som kan best, alltid :D

Som skapkatolikk (av den ateistiske typen) tror jeg litt på det å kunne utblåsere og si ting åpent en gang i blant, slik som det er blitt gjort i denne tråden. Det trenger egentlig ikke å være store problemer som ligger bak, men det kan bli det om man sitter inne med det og bare gir opp, til slutt kanskje forlater forumet på grunn av det.

En rekke personer her inne, som jeg kan mislike sterkt for sine meninger et og annet øyeblikk, respekterer jeg som personer og syns har gode meninger om andre temaer. For meg er det viktig å kunne skille mellom person og sak, men jeg har samtidig takhøyde for ironi og sarkasme, og spiss ordbruk. Samtidig syns jeg det er viktig å respektere at folk har forskjellige terskler, forskjellig takhøyde.

Jeg har derimot ingenting å si på modereringen av forumet, og skjønner at moderatorene først og fremst er brukere på forumet. Men jeg tror samtidig at vi ikke skal avfeie de som er litt usikker på dette skillet. På en måte kan moderatorer fremstå som autoriteter, og man forventer at disse skal "oppføre seg". Jeg syns det er greit at folk sier ifra om det, selv om jeg selv ikke ser noen grunn til å endre praksisen her inne.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er velkommen til å lage en poll. Du er velkommen til å sende en mail til admin om hva du syns vi bør diskutere internt.

Vi moderatorer diskuterer ofte internt vi. Per dags dato har jeg ikke intrykk av at noen av oss syns det bør være strengere her. OM det er slik at noen syns det, lag en tråd, sjekk tempraturen. Hvorfor endre på noe majoriteten syns er ålreigt?

Hei igjen, Kaja. Nei, jeg kommer ikke til å lage en poll selv. Dette har jeg foreslååt nå, om dere ikke syns det er et godt forslag, så godtar jeg det. Jeg tar opp dette til debatt pga av denne tråden og har lagt noen kommentarer her med forslag. Viss ikke dere selv er motivert av denne debatten til å gjøre noe aktivt respekterer jeg det, men stiller meg også litt uforstående, men det er nå bare sånn.

Men, det er en ting i kommentaren din jeg stusser litt på og det er: "Hvorfor endre på noe majoriteten syns er ålreight?" Vet du at majoriteten mener det? Hvor mange er det som har uttalt seg i denne trådn her og hvor mange medlemmer er det på forummet her? Det kan godt være at du/dere kjenner tankene på alle medlemmene her, men jeg vil bare gjerne vite hva som får deg til å si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men siden det fortsettes å skrive i denne tråden, kanskje det er et behov for å diskuteree det åpent. Ofte kan det være greiere å si noe og snakke om det, enn å trykke på en knapp og la andre se på det i det stille.

Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener - skal rapporter legges ut åpent slik at forumets brukere får muligheten til å diskutere om det er problematisk eller ikke? For poenget er jo nettopp at det er individuelt om det er problematisk eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må evt regler forandres, for personangrep er personangrep! Det er når en bruker går fra og si f.eks alle som bruker flexibånd er dust til å bli du er dust fordi du bruker flexibånd. Når det går på person og ikke sak er det personangrep! Det burde ikke være slik at å kalle noen idiot og kjerring er uskyldig morro.

Diskusjon.no sin wiki beskriver dette ganske fint her: http://wiki.diskusjon.no/index.php/Personangrep

Sjikane har også en grei beskrivelse i orboka og blir når en bruker forfølger en annen bare for å spre dritt, for å snakke frekk til, bedrive personangrep o.l. gang på gang uansett hva trådens tema er!

Det er brukerens ansvar å rapportere. Vi er brukere på samme måte som dere og jeg gidder ikke bruke min dyrebare fritid på å lese igjennom hundrevis av tråder. Ja, noen ganger så driter jeg meg ut. Den komentaren jeg trykket liker på hadde jeg derimot ikke sett på som en angrep om den var rettet mot meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener - skal rapporter legges ut åpent slik at forumets brukere får muligheten til å diskutere om det er problematisk eller ikke? For poenget er jo nettopp at det er individuelt om det er problematisk eller ikke.

Nei, jeg sier bare at vi da kan diskutere, som vi gjør i denne tråden, en gang i blant. Jeg syns det blir for lett å be folk rapportere, i stedet for å lytte til hva folk skriver her.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, Kaja. Nei, jeg kommer ikke til å lage en poll selv. Dette har jeg foreslååt nå, om dere ikke syns det er et godt forslag, så godtar jeg det. Jeg tar opp dette til debatt pga av denne tråden og har lagt noen kommentarer her med forslag. Viss ikke dere selv er motivert av denne debatten til å gjøre noe aktivt respekterer jeg det, men stiller meg også litt uforstående, men det er nå bare sånn.

Men, det er en ting i kommentaren din jeg stusser litt på og det er: "Hvorfor endre på noe majoriteten syns er ålreight?" Vet du at majoriteten mener det? Hvor mange er det som har uttalt seg i denne trådn her og hvor mange medlemmer er det på forummet her? Det kan godt være at du/dere kjenner tankene på alle medlemmene her, men jeg vil bare gjerne vite hva som får deg til å si det.

Jeg forholder meg til hva jeg får av rapporter, stort sett. Der er det ekstremt lite som går på ubehagelige ting.

Dette er et frivillig drevet forum, det står ikke i min "stillingsbeskrivelse" å endre det til det bedre/værre.

Det er ikke spesielt mange av sonens brukere som har skrevet i denne tråden altså. Jeg vet ikke hva folk tenker annet enn hva som blir skrevet, og hitil kan jeg ikke se at majoritet syns forumet bør endres.

Om noen syns det bør endres, lag gjerne en poll om det. Jeg som bruker syns ikke noe bør endres så hvorfor skal jeg da lage en poll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marvin. Jeg er glad for at du trives her, helt ærlig. Men det er en ting jeg ikke forstår, og det er at selv om du syns det er perfekt at du hører etter og aksepterer at ikke alle føler det på samme måten som deg. Betyr det i så fall at f.eks jeg skal føle meg mindreverdig for at jeg ikke føler det samme som deg? Eller er fasitsvret at siden du føler at alt er perfekt her skal alle andre føle det på samme måten? unnskyld viss dette virker konfromterende, men kan man ikke akseptere at andre føler det på en annen måte og ta det til seg, eller er det du som har fasiten i hånd?

Kødder du? Helt seriøst???

Hva i alle dager er poenget med å skrive det der?

Jeg synes forumet er en trivelig plass, så derfor synes jeg alt er perfekt, jeg hører etter (wtf?) og jeg forstod ikke det siste; Jeg forstår eller ikke har forståelse for at andre her på forumet ikke føler det på samme måten som meg?

Jeg har aldri sagt noe som helst om det, så det her blir jeg fryktelig provosert av. Det er ikke rart det blir dårlig stemning her, når alt skal vris og vendes på til noe negativt OG man skal legge ord i munn på andre. Blir jo helt håpløst å komme med noe som helst av meninger når det skal være på den måten. Nei vet du hva!

Mindreverdig? Undskyld meg, men hva feiler det deg egentlig? Men jeg kan svar jeg, NEI! Det betyr IKKE at du skal føle deg mindreverdig. Og det skal ingen andre gjøre heller. Det har jeg ALDRDI insinuert eller sagt. Makan!

Fasit svar? Jeg har da ikke nevnt noe om fasitsvar? Fordi jeg delte min oppfating, så har jeg plutselig fasistvaret nå da. Herlighet.

Alt er så perfekt. Ja, for DET var det jeg mente. Akkurat det var det.

Tusen takk for at du gidder å bidra litt konstruktivt i samtalen her, og for at du vrir det her i en helt absurd retning. Virkelig.

Det her blir altså så barnslig og usaklig at jeg blir helt paff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundrevis av tråder er vel litt overdrevent :-P Jeg selv har maks 15-20 på en busy dag og da med alt fra 1-50 nye innlegg, men der har vi jo orden, struktur og egne forum å lese, skjønner jo at dette ikke er like lett her inne.

Men om dere ser et regelbrudd, tar dere tak i det eller lar dere det stå til noen evt rapporterer det?

Jeg trodde faktisk det var mer strukturert her inne enn det det kommer frem at det er nå og det gir jo for meg en forståelse av hvorfor ting er som de er.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundrevis av tråder er vel litt overdrevent :-P Jeg selv har maks 15-20 på en busy dag og da med alt fra 1-50 nye innlegg, men der har vi jo orden, struktur og egne forum å lese, skjønner jo at dette ikke er like lett her inne.

Men om dere ser et regelbrudd, tar dere tak i det eller lar dere det stå til noen evt rapporterer det?

Jeg trodde faktisk det var mer strukturert her inne enn det det kommer frem at det er nå og det gir jo for meg en forståelse av hvorfor ting er som de er.

Vi er 3 ish aktive moderatorer her inne, fordelt på evig mange brukere og veldig mange nye innlegg. Jeg tar tak i regelbrudd om jeg ser det, eventelt rapporterer inn om jeg ikke har tid akkurat da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Vill var 12kg ved 17 uker/4mnd, og har endt opp på 19,5kg og rett over 50 cm😅 Roet seg betraktelig etter 5mnd😅
    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...