Gå til innhold
Hundesonen.no

Kurs for ny hundefører med trent hund


M.J
 Share

Recommended Posts

Hei!

Til høsten reiser jeg på utveksling i noen måneder og i den perioden skal Chili passes av moren min.

Mamma ønsker seg veldig en hobby eller noe å gjøre på fritiden annet enn å gå tur med hund eller lese bøker, så jeg foreslo at hun kunne gå et kurs med Chili. Det var et forslag hun likte godt og jeg har nå lovet å finne et passende kurs for dem. Mamma har lite erfaring med hundetrening så hun kan regnes som helt fersk på det området(vil jeg si). Hun har hatt hund store deler av livet og har hund nå, men hun har aldri trent dem. Chili derimot har blitt trent en del av meg og er relativt lydig(går klasse III lydighet). Hun kan derfor ganske mye mer enn det mamma kan. Problemet er da å finne et kurs som passer for dem sammen. Et nybegynnerkurs vil passe mamma godt, men det vil ikke være noe for Chili, tror jeg. Hun burde jo få litt hjernetrim av kurset hun også.

Derfor lurer jeg på om noen her har gode forslag til kurs for dem i Oslo-området? :) Det bør helst være et kurs som går over flere uker. Ikke helgekurs.

Jeg har tenkt på "Miljø- og toleransekurs" med Hund i sentrum, og agilitykurs med hundeklubb der de kan få trene med instruksjon i noen uker etterpå. Jeg har også tenkt på bronsemerkekurs, men er usikker på om det blir for vanskelig for mamma? Det bør i hvert fall være et kurs der begge skal føle mestring og ha det moro sammen. :) Noen som har gode forslag? Tar gjerne imot erfaringsrapporter fra "Miljø-og toleransekurs". Er litt nysgjerrig på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! :) Agility har jeg vurdert og tror det kanskje kan være noe. Chili og har trent agility siden i fjor høst og hun har bronsemerket, så hun kan hindrene.

Rallylydighet har jeg ikke tenkt på, men det var absolutt ikke dumt! Skal sjekke litt rundt og høre hva mamma tror om det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! :) Agility har jeg vurdert og tror det kanskje kan være noe. Chili og har trent agility siden i fjor høst og hun har bronsemerket, så hun kan hindrene.

Rallylydighet har jeg ikke tenkt på, men det var absolutt ikke dumt! Skal sjekke litt rundt og høre hva mamma tror om det. :)

Da er jo agility ganske greit da, for mange kurs er jo handling, altså at moren din lærer å handle Chili.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...