Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp?! Noen som vet hva det er?


Malle98
 Share

Recommended Posts

En veninne av meg har en ridgeback tispe på ca 8 mnd. Hunden begynte å få disse stikkene (?) i går, og i dag har det blitt verre i tillegg til at de har blitt mer som kuler. Det ser og kjennes også ut som om det har begynt å bli verk i dem.

De er på hytten sin, noe som har resultert i at hunden har løpt mye i busker og kratt. Dette gjør også at det ikke er lett å komme til veterinær og apotek.

Noen som har forslag til hva det kan være og hvordan/hva man kan forebygge og lindre det med, da det klør.

Takk på forhånd :)

post-12381-0-49523500-1373662514_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hunden løpt i busk og kratt, tenker jeg allergisk reaksjon på noe som står på rot. Minner veldig om det en tidligere hund jeg hadde fikk etter sauesanking på fjellet. Da løp hun i brakebusker, og holdt på å klør seg fordervet neste døgnet. Vi skylte henne i lunkent vann, og hadde på aloe vera, som hjalp noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd at noe lignende har kommet på valpemager når de har sprunget i lyng og kratt. Jeg ville vasket det med original grønnsåpe forsiktig, bruk kaldt vann og eventuelt legg på kalde kluter om det klør :) Aloe vera er nok heller ikke dumt! Har hatt det på begge hundene som valper, der bar hud har blitt skrapet opp og irritert av buskas og lyng, og dermed fått denne reaksjonen.

Se det an og ta veterinær over helga om det ikke er bedring. Selvsagt veterinærvakt om hunden blir værre, feber og dårlig almenntilstand o.l.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd dette på min tispe etter lang tur i høyt (u)gress. Jeg tolket det som en allergisk reaksjon på en eller annet plante, evt reaksjon på brennesle. Var på ferie og gjorde ikke noe med det, gikk over av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...